Paha mieli muiden kommenteista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
En ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten täytyy kommentoida jatkuvasti lastamme negatiiviseen sävyyn. Reilu 4-vuotias tyttömme on poikamainen, ei tykkää mekoista tai hameista ja on aina tullut paremmin leikeissä poikien kanssa toimeen. Lapsemme ei ole kiinnostunut barbeista tai muistakaan "prinsessaleikeistä" ja tästä johtuen jotkut ihmiset kommentoivat tähän tyyliin: "Pue nyt herranjumala lapsellesi hame päälle, muutenhan siitä tulee lesbo." "Eihän tuo lapsi taida edes tietää, mikä on, kun aina vain poikien kanssa leikkii eikä tyttöjen kanssa." "Et kyllä varmasti osta sille mitään autoja/eläimiä tai muuta poikamaista, ostat barbeja ja prinsessamekkoja yms tyttöjen juttuja, että siitä normaali ihminen tulee."
Lastamme kohdellaan aivan kuin jotain kummajaista...

Heeei!
Näin normaali mustakin tuli vaikka ekan kerran puin vapaaehtoisesti mekon päälle 6-vuotiaana. ekan barbin halusin ekalla.
mut hepoilla leikin jo pienenä, halusin ravivalmentajaksi. :laugh:
Ja oon aina tullu paremmin toimeen poikien ku tyttöjen kanssa.

Meillä terkari kehotti ostamaan 13kk ikäiselle tytöllemme helmet ja nukkeja. Kuulemma ne on tässä iässä mieluisia..ei tuo ole nukkeihin osoittanut mitään mielenkiintoa.

Nuo kommentoijat eivät taida oikeasti tuntea yhtään lesboa/homoa (?). Ja taitavat vielä olla melko ennakkoluuloisia.
Meidän poika tykkää nukeista ja vaaleanpunaisesta ja saa niillä leikkiä ja lempiväriinsä pukeutua. Toki leikkii myös autoilla yms Mutta kyllä mie mielellään hälle ostan nukenvaunut, jos hän kerta sellaisilla haluaa leikkiä. Ja mikä pahinta, meidän ystäväpiiriin kuuluu lesboja. Kamala mitä vaikutteita poika vielä saakaan :o tai tuo tyttö, kun kasvaa... Ei lapsuuden leikit ja pukeutuminen seksuaaliseen suuntautumiseen vaikuta.

Toisesta korvasta sisään toisesta ulos ja nätti vino hymy päälle.

Meiltä löytyy myös 6-v tyttö joka leikkii vaan poikein kanssa,tykkää star warseista, indiana jonesista ym.Eikä oo koskaan leikkiny nukeilla vaikka niitäkin meiltä löytyy.Muuten siis hyvinkin poikamainen mut pukeutumistyyli on hmm...sanoisinko erikoinen.Toisinaan ihan ok. tyttömäinen tyyli mut sit välillä ihan omituisia yhdistelmiä.Mutta itse saa toteuttaa omaa tyyliään ja esim.eskarista kannustetaan ettei ole muiden muottiin tungettu.Muutenkin hän tuo omat näkökantansa esiin eikä kulje valtavirran mukana ellei itse halua.Saa nähdä mitähän tosta likasta tulee isona =)

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
En ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten täytyy kommentoida jatkuvasti lastamme negatiiviseen sävyyn. Reilu 4-vuotias tyttömme on poikamainen, ei tykkää mekoista tai hameista ja on aina tullut paremmin leikeissä poikien kanssa toimeen. Lapsemme ei ole kiinnostunut barbeista tai muistakaan "prinsessaleikeistä" ja tästä johtuen jotkut ihmiset kommentoivat tähän tyyliin: "Pue nyt herranjumala lapsellesi hame päälle, muutenhan siitä tulee lesbo." "Eihän tuo lapsi taida edes tietää, mikä on, kun aina vain poikien kanssa leikkii eikä tyttöjen kanssa." "Et kyllä varmasti osta sille mitään autoja/eläimiä tai muuta poikamaista, ostat barbeja ja prinsessamekkoja yms tyttöjen juttuja, että siitä normaali ihminen tulee."
Lastamme kohdellaan aivan kuin jotain kummajaista...

