Päiväkotilasten vanhemmat, miten usein pesette lapsen ja vaihdatte vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja pk täti
  • Ensimmäinen viesti
kolmen isä
Alkuperäinen kirjoittaja 99% vanhemmista:
Joka päivä puhtaat vaatteet päälle. Suihkussa käyvät parin kolmen päivän välein. Aina on puhtaat kasvot ja kädet.
Minulla on joka päivä puhtaat vaatteet. Tosin en nyt vaihda niitä niin usein. Sukat ja alushousut päivittäin, t-paidan kolmesti viikkoon pesujen yhteydessä. Pitkähihainen ja housut ovat tainneet olla jo pari viikkoa :) Tosin tänä aikana olen heittänyt pesuun jo parit kotivaatteet, kun en käytä samoja vaatteita koko aikaa.
 
jopas jotakin
Meillä poika 2 v. käy kylvyssä/suihkussa 2 kertaa viikossa. Useammin jos kävisi, niin atooppinen ihonsa hilseilisi rikki. Eri asia on, jos lapsi selkeästi suttaa itsensä.

Puhtaat vaatteet vaihdetaan joka päivä. Illalla ja aamulla pestään kasvot, kädet ja alapää. Lapsi nukkuu erikseen yöpuvussa, puhdas vaihdetaan aina kylpypäivinä (eli sen 2 kertaa viikossa). Mun mielestä vaatteiden vaihto aamuisin ei ole mikään iso vaiva, sillä seuraavan päivän vaatteet katsotaan jo illalla valmiiksi eikä aamulla tarvi kuin pukea vaatteet lapsen päälle.

Mä en voisi laittaa lasta hoitoon samalla paidalla millä on nukkunut yönsä. Enhän itsekään lähde töihin yöpaidassa.
 

Yhteistyössä