Päiväkotilasten vanhemmat, miten usein pesette lapsen ja vaihdatte vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja pk täti
  • Ensimmäinen viesti
yök
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Mä tunnustan,että lapset nukkuvat samoissa t-paidoissa missä sitten aamulla lähtevät hoitoon.
Apua mun lapset on yököttäviä!
Vaihdatko illalla ennen nukkumaan menoa paidan lapsilta silloinhan sun lapset ei ole likaisia, mutta jos kulkevat viikon sama paita päällä yötä päivää niin silloin...........
Vaihdan puhtaan illalla.
Yövaate on aina erikseen kuin päivävaate.

Enkä ymmärrä miksi t-paita on aluspaita!!! ??? Oikeita aluspaitojakin on myynnissä, miksi sellaisia ei nykyaikana käytetä lapsilla??? Siis ihan kiva näköisiäkin, eikä mitään rumia tai tylsiä, on hellokittyä ja pojille auto-aihetta jne??

 
rella
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja rella:
Joka päivä tai vähintään joka toinen päivä käy suihkussa. Hiusket pestään yleensä kaksi kertaa, josksu vain kerran, viikossa.
Joka päivä vaihdan puhtaat vaattteet. Nuhjaantuvat kyllä päivän touhuissa sen evrran.

Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Lapseni päiväkodissa on muutamia niin likaisia ja haisevia lapsia, että pahaa tekee. Erityisen inhottavaa on, kun tälläisen haisevan lapsen vaatenaulakko on oman lapseni vaatenaulakon vieressä. Saan joka aamu haistella tämän ekologisen vanhempien jälkeläisen paskaisia vaatteita. Hyi.
Ajattele jos ne pöpöt hyppää sun lapsen vaatteisiin siellä naulakossa,hyi
Sitähän just pelkäänkin. Ainakin se kaamea lemu tarttuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Yövaate on aina erikseen kuin päivävaate.

Enkä ymmärrä miksi t-paita on aluspaita!!! ??? Oikeita aluspaitojakin on myynnissä, miksi sellaisia ei nykyaikana käytetä lapsilla??? Siis ihan kiva näköisiäkin, eikä mitään rumia tai tylsiä, on hellokittyä ja pojille auto-aihetta jne??
Johtuisikohan ihan siitä, ettei aluspaitaa tarvitse jos pitää kuitenkin t-paitaa. Tyhmää laittaa eka aluspaita, sitten t-paita ja sitten pitkähihainen. Tulee jo lapselle hiki siinä. Ja jos taas jättää t-paidan kokonaan pois, niin ei voi pitkähihaista ottaa pois, ellei halua, että lapsi on aluspaidallaan ympäriinsä. T-paita on siis kätevämpi.
 
jess
Alkuperäinen kirjoittaja rella:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja rella:
Joka päivä tai vähintään joka toinen päivä käy suihkussa. Hiusket pestään yleensä kaksi kertaa, josksu vain kerran, viikossa.
Joka päivä vaihdan puhtaat vaattteet. Nuhjaantuvat kyllä päivän touhuissa sen evrran.

Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Lapseni päiväkodissa on muutamia niin likaisia ja haisevia lapsia, että pahaa tekee. Erityisen inhottavaa on, kun tälläisen haisevan lapsen vaatenaulakko on oman lapseni vaatenaulakon vieressä. Saan joka aamu haistella tämän ekologisen vanhempien jälkeläisen paskaisia vaatteita. Hyi.
Ajattele jos ne pöpöt hyppää sun lapsen vaatteisiin siellä naulakossa,hyi
Sitähän just pelkäänkin. Ainakin se kaamea lemu tarttuu.

Kait olet lastasi kieltänyt leikkimästä tämän haisevan lapsen kanssa?
Olethan myös osoittanut sekä lapselle eettä tämän vanhemmille että halveksit heitä syvästi ja olet paljon paljon parempi ihminen kuin he?

 
yök
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Yövaate on aina erikseen kuin päivävaate.

