PAHA ANOPPI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
en tiiä miten tän laittas lyhyesti..noh..omii lapseni!tämä on ensimmäinen hänen lapsenlapsi ja omii tyttöni kuin oma ois!!helevetti!!!tytölläni ei ole kenenkään muun ostamia tavaroita vaatteita ruokia ym leluja kuin anopin ostamia.Sillä on hirveä pakkomieli siitä että tyttö näyttää hänen tytölle.Joka päivä soittaa ja varmistaa osaanko hoitaa vauvaa.jokaviikonloppu pitäisi olla yötä yms..itken jokapäivä koska se oikeesti ahistelee..en tunne enää itseäni hyväksi äidiksi koska se on kokoajan kimpussa ja neuvomassa.Sit se selittää et näkee unta imettävänsä ja olevansa raskaana..pelottaa...miten voisin hellävaroen sanoa että olisi vähän etäämmäällä tytöstä ja perheestä...on herkkä suuttumaan..AUTTAKAA!!!!!!!!!! \|O

itselläni ei kokemusta pahasta anopista mutta oma mummoni...
ei ollut yhtä paha kuin tämä mutta kuitenkin.
kuullostaa aika kamalalta mutta musta sun kannattas miettiä haluutko sä uhrata oman hyvin vointis ja äiti-lapsi suhteen siksi että anoppi suuttuu jos kerrot miltä susta tuntuu.mä muistan kuinka ensimmäisen lapsen aikana kaikki tuntui kummalliselta..ja otin toisten puheista itteeni,,ja vauva aika meni turhan nopeesti ohi ja huomasin että se oli mennyt murehtiessa sitä miltä mä näytän muiden silmissä.mitä epävarmempi oot itestäs sen paremmin sen näkee ja anopilla on vieläkin parempi syy uskoa ettei susta oo siihen. uskoisin että jos et tee tilanteelle mitään se pahenee..
itse en sanonut mummolleni suoraan mutta kävi harvoin 2kertaa kk:ssa.mutta näytin ilmein ja elein etten pidä siitä mitä se teki.ja kerran kun kyyneleet yritti väkisin tulla ja se näki sen niin ei se enää sen jälkeen kauheesti neuvonu/painostanu.
nyt toisen lapsen odotusaikana mummo kertoi olevansa ylpeä minusta,kuinka osaan hoitaa hyvin lapsiani.eikä enää puutu.eli luulisin että kun hän näki miten pahalta musta tuntui kai heräsi itse omaan käyttäytymiseen.mutta neuvomiseen oli yksi syykin..mummoni on yksinäinen ja kun huomasi että karsastan hänen seuraansa se kaisai hänet alunperin käyttäytymään noin.
eli ei anoppisi kuitenkaan välttämättä täysin tahallaan ole sellainen.
ehkä on yksinäinen/olisi halunnut enenmmän lapsia/tuntee ettei itse ole ollut muussa hyvä kuin lastenhoidossa ja yrittää tällä todistella itselleen olevansa hyvä...tai jotain. paras kun kertoisit miehellesi ja pohtisit hänen kanssaan mistä käytös johtuu sitten yrität puhua anopille.voimia jatkossa.

Puhu miehesi kanssa ja pyydä häntä pitämään oma äitinsä kurissa, ettei sinun tarvitse pilata välejään hänen kanssaan. Meillä se toimii molemmin puolin. Minä pidän omat vanhempani pois sotkemasta meidän elämäämme ja mieheni pitää omansa. Näin välit toisen vanhempiin pysyvät parempina, eikä tarvitse riidellä anopin kanssa. Sitä paitsi isovanhempien pitäisi ymmärtää antaa lastensa ja heidän puolisoidensa elää omaa elämäänsä. Apua saa tarjota, jos haluaa, mutta ei saa loukkaantua, jos apua ei aina haluta ottaa vastaan.