Naura moisille! Ei se mekosta/housuista ole kiinni tunteeko joku olevansa homoseksuaali!
Meillä on mekoista tykkäävä tyttö, mutta lempi leikit ovat pikkuautot, miekkailu, vakoilu ja starwars leikit.. TosiNainen =) (ja kysyi juuri eräänä päivänä, että onko pakko ottaa mies kun on aikuinen??!!)

Ollaankohan juteltu aikaisemminkin, meillä samanikäinen tyttö. Olikos teillä se miekka? Meillä vielä säästetään (ostettu pari star wars ukkelia ja akkelia välissä).
Meitin plikalla myös hyvin omintakeinen maku pukeutumisessa, itse enimmäkseen valkkaa vaatteensa. Mekkoja ja paljon värejä ja... huh ;))

Ihan turhia kommentteja kyllä, moneltakin kannalta. Itse heittäisin luultavasti vastaukseksi: "Mitäs pahaa siinä olisi?"

Mutta törkeää tuo joka tapauksessa on. Siksi olisi tärkeää, että teet ainakin itse lapselle selväksi, että aikuiset ovat ajattelemattomia, kun sanovat noin, ja että lapsesi on hyvä juuri sellaisena kuin on.

En mäkää joskus pikkusena suostunu mekkoja ja hameita pitämään, en tykänny leikkiä nukeilla ja barbeilla, inhosin kaikkia prinsessa härryköitä. Sen sijaan leikin mieluummin veljen kanssa pikku autoilla, nallipyssyillä, ukki vuoli veljelle puu miekan niin sain raivarin että mullekki pitää olla miekka :D . Nyt aikuis iällä vähän opetellu käyttää mekkoja ja hameita, mutta mulla on jotenkin ahdistava olo niissä, samoin en myöskään suostu kauheen mielelläni korkkareita käyttää, jotenkin yli naismaista. Mutta en siltikään mikään lesbo ole, enkä mitenkään muutenkaan outo =) . Kaikki ei oo samanlaisia, eikä kaikkien tyttöjen tarvi olla mitään yli tyttömäisiä. Eikä niistä siltikä kaikista mitään lesboja tuu, anna toisen olla mitän on, kyllä se siitä kuhan kasvaa niin jotkut tyttömäiset jutut alkaa ehkä jossaki määrin kiinostaa.

Pöljää porukkaa. olisi mielenkiintoista nähdä, mihin vaatteisiin he itse pukeutuvat ja käyttäytyvätkö he kaikessa juuri perinteisten nainen-mies-stereotypioiden mukaisesti. vai onko pukeutuminen/käytös heille itselleen arka paikka.

Itse tykkäsin lapsena olla poikamainen ja leikin paljon "poikien leluilla" ja poikien kanssa. Oma poikani (4v ) tykkää nukeista ja hänelle on ostettu nukenvaunutkin ja niitä poika rakastaa. Leikkii poika autoillakin ja muilla "poikamaisilla" leluilla ja hän saa ihan vapaasti leikkiä sellaisilla leluilla kuin haluaa.

Minä inhosin nukkeja lapsena. En oikein koskaan innostunut niistä. Juhliin laitoin mekon kun äiti komensi, muuta vaihtoehtoa ei ollut ja ymmärsin että juhlaan on pukeuduttava hienosti. Eläimistä pidin kyllä. Ulkona kiipeilin puissa ja pelasin poikien kanssa jalkapalloa ja nikkaroin kaikenlaista, olin aina vasaroimassa jotakin. Ihan pesunkestävä hetero minusta silti tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Mutta en siltikään mikään lesbo ole, enkä mitenkään muutenkaan outo =) .

Tuo "mikään lesbo" kuulostaa vähän kummalta. Niin kuin se olis ihan kamalaa, jos olisit? Ja vielä "muutenkin outo".