Enkä ymmärrä miksi t-paita on aluspaita!!! ??? Oikeita aluspaitojakin on myynnissä, miksi sellaisia ei nykyaikana käytetä lapsilla??? Siis ihan kiva näköisiäkin, eikä mitään rumia tai tylsiä, on hellokittyä ja pojille auto-aihetta jne??
Johtuisikohan ihan siitä, ettei aluspaitaa tarvitse jos pitää kuitenkin t-paitaa. Tyhmää laittaa eka aluspaita, sitten t-paita ja sitten pitkähihainen. Tulee jo lapselle hiki siinä. Ja jos taas jättää t-paidan kokonaan pois, niin ei voi pitkähihaista ottaa pois, ellei halua, että lapsi on aluspaidallaan ympäriinsä. T-paita on siis kätevämpi.

Omituien ajatelma, että aluspaita - t-paita - collaripusero / päällyspaita...

Mun lapsella on päiväkodissa nyt, kun on kylmempää, aluspaita ja collaripusero / trikoopusero. Jos hän menisi päiväunille, hän menisi sinne siinä aluspaidassa. Aluspaita on hihaton tai sitten hihaton t-paita tai t-paita, jonka olen siirtänyt erikseen aluspaitakäyttöön. On siis semmoinen, josta lapsi ei tykkää "oikeana" puserona, esim. yksivärinen, mutta aluspaitana menee.
Lapsi ei kuitenkaan riisuile vaatteita vaan leikkii ja touhuaa päällysvaatteet päällään. Toisaalta jos hänelle tulisi kuuma, hän osaisi riisua kyllä sen aluspaidan alta pois ja olla päällyspuserossa .
 
ei väittelyä kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Mä tunnustan,että lapset nukkuvat samoissa t-paidoissa missä sitten aamulla lähtevät hoitoon.
Apua mun lapset on yököttäviä!
Vaihdatko illalla ennen nukkumaan menoa paidan lapsilta silloinhan sun lapset ei ole likaisia, mutta jos kulkevat viikon sama paita päällä yötä päivää niin silloin...........
Vaihdan puhtaan illalla.
Yövaate on aina erikseen kuin päivävaate.

Enkä ymmärrä miksi t-paita on aluspaita!!! ??? Oikeita aluspaitojakin on myynnissä, miksi sellaisia ei nykyaikana käytetä lapsilla??? Siis ihan kiva näköisiäkin, eikä mitään rumia tai tylsiä, on hellokittyä ja pojille auto-aihetta jne??
Yöllä sitä harvemmin sotkee vaatteita kuitenkaan.Siis t-paidalla jos nukkuu ja se on illalla päälle laitettu niin ihan hyvin sillä voi aamulla hoitoon mennä.
MIELESTÄNI.
 
rella
Alkuperäinen kirjoittaja jess:
Alkuperäinen kirjoittaja rella:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja rella:
Joka päivä tai vähintään joka toinen päivä käy suihkussa. Hiusket pestään yleensä kaksi kertaa, josksu vain kerran, viikossa.
Joka päivä vaihdan puhtaat vaattteet. Nuhjaantuvat kyllä päivän touhuissa sen evrran.

Olen ihmetellyt samaa kuin ap. Lapseni päiväkodissa on muutamia niin likaisia ja haisevia lapsia, että pahaa tekee. Erityisen inhottavaa on, kun tälläisen haisevan lapsen vaatenaulakko on oman lapseni vaatenaulakon vieressä. Saan joka aamu haistella tämän ekologisen vanhempien jälkeläisen paskaisia vaatteita. Hyi.
Ajattele jos ne pöpöt hyppää sun lapsen vaatteisiin siellä naulakossa,hyi
Sitähän just pelkäänkin. Ainakin se kaamea lemu tarttuu.

Kait olet lastasi kieltänyt leikkimästä tämän haisevan lapsen kanssa?
Olethan myös osoittanut sekä lapselle eettä tämän vanhemmille että halveksit heitä syvästi ja olet paljon paljon parempi ihminen kuin he?
Ei tarvitse kieltää. Ovat eri ikäluokkaakin eivätkä toistensa seuraa hae.
Ja tämän haisulilapsen vanhemmat ovat kyllä tyylikkään ja siistin oloisia, että tiedä siitä paremmuudesta sitten.
 
yök
Alkuperäinen kirjoittaja ei väittelyä kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Mä tunnustan,että lapset nukkuvat samoissa t-paidoissa missä sitten aamulla lähtevät hoitoon.
Apua mun lapset on yököttäviä!
Vaihdatko illalla ennen nukkumaan menoa paidan lapsilta silloinhan sun lapset ei ole likaisia, mutta jos kulkevat viikon sama paita päällä yötä päivää niin silloin...........
Vaihdan puhtaan illalla.
Yövaate on aina erikseen kuin päivävaate.

