päiväkotiin 1 vuotias

Tyttö on lähdössä päiväkotiin syksyllä ja ikää on silloin tuo reilu vuosi, lähinnä olen neidin ruokailua siellä miettinyt kun on niin nirso ettei mitään rajaa. Tällä hetkellä siis ikää 11kk ja syö ainoastaan 5kk tarkoitettuja purkkiruokia tai sitten itsetekemiäni kasvissoseita, tarjotaan kyllä päivittäin sekä 8kk tarkoiteetuja ruokia ja sitten olen kokeillut itsetekemiäni ruokia ja sylkee kaiken heti pois... :( voikohan päiväkotiin sitten aluksi viedä omat ruoat vai miten homma toimii.. nokkamuki harjoitukset on jo kovasti menossa jos päästäis edes tuttipullosta eroon sikseen.. kovasti jännittää kyllä tytön hoitoon laittaminen :'( Kertokaa miten teillä on mennyt noin vuoden ikäisen tarhaan laittaminen.
 
hyviä kokemuksia
Lapsesi syö todennäköisesti pk:ssa ihan hyvin kun näkee että muutkin lapset syö.

Meillä tyttö meni pk:iin 11 kk iässä ja tekee kaiken tarhassa paremmin kuin kotona. Isompien mallilla on uskomaton vaikutus.

Tässä asiassa en usko olevan eroa onko perhepäivähoitaja vai päiväkoti.

Usko pois lapselle hoitoon lähtö on helpompaa kuin äidille!

Tsemppiä!
 
Lapsi syö sitä mitä annetaan. Tottuu kyllä pikku hiljaa siihen ruokaan mitä lautasella on kun vaan sitkeästi tarjoaa. En usko, että terve lapsi nälkään kuolee ruoka-annoksen edessä, vaikka nirsoilun vuoksi olisikin jonkin aikaa vähemmällä ruualla. Jätä 5 kk purkit pois ja tarjoa sitkeästi sitä mitä aiot jatkossakin antaa. Ja olisi ehkä kannattanut antaa jo nuorempana kotiruokaa, niin olisi heti tottunut siihenkin...
 
meidän poika oli tasan 1v. kun hoitoon lähti. hyvin on menny.

Kyllä sunkin tenava siellä oppii syömään ja juomaan. Tosiaan, kun ei oo muuta tarjolla niin ruokahalu on jossain vaihessa tyydytettävä. Ja nokkamukiin oppii kun ottaa mallia muista lapsista. Yllättävän paljon tenavat haluaa matkia toisiaan... :D
 
Perhepäivähoitajalle en halua tyttöä laittaa koska jos käy niin huono tuuri ettei tule toimeen hoitajan kanssa niin täälläpäin suomea on hoitopaikat sen verran kiven alla että hoitopaikkaa ei sitten niin vaan vaihdeta, koen muutenkin tarhan parempana vaihtoehtona koska siellä on useampi hoitaja, jotenkin vaan vierastan ajatusta viedä lapsi vieraan ihmisen kotiin.

Täytyy lie tosiaan vaan kylmästi lopetella nuo 5kk ruoat ja alkaa tekemään sitten vaikka pelkästään kotiruokia, taidamapa mennä tästä tekemään sitten makaroonilaatikkoa :) maistuu ainakin äidille jos ei sitten muille :p
 
DIRT
nopeasti ne lapset alkaa toimimaan ryhmässä. meillä meni vähän päälle vuoden ikäsenä päiväkotiin ja olin ihan varma ettei se ikinä suostu nukkumaan siinä patjalla päikkäreitä kun venkoili minkä kerkes kun oltiin tutustumassa. mutta annas olla ku eka virallinen päivä koitti niin siihen kuulemma simahti eikä malttanut tulla pois vaikka oli jo herännyt :D

samoin kävi ruokailun suhteen. en uskonut että ikinä oppii istumaan ja odottamaan siinä pöydän ääressä niinkuin muut lapset mut tänään olin sitäkin ihmettä todistamassa. aamupalalle jäi ja siinä odotti ruokaa ja istui kuin tatti :D

kyllä teillekin alkaa ruoka maistumaan kun näkee et muutkin muksut syö =)
 
Minski79
Positiivisia kokemuksia on täälläkin reilun vuosikkaan hoitoon menemisestä. Meillä ongelmana oli tosin lähinnä olemattomat päikkärit ennen hoitoon menoa - ryhmän mukana ne alkoivat aika nopeasti sujua mallikkaasti ja syöminenkin parani kyllä vauhdilla, myös itse syöminen. Suurin harmi meillä taisi olla äipän sydänsuru...:)
 

Yhteistyössä