Tiedän tunteen, kun kokee olevansa huono äiti. Oma äitini osasi syyllistää minua kaikesta vauvani ollessa pieni ja yritti myös tunkea väliin, kun hoidin vauvaani. Päätin pitää häneen vähän etäisyyttä hetken aikaa, jolloin hän luovutti ja ymmärsi "palauttaa äitiyden" minulle. Ärsyttävintä on, että äiti tai anoppi sanoo lasta omakseen, vaikkakin ehkä vahingossa, mutta silti se satuttaa. Voimia!!! :hug:

Olikohan tuo ap kirjoitus provo.
Ei kai se anoppi yötä päivää ole vahtimassa ettei lapselle saa laittaa muita vaatteita kuin anopin ostamat tai antaa muuta ruokaa kuin anopin ostamaa.
Imettääkö äiti vielä. Jos ei niin ei kai anoppi sentään imettämään pyrkinyt aiemmin eikä tule yöllä syöttämään tai aamupuurolle.
Jos anoppi ostaa liikaa vaatteita niin ne voi pistää kaappiin ja käyttää omia.
Omaa ruokaakin voi antaa silloin kun anoppi ei ole paikalla.
Kyllä sen anopin hoitaa ihan terveellä järjellä.

sinä et tyttöpieni vielä tiedä miten tärkeitä lapsenlapset ovat isovanhemmille.....hei me oikeesti rakastetaan lapsenlapsiamme ja haluamme heille vain parasta.... no, tietysti jokainen vanhempi hoitaa ja päättää omien lastensa asiosta, mutta ...mutta.... jos siinä ei ole mitään tilaa isovanhemmille se on surullista.
meillä mieheni tytär on niin tiukassa symbioosissa omaan tyttäreensä että siinä ei ole tilaa isovanhemmille, joten meillä on hyvin etäinen suhde tähän lapseen , kun sitä vastoin mieheni pojan perheessä olemme kuin "yhtä perhettä", miniän kanssa soitellaan viikoittain ja pikkuneiti on meidän kaikkien silmäterä... että ei ne anopit aina ole niitä pahoja vaan me ollaan kaikki yksilöitä ja joillain henkilökemiat synkkaa, toisilla ei

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 10:34 apua kirjoitti:
en tiiä miten tän laittas lyhyesti..noh..omii lapseni!tämä on ensimmäinen hänen lapsenlapsi ja omii tyttöni kuin oma ois!!helevetti!!!tytölläni ei ole kenenkään muun ostamia tavaroita vaatteita ruokia ym leluja kuin anopin ostamia.Sillä on hirveä pakkomieli siitä että tyttö näyttää hänen tytölle.Joka päivä soittaa ja varmistaa osaanko hoitaa vauvaa.jokaviikonloppu pitäisi olla yötä yms..itken jokapäivä koska se oikeesti ahistelee..en tunne enää itseäni hyväksi äidiksi koska se on kokoajan kimpussa ja neuvomassa.Sit se selittää et näkee unta imettävänsä ja olevansa raskaana..pelottaa...miten voisin hellävaroen sanoa että olisi vähän etäämmäällä tytöstä ja perheestä...on herkkä suuttumaan..AUTTAKAA!!!!!!!!!! \|O

Muista että isoäidilläkin äidinvaistot heräävät lapsen läheisyydessä, onhan hän samaa verta. Mutta on äidin tehtävä lyödä rajat jollei anoppi innostuksissaan ymmärrä. Kerronpa oman suunnitelmani jollaista käytin itsekin esikoisen kohdalla:

Kerro ensin miehellesi tuosta tilanteesta. Voit näyttää tuota tekstiä, muka jonkun toisen kirjoittamaa ja sanoa että tunnet vähän samoin. Kerro että moni äiti tuntee itsensä epävarmaksi jos isoäiti tungettelee.

Kun olet pohjustanut tilanteen miehellesi, ota se esiin kahvipöydässä anopin kanssa. Kerro kuinka on ihanaa, että isovanhemmat yleensäkin ovat läheisiä. Kerro myös että toiset kokeilevat sen ahdisteluna. Muista korostaa juuri sinun anoppisi hyviä puolia, esim. että viettää aikaa lapsen kanssa. Kerro myös varoittavana esimerkkinä tarinoita tältä palstalta, että jotkut lapset ovat niin kiintyneet isovanhempiin että omat vanhemmat eivät kelpaakaan. Kauhistele tätä oikein kunnolla ääneen.