Enkä ymmärrä miksi t-paita on aluspaita!!! ??? Oikeita aluspaitojakin on myynnissä, miksi sellaisia ei nykyaikana käytetä lapsilla??? Siis ihan kiva näköisiäkin, eikä mitään rumia tai tylsiä, on hellokittyä ja pojille auto-aihetta jne??
Yöllä sitä harvemmin sotkee vaatteita kuitenkaan.Siis t-paidalla jos nukkuu ja se on illalla päälle laitettu niin ihan hyvin sillä voi aamulla hoitoon mennä.
MIELESTÄNI.

No, sinun mielestäni. Minun mielestäni ei.
Mutta sinä hoidat ja toimit kuten parhaaksi näät ja niin minäkin omieni kanssa.
Ja meillä EI vaihdeta vaatteita joka pv vain siksi, että on uusi pv, vaan vain jos ovat likaisia. No, ovat likaisia joka päiväkotipäivän jälkeen vaikka on iso lapsi. Joskus jos on pikkeus, niin tuntuu hassulta laittaa samassa puserossa toisena päivänä, kun on tottunut että joka pv vaihtuu sisävaatteet. ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Omituien ajatelma, että aluspaita - t-paita - collaripusero / päällyspaita...

Mun lapsella on päiväkodissa nyt, kun on kylmempää, aluspaita ja collaripusero / trikoopusero. Jos hän menisi päiväunille, hän menisi sinne siinä aluspaidassa. Aluspaita on hihaton tai sitten hihaton t-paita tai t-paita, jonka olen siirtänyt erikseen aluspaitakäyttöön. On siis semmoinen, josta lapsi ei tykkää "oikeana" puserona, esim. yksivärinen, mutta aluspaitana menee.
Lapsi ei kuitenkaan riisuile vaatteita vaan leikkii ja touhuaa päällysvaatteet päällään. Toisaalta jos hänelle tulisi kuuma, hän osaisi riisua kyllä sen aluspaidan alta pois ja olla päällyspuserossa .
Mutta silloin ei ole lapsella vaihtoehtoa olla vain lyhythihaisessa puserossa ollenkaan.. Meillä ainakin leikin tiimellyksessä tulee semmoinen hikisyys, että on pakko ottaa päälypaita pois. Siksi t-paita on käytännöllisempi kuin aluspaita. Mutta kukin taklaa tyylillään. =)
 
ei väittelyä kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Alkuperäinen kirjoittaja ei väittelyä kiitos:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuhru:
Mä tunnustan,että lapset nukkuvat samoissa t-paidoissa missä sitten aamulla lähtevät hoitoon.
Apua mun lapset on yököttäviä!
Vaihdatko illalla ennen nukkumaan menoa paidan lapsilta silloinhan sun lapset ei ole likaisia, mutta jos kulkevat viikon sama paita päällä yötä päivää niin silloin...........
Vaihdan puhtaan illalla.
Yövaate on aina erikseen kuin päivävaate.

Enkä ymmärrä miksi t-paita on aluspaita!!! ??? Oikeita aluspaitojakin on myynnissä, miksi sellaisia ei nykyaikana käytetä lapsilla??? Siis ihan kiva näköisiäkin, eikä mitään rumia tai tylsiä, on hellokittyä ja pojille auto-aihetta jne??
Yöllä sitä harvemmin sotkee vaatteita kuitenkaan.Siis t-paidalla jos nukkuu ja se on illalla päälle laitettu niin ihan hyvin sillä voi aamulla hoitoon mennä.
MIELESTÄNI.

