Pärjääkö vauva lyhythihaisessa bodyssa sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti
Mama
Meillä on lämmintä, mutta ajoittain vetoisaa. Asumme kerrostalossa. Nyt kun saan vastasyntyneeni kotiin ja puen hänet esim. lyhythihaiseen bodyyn ja potkareihin, tuleeko vauvalle kylmä käsivarsista? Eilen havahduin, että näin olin hänet kuvitellut pukevani, mutta nythän on talvi, ja lähes kaikki meidän bodyt on lyhythihaisia... :/ Haittaako?

vieras
No meillä ei kyllä käytetty yhtään lyhythihaista bodya vaan aina oli pitkähihainen, meillä lapsella olisi ollut kylmä, mutta lapset ovat niin erilaisia, toiset on kuumakalleja.

No kai se riippuu pitkälle just teidän sisälämpötilasta ja siitä, millainen lämpöpatteri vauva on.

Meillä ei pärjäisi enkä olekaan hommannut vauvalle yhtä ainutta lyhythihaista bodya. Yks on, mut se on mun äidin ostama ja sen kokoinen, et menee ens kesänä. B)

*
Seuraile alkuun enemmän, onko vauvalla kylmä tai kuuma. Voit kokeilla niskasta tai käsistä/jaloista. Aika pian opit tietämään millainen vaatetus on sopiva teidän vauvalle.

Mä käytän pitkähihaisia bodeja, ei se mielestäni ainakaan liikaa ole. Voithan sä ostaa muutaman pitkähihaisen hupparin/collegetakin ja vetäistä sellaisen lyhythihaisen päälle?

kuumakallen äiti
no meillä käytetään vauvalla housut ja lyhythihabodeja, ei sukkiakaan. meiän sisälämpö tila 22 ja lattialämmitys.ikinä ei ole kylmä. yötkin nukkuu pelkkä body päällä.huutaa muuten kuumuuttaan. nyt vauva jo 4kk ja näin mennyt kokoaika.
mut lapset on erilaisia.

bb
Riippuu ihan vauvasta ja kodista. Meillä vauvalla on aina pitkähihainen jopa kesällä kun minusta meillä on aika kylmä sisällä. Kaverin samanikäinen vauva taas kulkee jatkuvasti lyhythihaisessa kuten muukin perhe koska heillä on paljon lämpimämpi asunto ja lattialämmitys. Jos itse pärjäät kotona lyhythihaisella paidalla uskon että vauvakin, mutta jos tarvit itsellesi jotain paksumpaa niin on hyvä varata vauvallekin.

Yhteistyössä