Jos anoppi ei tästä ymmärrä ja muuta käytöstään, on hän hölmö. Jos hän taas loukkaantuu, ei hän mun mielestä ansaitse ollakaan osa perhettänne. Tai ainakin hän joutuu pitää etäisyyttä kunnes on saanut asiansa kuntoon, eikö niin?

Voimia ja päättäväisyyttä, kerro sitten kuinka kävi :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 12:11 paha anoppi kirjoitti:
sinä et tyttöpieni vielä tiedä miten tärkeitä lapsenlapset ovat isovanhemmille.....hei me oikeesti rakastetaan lapsenlapsiamme ja haluamme heille vain parasta.... no, tietysti jokainen vanhempi hoitaa ja päättää omien lastensa asiosta, mutta ...mutta.... jos siinä ei ole mitään tilaa isovanhemmille se on surullista.
meillä mieheni tytär on niin tiukassa symbioosissa omaan tyttäreensä että siinä ei ole tilaa isovanhemmille, joten meillä on hyvin etäinen suhde tähän lapseen , kun sitä vastoin mieheni pojan perheessä olemme kuin "yhtä perhettä", miniän kanssa soitellaan viikoittain ja pikkuneiti on meidän kaikkien silmäterä... että ei ne anopit aina ole niitä pahoja vaan me ollaan kaikki yksilöitä ja joillain henkilökemiat synkkaa, toisilla ei

Vai että haluatte lapsenlapsillenne vain parasta? Voi kuules mummo ja anoppi, salli mun nauraa B)!

Kyllä nämä "anopin parhaat" on ainakin meillä nähty :( . Lapset ovat aivan sekaisin mummolavierailun jälkeen. Mummo ja vaari romuttavat mummolassa sen, mitä äiti ja isä ovat kotona lapsille opettaneet. Pieniä lapsia ei voi laittaakaan mummolaan yksinään, koska isovanhemmat hoitavat lapsia ihan miten sattuu.

No mitäs sillä on väliä, jos ruoka-ajat ovat mummolassa mitä sattuu. Kun mummoa ei tuo ruoanlaittokaan huvita. Viedään lapset hampurilaiselle. Tai annetaan lapsille 1½ litran pullo Jaffaa ja makeata syömistä sen kanssa. Kyllähän siitäkin jo nälkä lähtee.

Mitäs sillä on väliä, jos meillä on lapsilla kotona nukkumaanmenoajat. Vähätpä niistä mummo ja vaari välittää. Lapset valvokoot niin myöhään kuin huvittaa. Eihän se mummoa ja vaaria haittaa, jos lapsen arkirytmi menee ihan sekaisin.

Televisiota pidetään mummolassa auki koko päivä, ja lapset saavat katsoa kaikki ohjelmat, mitä TV:stä sattuu tulemaan. Mummo ja vaari kun eivät ole vielä kuulleetkaan, että lasten TV:n katselua pitäisi aikuisen valvoa.

Näinhän se on, että lapsenlapsille vain parasta........B)!

Olisi moni nuori äiti ja isä onnellinen jos isovanhemmat maksaisivat lastenlasten vaatteita ja ruokaa. Toisille ei käy tämäkään!!!Lasten kulut on isoja pienenä...ja nuoret vanhemmat vähissä varoissa.
Ehkä he sittenkin mieluummin haluavat hakea sossunluukulta toimeentulotukea ja etsivät "varamummoa", jonka asema olisi mieluummin "täti". On väärin ohittaa oikeat sukulaiset!

Kaikkea ei tarvi minunkaan ymmärtää :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 17:20 mummi kirjoitti:
Olisi moni nuori äiti ja isä onnellinen jos isovanhemmat maksaisivat lastenlasten vaatteita ja ruokaa. Toisille ei käy tämäkään!!!Lasten kulut on isoja pienenä...ja nuoret vanhemmat vähissä varoissa.
Ehkä he sittenkin mieluummin haluavat hakea sossunluukulta toimeentulotukea ja etsivät "varamummoa", jonka asema olisi mieluummin "täti". On väärin ohittaa oikeat sukulaiset!

no hyvä että jollain hyvin pyyhkii,mä esim. en oo mikää nuori enkä kyl vanhakaan mutta en etsi vara-mummoa ihan huvikseen vaan :/ sen takia koska omat äitimme ei pysty mitää lapsillemme antamaan niin sen takia olisi kiwa saada mummo lapsillemme :\| ja mä en esim.oikeita sukulaisia todellakaan "ohita"PÄINVASTOIN..olen kaikkien kanssa tekemisissä ja todella hyvissäkin väleissä :flower:

\

Joo mutta mun mielestä ei oo isovanhempien asia kasvattaa lapsenlapsesta omaa lasta vaan he ovat isovanhempia!!!!!!!