No, sinun mielestäni. Minun mielestäni ei.
Mutta sinä hoidat ja toimit kuten parhaaksi näät ja niin minäkin omieni kanssa.
Ja meillä EI vaihdeta vaatteita joka pv vain siksi, että on uusi pv, vaan vain jos ovat likaisia. No, ovat likaisia joka päiväkotipäivän jälkeen vaikka on iso lapsi. Joskus jos on pikkeus, niin tuntuu hassulta laittaa samassa puserossa toisena päivänä, kun on tottunut että joka pv vaihtuu sisävaatteet. ...
Niin mäkin vaihdan lapsilta vaatteet kun likaantuvat,mutta jos illalla päättävät nukkua pelkässä t-paidassa niin sillä mennään yleensä sitten yleensä koko päivä,jos ei sitten likaannu jossain välissä.Aamut kun ovat niin kiireisiä niin ei viittis jokaista vaatekappaletta alkaa poistaan ja pukeen sit uudelleen.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Näinpä. Myöskään yövaatteet ei ole mun mielestä ne vaatteet, millä lapsituodaan hoitoon... :whistle: Näinkin kävi tässä yks päivä, et hoitolapsi itse kertoi, että hän nukku viime yön tässä paidassa, mikä hällä oli päällä :x
Voisi olla minunkin tenava... Illalla vaihdetaan lapsille puhdas t-paita + sukat + alushousut iltapesujen jälkeen ja tenavat nukkuvat näissä asuissa. Aamulla on paljon lempeämmät aamutouhut: lapset saavat nukkua pidempään kun pukeutumiseen ei mene aikaa. Joka ilta käyvät suihkussa, tukka pestään keskiviikkoisin ja lauantaisin. Hampaat pestään vain iltaisin, aamulla lapset saavat hampaiden pesun sijaan fluoritabletin. Päällimmäiset vaatteet vaihdan vähintään kahdesti viikossa, jos eivät aiemmin likaannu ja mene siksi vaihtoon.

Itse en käytä yövaatteita vaan nukun aina alasti. Pari yöasua löytyy kyläilyreissujen varalta, mutta kotioloissa en niitä käytä koskaan. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi nukkumaanmenoa varten täytyy pukeutua. ;)

Onhan noita likaisia ja pahanhajuisia lapsia olemassa paljonkin... Surku. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Näinpä. Myöskään yövaatteet ei ole mun mielestä ne vaatteet, millä lapsituodaan hoitoon... :whistle: Näinkin kävi tässä yks päivä, et hoitolapsi itse kertoi, että hän nukku viime yön tässä paidassa, mikä hällä oli päällä :x
:LOL: Meidän lapset ovat aina päivällä samoissa paidoissa kuin yölläkin. Illalla vaihdetaan puhtaat aina päälle. Mikäs niistä paidoista niin ällöttävät tekee kun niillä on nukuttu, eivät ne trikoopaidat niin järkyttävästi rypisty, eivät ole tahraiset tai hikiset? Voi meidän reppanoita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja rella:
Atoopikkona sanon, että atooppista ihoa tulee pestä joka päivä. Likaisella iholla on bakteereja, jotka pahentavat atopiaa. Suihkuttaminen ilman pesuaineita on hyväksi ja rasvaaminen.

Mutta jos atoopikon käyttää vain kerran viikossa pesulla on ihon kutina varmasti aivan hirvittävä. Ennen vanhaan tälläisiä "ei pesulle"-ohjeita annettiin, mutta tänä päivänä suositukset ovat muuttuneet.
Ja tähän voi atoopikkona sanoa, että ihoni voi paljon paremmin kun en joka päivä pese, vaan käyn kokonaan suihkussa vain joka toinen päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Näinpä. Myöskään yövaatteet ei ole mun mielestä ne vaatteet, millä lapsituodaan hoitoon... :whistle: Näinkin kävi tässä yks päivä, et hoitolapsi itse kertoi, että hän nukku viime yön tässä paidassa, mikä hällä oli päällä :x
:LOL: Meidän lapset ovat aina päivällä samoissa paidoissa kuin yölläkin. Illalla vaihdetaan puhtaat aina päälle. Mikäs niistä paidoista niin ällöttävät tekee kun niillä on nukuttu, eivät ne trikoopaidat niin järkyttävästi rypisty, eivät ole tahraiset tai hikiset? Voi meidän reppanoita...
Ihminen hikoilee yöllä järkyttävän paljon. Sen takia on suotavampaa vaihtaa se puhas paita päälle aamulla... tai käyttää erikseen yöpaitaa yleensäkin, tai jotain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Ihminen hikoilee yöllä järkyttävän paljon. Sen takia on suotavampaa vaihtaa se puhas paita päälle aamulla... tai käyttää erikseen yöpaitaa yleensäkin, tai jotain...
Jos se hiki ei haise, tunnu eikä näy vaatteissa, niin miksi se vaate pitää vaihtaa? Jotkut vieläpä kertovat vaihtavansa joka ilta puhtaat yövaatteetkin, sitten puhtaat päivävaatteet. Niin paljon turhaa pyykkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Ihminen hikoilee yöllä järkyttävän paljon. Sen takia on suotavampaa vaihtaa se puhas paita päälle aamulla... tai käyttää erikseen yöpaitaa yleensäkin, tai jotain...
Jos se hiki ei haise, tunnu eikä näy vaatteissa, niin miksi se vaate pitää vaihtaa? Jotkut vieläpä kertovat vaihtavansa joka ilta puhtaat yövaatteetkin, sitten puhtaat päivävaatteet. Niin paljon turhaa pyykkiä.
Niin...onhan se toki pirun miellyttävä ajatus olla semmosissa vaatteissa, joiden läpi on virrannut desitolkulla hikeä, joka on nyt kuivuneena siinä kankaassa... Hyi helvettiläinen :(
 
