Paha haju kämpässä monta päivää ja eilen sain syyn selville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Tosiaan miehen kanssa ihmeteltiin että mistä ihan hirveä haju voi tulla, sellainen mätääntyny ja ummehtunu. Vietiin roskia pihalle ja biojäte sun muut ja haju vaan pysyi. Eilen menin sitten nukkumaan ja haju siellä huoneessa oli voimakkain. Ja sitten tajusin haistaa untuvatyynyä minkä pesin 4 päivää sitten ja se hais ihan järkyttävälle :x :x Viskasin sen parvekkeelle ku en jaksanu enää silloin myöhään lähteä sitä kiikuttaa roskikseen ja arvatkaa vaan haiseeko tuo parveke nyt ihan kauhealle :x

Mä en osta enää ikinä untuvatyynyjä! ... Mut en mä voi kyl ymmärtää että miten se nuin pahalle voi haista. Muistaakseni olen joskus aiemminkin sellaisen pessyt ja ei se millekään haissu, mutta tuo.. Yäk!!!

Ne alkaa tosi nopsaan haisemaan jos ei kuivata kunnolla ja ilmavasti. Hei, ne on linnunsulkia, orgaanista matskua. Haiseehan ne, varsinkin märkina kuten esim. koirankarvat. Kuivurissa pitäis kuivattaa ettei jää kosteutta sisään.

Täälläkin on ollut järkyttävä haju pari päivää. Eilen meinasin kirjaimellisesti oksentaa, kun tulin kotia. Syykin selvisi sitten, kun vilkaisi koiraa. Koira oli jemmannut kukkien taakse kauhean luukasan, missä oli vielä lihatkin päällä. Olivat olleet muhimassa 27c asteisessa asunnossa pari päivää, jonka jälkeen koira katsoi, että ne ovat jo tarpeeksi herkullisia syötäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Olethan sie muistanut pöyhiä ja pöyhiä ja pöyhiä sitä tyynyä kuivauksen aikana? Ettei ne untuvat oo jääneet mytylle ja siten sieltä väleistä kosteaksi?

No en :ashamed: :snotty: Mut nyt saa kyl möyhinnät jäädä ja tuo lentää pois! Muistanpahan seuraavalla kerralla :D

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Täälläkin on ollut järkyttävä haju pari päivää. Eilen meinasin kirjaimellisesti oksentaa, kun tulin kotia. Syykin selvisi sitten, kun vilkaisi koiraa. Koira oli jemmannut kukkien taakse kauhean luukasan, missä oli vielä lihatkin päällä. Olivat olleet muhimassa 27c asteisessa asunnossa pari päivää, jonka jälkeen koira katsoi, että ne ovat jo tarpeeksi herkullisia syötäväksi.

Yäk :x No onneks teilläkin syy selvis!

Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Olethan sie muistanut pöyhiä ja pöyhiä ja pöyhiä sitä tyynyä kuivauksen aikana? Ettei ne untuvat oo jääneet mytylle ja siten sieltä väleistä kosteaksi?

No en :ashamed: :snotty: Mut nyt saa kyl möyhinnät jäädä ja tuo lentää pois! Muistanpahan seuraavalla kerralla :D
Pese uudelleen ja kuivata kunnolla.

onko kuin vanha tyyny? oon ollut töissö kodinosastolla, ja meille asiakas palautti ostamansa untuvatyynyn, juuri tuon kammottavan hajun takia. otettiin reklamaationa vastaan ja palautettiin valmistajalle. valitettavasti en nyt muista mistä se haju johtui, mutta myös valmistaja myönsi että rekla aiheellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko kuin vanha tyyny? oon ollut töissö kodinosastolla, ja meille asiakas palautti ostamansa untuvatyynyn, juuri tuon kammottavan hajun takia. otettiin reklamaationa vastaan ja palautettiin valmistajalle. valitettavasti en nyt muista mistä se haju johtui, mutta myös valmistaja myönsi että rekla aiheellinen.

Olisko joskus vuos sitten ostettu ja ei kovin montaa kertaa ole käytetty ja ekaa kertaa pesin sen!

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Untuvatyynyä saa rummussakin kuivattaa aika monta tuntia ja siltikin saattaa jäädä sisältä kosteaksi ja silloin alkaa myös haista.

Mulla ei ole kuivausrumpua ja silti olen pessyt nykyisiä untuva tyynyjä eikä ikinä ole alkanut haista. Niitä pitää välillä kuohia niin kuivuvat, jos ne jättää valuvana jonnekin koriin mätänemään niin tottakai alkaa haista kuten aplla

Alkuperäinen kirjoittaja yöks:
mun kotona lapsena ollessa keittiössä oli pakastimen ja seinän väliin kuollu hiiri!! Tai päästäinen taisi olla, jokatapauksessa kaamee lemu!!!

Kaverin mummolassa kuollut rotta seinän sisällä ja nyt siellä on iso läjä lepakoita

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:

Pese uudelleen ja kuivata kunnolla.

Jep, kauheaa tuhlausta, jokutkut jo tuon tyynyn takia eläviltä kynittu ja varmasti useampaan kertaan, kuten telkkarissa kerran näytettiin. Kasvavat kuulemma höyhenet aika nopeasti untuvaksi, että ne linnut nypitään useasti ennenkuin ne huonokuntoisina kuolee

Alkuperäinen kirjoittaja yöks:
mun kotona lapsena ollessa keittiössä oli pakastimen ja seinän väliin kuollu hiiri!! Tai päästäinen taisi olla, jokatapauksessa kaamee lemu!!!

meil se hiiri oli menny jääkaapin rakenteisiin.. siis jotenki sieltä takaa ja kuollu sinne.. mä siivosin jääkaapin yltä ja päältä, sisältä ja ulkoa, mut sit tuli mies ja purki jääkaapin taustan ja syy löyty sieltä :X

Yhteistyössä