\

Me ei haeta rahaa sossunluukulta, eikä kaivata sitä isovanhemmilta, tulemme ihan omillamme toimeen! Mua ainakin ärsyttää kun anoppi ja appi antavat meille rahaa ja sanovat mihin se on laitettava ja sen jälkeen pitäs olla vielä kiitollisuuden velassa!

Voimia sulle AP, kaikki eivät näytä tajuavan että lapset ja lastenlapset on kaks eri asiaa! Tuskin nykyisetkään anopit ovat aikoinaan tykänneet että heidän lastenhoitoaan arvostellaan! Kyllä sitä lasta saa tulla kattomaan, mutta kasvatuksen hoidan minä ja mieheni!

Mikä tekee anopista pahemman kuin omasta äidistä (siis lapsen mummosta äidin puolelta)? Miksi anoppi tuputtaa huonoja neuvoja ja on huono lapsen hoitaja ja sitten taas se toisen puolen mummo on paljon parempi ja saisi ottaa lapsen useasti yökylään ja käydä kylässä. Kenessä oikeasti syy, anopissa vai miniässä vai miniän asenteessa?

Anopissa vika.Jos on yrittäny kaikkensa olla ystävällinen ja ravannut kokoajan anoppilassa yms....niin tuntuu että mitä enemmän sitä teen sitä enmmän se on lapseni toinen äiti.Se ei anna periksi jos yritän olla vaan kotona....soittaa väkisin tai tulee käymää jos ei vastaa puhelimeen.Siis ei mummojen tarvitse ottaa näistä asioista itseensä sillä kerroin tietääkseni OMASTA anopista!!!ne jotka tuntevat olevansa lapsenlapsille toinen parempi äiti niin osallistukaa sitten keskusteluun..mutta mitään tappelua en kaipaa ja arvostelua..anoppini vaan on PAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja tarvitsen keinon millä saisin sen rauhottumaan!!+ :kieh: :kieh:
ps.Otti sen taas viime yöksi ja viimeeksi viikonloppuna oli

En kyllä jaksais joka viikko pitää lasta yökylässä.
Enkä ostele koko ajan uusia vaatteita.
Odottavat kyllä varmaan enemmän mutta haluan nauttia omasta rauhasta välillä. Nyt en ole nähnyt lapsenlasta yli kuukauteen ja varmaan menee toinen kuukausi ennenkuin taas näen. Välimatka ei kuitenkaan ole pitkä.

Muilla tutuilla käyn useammin kylässä kuin lasten perheissä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 09:53 apua kirjoitti:
Anopissa vika.Jos on yrittäny kaikkensa olla ystävällinen ja ravannut kokoajan anoppilassa yms....niin tuntuu että mitä enemmän sitä teen sitä enmmän se on lapseni toinen äiti.Se ei anna periksi jos yritän olla vaan kotona....soittaa väkisin tai tulee käymää jos ei vastaa puhelimeen.Siis ei mummojen tarvitse ottaa näistä asioista itseensä sillä kerroin tietääkseni OMASTA anopista!!!ne jotka tuntevat olevansa lapsenlapsille toinen parempi äiti niin osallistukaa sitten keskusteluun..mutta mitään tappelua en kaipaa ja arvostelua..anoppini vaan on PAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja tarvitsen keinon millä saisin sen rauhottumaan!!+ :kieh: :kieh:
ps.Otti sen taas viime yöksi ja viimeeksi viikonloppuna oli

Kirjoituksesi loppua en oikein ymmärtänyt B) ?
Eli hakeeko anoppisi vauvanne noin vain yöksi kylään? Miksi et sano anopillesi suoraan, että et anna vauvaa hoitoon ja yökylään hänelle?

Ainakin meillä minä ja mieheni päätämme yhdessä näistä lastenhoito-ja kyläilyasioista B) . Eipä ole anoppi noin vain hakenut lapsia kylään.