kolmen isä
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Ihminen hikoilee yöllä järkyttävän paljon. Sen takia on suotavampaa vaihtaa se puhas paita päälle aamulla... tai käyttää erikseen yöpaitaa yleensäkin, tai jotain...
Jos se hiki ei haise, tunnu eikä näy vaatteissa, niin miksi se vaate pitää vaihtaa? Jotkut vieläpä kertovat vaihtavansa joka ilta puhtaat yövaatteetkin, sitten puhtaat päivävaatteet. Niin paljon turhaa pyykkiä.
Ja pyykkääminen taas kuluttaa luontoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Niin...onhan se toki pirun miellyttävä ajatus olla semmosissa vaatteissa, joiden läpi on virrannut desitolkulla hikeä, joka on nyt kuivuneena siinä kankaassa... Hyi helvettiläinen :(
Entäs jos joku nukkuu alasti? Vaihtaa kai lakanat päivittäin? Ja pitää vielä kosteussuojaa lakanan alla ettei petaristakin tule ällöttävän koppurainen kuivuneesta hiestä? :saint:
 
kolmen isä
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Ihminen hikoilee yöllä järkyttävän paljon. Sen takia on suotavampaa vaihtaa se puhas paita päälle aamulla... tai käyttää erikseen yöpaitaa yleensäkin, tai jotain...
Jos se hiki ei haise, tunnu eikä näy vaatteissa, niin miksi se vaate pitää vaihtaa? Jotkut vieläpä kertovat vaihtavansa joka ilta puhtaat yövaatteetkin, sitten puhtaat päivävaatteet. Niin paljon turhaa pyykkiä.
Niin...onhan se toki pirun miellyttävä ajatus olla semmosissa vaatteissa, joiden läpi on virrannut desitolkulla hikeä, joka on nyt kuivuneena siinä kankaassa... Hyi helvettiläinen :(
Tuo tarkoittaa sitä, että makkarin lämpötila on liian korkea tai sitten on liikaa vaatetta päällä. Alushousut ja t-paita on ihan riittävä varustus peiton lisäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Niin...onhan se toki pirun miellyttävä ajatus olla semmosissa vaatteissa, joiden läpi on virrannut desitolkulla hikeä, joka on nyt kuivuneena siinä kankaassa... Hyi helvettiläinen :(
Entäs jos joku nukkuu alasti? Vaihtaa kai lakanat päivittäin? Ja pitää vielä kosteussuojaa lakanan alla ettei petaristakin tule ällöttävän koppurainen kuivuneesta hiestä? :saint:
Ei kukaan kai kulje ne lakanat päällään koko päivää ihmisten ilmoilla, vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Ei kukaan kai kulje ne lakanat päällään koko päivää ihmisten ilmoilla, vai?
No mutta ajattele kuin ällöttävää niihin on mennä nukkumaan sen jokailtaisen suihkun jälkeen...
Totta. Sen takia se onkin mukavampi käydä aamulla pesulla ja vetää kuivat vaatteet niskaan. Lapsilla yöpuku on ok.
 

Yhteistyössä