Pärjääkö 300e kaks viikkoa

  • Viestiketjun aloittaja ajatellut
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mun on tunnustettava, että joutuisin miettimään, mitä ostoskärryyni laitan. Meitä on nyt 2+koira ja käyn päivittäin kaupassa. Alle 20 euron en ole selvinnyt yhtenäkään päivänä, yleensä menee 30 euroa päivässä. Pärjäisin kyllä paljon pienemmälläkin summalla, mutta ruoka on viimeinen asia, mistä tingin.
 
Meitä on minä ja kaks lasta ja kissa. Eletään 10 eurolla päivä paitsi vaippa ja kissanhiekka päivinä. Joskus ku on kaapista kulutettu kaikki kuivamuonat niin ostan enemmän. esim kerran kuussa. toi 10 euroo päivä on se mihin tähtään. Ollu jo monta vuotta. kylhän siinä pitää miettiä mitä ostaa et lapset sais terveellistä ja monipuolista ruokaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minä jatkaa:
Ei meillä ainakaan tingitä ruoasta ja silti saadaan menemään hyvinkin vähän kauppaan.
Meillä varmaan kaikista eniten ruuassa maksaa kala. Eilenkin oli ahvenfileet 29 euroa kilo eli melkein 15 euroa meni pelkkiin fisuihin |O Meillä syödään paljon kalaa ja äyriäisiä, koska niitä syö sekä junnu että minä. Herneet maksoi tänään lähikaupassa 5,95 kilo, mansikat 3,50 litra...tosi nopeasti uppoaa 30 euroa ruokakauppaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä meillä muutakin ostetaan kuin ruokaa... Välillä vaatteita ja herkkuja jne... On asennekysymys ja budjetointikysymys :D
Tuo on aivan totta =) Mä elin toistakymmentä vuotta venyttäen pennin markaksi (tai sentin euroksi) ja nyt, kun ei ole pakko, en sitä tee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun on tunnustettava, että joutuisin miettimään, mitä ostoskärryyni laitan. Meitä on nyt 2+koira ja käyn päivittäin kaupassa. Alle 20 euron en ole selvinnyt yhtenäkään päivänä, yleensä menee 30 euroa päivässä. Pärjäisin kyllä paljon pienemmälläkin summalla, mutta ruoka on viimeinen asia, mistä tingin.
sama juttu.. muualta tingin mutta en ruuasta. 30- 60 e menee päivässä ja lapsia on 4.
 
vieras
Riippuu tietysti mihin tuon 300 euroa pitää riittää. Onko se vaan ruokaan vai kaikkeen muuhun kulutukseen. Meillä tuo 300 euroa riittää ja vielä jääkin jos vain ruokaan sen laittaa.Ruokittavia on 5-6.Tosin meillä ei kaikkia tarvi kaupasta ostaa. On tuota kasvimaata ja puutarhaa, josta saa marjat, perunat, porkkanat, tomaatit, salaatit ym.
 

Yhteistyössä