Miten "anoppisi soittaa väkisin"? Hommaa kuule numeronnäyttöpuhelin kotiinne, niin näet, kuka soittaa kotipuhelimeenkin. Matkapuhelimessa tuo soittajan numero/nimi näkyykin.

Sanopa anopillesi, kun hän tulee Teille seuraavan kerran "käymään", että et ollenkaan pidä hänen jatkuvista kyläilyistään. Kyläillä toki voi, mutta ei niin, että anoppi ravaa jatkuvasti miniän kodissa. Kai anoppisi sentään puhetta ymmärtää B) ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 07:26 utelias kirjoitti:
Mikä tekee anopista pahemman kuin omasta äidistä (siis lapsen mummosta äidin puolelta)? Miksi anoppi tuputtaa huonoja neuvoja ja on huono lapsen hoitaja ja sitten taas se toisen puolen mummo on paljon parempi ja saisi ottaa lapsen useasti yökylään ja käydä kylässä. Kenessä oikeasti syy, anopissa vai miniässä vai miniän asenteessa?

Ainakin oma äitini on äitinä hyvä, mutta anoppina hän ei sitä ole. Minun tekemiseni hän hyväksyy, mutta miniä tekee kaiken väärin. Arvostelemista löytyy joka asiassa. Olen kyllästynyt kuuntelemaan tätä arvostelua ja useasti sanonkin, että on oman perheen asia, miten he toimivat eikä asia kuulu muille. Jos he itse ovat tyytyväisiä, niin muidenkaan ei pitäisi valittaa asiasta. Tämä ei mene äidilleni perille vaan yhä uudestaan saan kuulla samaa arvostelua ja moittimista.

\

Eli hakeeko anoppisi vauvanne noin vain yöksi kylään? Miksi et sano anopillesi suoraan, että et anna vauvaa hoitoon ja yökylään hänelle?

Ainakin meillä minä ja mieheni päätämme yhdessä näistä lastenhoito-ja kyläilyasioista B) . Eipä ole anoppi noin vain hakenut lapsia kylään.

Miten "anoppisi soittaa väkisin"? Hommaa kuule numeronnäyttöpuhelin kotiinne, niin näet, kuka soittaa kotipuhelimeenkin. Matkapuhelimessa tuo soittajan numero/nimi näkyykin.

Sanopa anopillesi, kun hän tulee Teille seuraavan kerran "käymään", että et ollenkaan pidä hänen jatkuvista kyläilyistään. Kyläillä toki voi, mutta ei niin, että anoppi ravaa jatkuvasti miniän kodissa. Kai anoppisi sentään puhetta ymmärtää B) ?

[/quote]

En voi sanoa sille koska luokkaantuu ja miehelläni ja sen äitillä on niin tiivis suhde toisiinsa että mieheni ei välitä vaikka vauva asuisi anopin luona.Sanoo vaan aina et olkoon yötä kerta haluaa.En voi alkaa tappeleen molempia vastaan.oon yksin tän asian kanssa ja jos en vastaa puhelimeen se tulee piipahtamaan tuomaan vaikka jonkun vaatteen..näin se vaan on..tätä on vaikea selittää mutta on pistettävä kohta anopin kanssa välit jos ei rupee tajuu et lapsi on meidän.

Kyllä sinun nyt täytyy ottaa itseäsi niskasta kiinni ja sanoa anopille suoraan, että vauva ei lähde minnekään kotoaan. Vauvan paikka on kotona omien vanhempiensa luona, joskus harvoin voi olla yökylässä. Lapselle ei tee hyvää, että häntä riepotetaan paikasta toiseen. Nyt on kysymyksessä jo lapsen hyvinvointi.