Mä vietin lapsuuteni maalla. Leikin nukke- ja kotileikkejä, kiipeilin puissa, olin välillä pikku prinsessa ja välillä taas leikin pikkuautoilla, jopa käpylehmillä, paperinukeilla jne... Poimin kukkia ja hypin halkoliiterissä (vaikka ei olisi saanut), kokosin palapelejä, tein käytäviä ja "luolia" lumeen, rakensin majan pöydän alle, leikin barbeilla ja mylittleponyilla kavereiden kanssa ja itsekseni jne. Kaikkea mahdollista. Ja lesbo minusta tuli - entäs sitten? ;)

Kaikki ei oo samanlaisia, eikä kaikkien tyttöjen tarvi olla mitään yli tyttömäisiä. Eikä niistä siltikä kaikista mitään lesboja tuu,

Eikä kaikista, jotka leikkii prinsessaleikkejä, mitään heteroita tuu! :)

terveisin
eräs Outo Lesbo :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Sinun ystäväpiirin tahdittomuudesta ja ymmärryksen puutteesta nuo jutut kertovat. Luultavasti sinun pitää kasvattaa omaa sietokykyäsi tai vaihtaa kaverit.

Juuri näin, meilläkin yksi "poikatyttö" ja saa olla juuri sellainen kuin haluaa, hänellä on kaikkia hämähäkkimiesjuttuja ja haluaa lahjaksi aina vain "poikien" leluja, painii luokkakavereitten kanssa (siis poikien) enkä näe siinä mitään väärää, ihanaa että lapsi uskaltaa toteuttaa itseään eikä pelkää muiden mielipiteitä.

Tuollainen käytös muilta on erittäin töykeää. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta seurasin pikku siskoni kehitystä aivan samanlaisissa merkeissä. Ihmisiltä sai kuulla aivan samanlaisia kommentteja. Siskoni pukeutui aina poikien vaatteisiin ja lahjaksi saadut nuket ja barbit jäivät taka-alalle. Parhaita ystäviä olivat myös pojat, tosin naapurissamme ei ollut kuin yksi tyttö jonka kanssa leikkiä. Yläaste ikäisenä (7-8.luokalla) siskoni alkoi käyttämään tyttöjen vaatteita. Meikkasi ja oli tyttöjen kanssa. 9.luokalla se sitten jäi. Tänä päivänä hän on avoliitossa tytön kanssa. Rakastan siskoani erittäin paljon eikä mikään saa edes sitä tunnetta ikinä muuttumaan :heart: :)

Kiitos kaikille tuesta! Annamme lapsemme olla sellainen kuin on, emmekä edes pyri muuttamaan häntä. :) Itsekkin olen sitä mieltä, ettei kaikkien lasten tarvitse olla samasta muotista tulleita ja tyttöjen täysin tyttömäisiä, mutta silti nämä lähes päivittäiset kommentit satuttavat.. Ei, en pelkää sitä, että lapsestamme tulisi lesbo, koska siinä ei ole mitään pelättävää. Lähipiiriimme kuuluu useampi lesbo, emmekä pidä heitä mitenkään outoina. Aivan samanlaisia ihmisiä ovat kuin me muutkin (vain suvaitsevampia kuin useimmat ihmiset) sillä erolla, että rakastavat samaa sukupuolta olevaa, eivät siis kuulu tähän ns. "normimuottiin."

meidän poika 3v. toivoi pukilta vauvaa ja sai nuken :) ja aina kun ollaan leikkimässä perheessä jossa on tyttö pukee hänen kukka hattunsa ja korkokenkänsä ja käsi laukun on niin suloinen :)

No minäkin aloin leikkimään "tyttöjen juttuja" vasta lähemmäs kouluikäisenä, kun koulussa sai niitä tyttökavereita enemmän. Siihen asti paras ystäväni oli minua pari vuotta vanhempi serkkupoika, jonka kanssa on tullut leikittyä kaikki mahdolliset "poika jutut", Hemannit, Star warsit jne. Ihan "tavallinen" tyttö ja nainen minusta sitten kuitenkin tuli :D Vaikka edelleenkin kyllä tulen parhaiten toimeen miespuolisten kanssa ja en oikein pidä sellaisesta naisten kanssa juoruamisesta :) Mutta muuten olen ihan naisellinen :)

Yhteistyössä