En väitä, että mummo olisi huono hoitaja, mutta on olemassa tutkimuksia, joiden mukaan alle vuoden ikäistä lasta ei pitäisi ollenkaan jättää yksin yökylään. Sitten isompia voi pitää hoidossa ikävuosia vastaava vuorokausimäärä kerrallaan. Näytä anopillesi ja miehellesi vaikka näitä saamasi vastauksia, jos ei muuten puhe tehoa. Isovanhemmat saavat ja pitääkin osallistua lastenlasten elämään, mutta rajansa kaikella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 12:44 Miniä myös kirjoitti:
Muista että isoäidilläkin äidinvaistot heräävät lapsen läheisyydessä, onhan hän samaa verta. Mutta on äidin tehtävä lyödä rajat jollei anoppi innostuksissaan ymmärrä. Kerronpa oman suunnitelmani jollaista käytin itsekin esikoisen kohdalla:

Kerro ensin miehellesi tuosta tilanteesta. Voit näyttää tuota tekstiä, muka jonkun toisen kirjoittamaa ja sanoa että tunnet vähän samoin. Kerro että moni äiti tuntee itsensä epävarmaksi jos isoäiti tungettelee.

Kun olet pohjustanut tilanteen miehellesi, ota se esiin kahvipöydässä anopin kanssa. Kerro kuinka on ihanaa, että isovanhemmat yleensäkin ovat läheisiä. Kerro myös että toiset kokeilevat sen ahdisteluna. Muista korostaa juuri sinun anoppisi hyviä puolia, esim. että viettää aikaa lapsen kanssa. Kerro myös varoittavana esimerkkinä tarinoita tältä palstalta, että jotkut lapset ovat niin kiintyneet isovanhempiin että omat vanhemmat eivät kelpaakaan. Kauhistele tätä oikein kunnolla ääneen.

Jos anoppi ei tästä ymmärrä ja muuta käytöstään, on hän hölmö. Jos hän taas loukkaantuu, ei hän mun mielestä ansaitse ollakaan osa perhettänne. Tai ainakin hän joutuu pitää etäisyyttä kunnes on saanut asiansa kuntoon, eikö niin?

Voimia ja päättäväisyyttä, kerro sitten kuinka kävi :hug:

Oletkos APUA kokeillut näitä neuvoja? :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 11:12 apua kirjoitti:
\

En voi sanoa sille koska luokkaantuu ja miehelläni ja sen äitillä on niin tiivis suhde toisiinsa että mieheni ei välitä vaikka vauva asuisi anopin luona.Sanoo vaan aina et olkoon yötä kerta haluaa.En voi alkaa tappeleen molempia vastaan.oon yksin tän asian kanssa ja jos en vastaa puhelimeen se tulee piipahtamaan tuomaan vaikka jonkun vaatteen..näin se vaan on..tätä on vaikea selittää mutta on pistettävä kohta anopin kanssa välit jos ei rupee tajuu et lapsi on meidän.

[/quote]

Anteeksi vaan, mutta mä en kyllä niele tätä! mulla ainakin löytyy niin paljon sisua, että mun lasta ei tosiaankaan viedä, jos en anna lupaa!!! ei vaikka mies mitä sanoisi.

Ja nimimerkille tytär iso iso :flower: , kun pidät kälysi puolia

[/quote]
Mulla oli myös aikanaan just tuollainen anoppi. Ja hommasinkin numeronnäytön kotipuhelimeeni, kun oli haukkunut mut eron jälkeen puhelimessa "vanhaksi lumpuksi"...Että näin asiallinen ja "hyväkäytöksinen" voi mummu myös olla...

Ymmärrän ap:tä ihan täysin. Oma tilanteeni oli aivan identtinen hänen tilanteensa kanssa. Anoppi oli omistava ja eli omaa äitiyttään oman äitiyteni rinnalla...Välillä ei tosiaan itsekään aina tiennyt, että kuka se lapsen äiti oikein oli! Mies ei ottanut mitään kantaa, "äidin poika" kun oli. Olin aivan yksin tilanteessa. Ja se mitä yksi kirjoittaja jo laittoikin: eli mummun suhtautuminen omaan tyttäreensä on ihan erilaista kuin miniäänsä...Anoppini tytär oli täydellinen joka suhteessa niin anopin kuin appiukonkin näkökulmasta. Mutta minussa löytyi koko ajan arvosteltavaa...Ja eron jälkeen ennen niin peitelty vihamielisyys minua kohtaan muuttui ihan suorasukaiseksi haukkumiseksi ja panetteluksi. Ihan päin naamaa lauottiin hävyttömyyksiä - aivan niin kuin sillä saataisiin "epämieluisa" miniä takaisin omalle kultapojulle... :o