päiväkotiasiaa

Hei kaikki ja hyvää kesää kaikille! Ajattelin kysäistä neuvoa siitä, että milloin minun täytyy ryhtyä hakemaan lapselleni 6kk päivähoitopaikkaa? Tarve hoitopaikalle alkaa tammikuussa. Ja miten haen ja mitä minun täytyy osata vaatia tulevalta hoitopaikalta? Olisin todella kiitollinen mahdollisesta avusta! :) Asumme Vantaalla.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2004 klo 22:44 hermione kirjoitti:
Hei kaikki ja hyvää kesää kaikille! Ajattelin kysäistä neuvoa siitä, että milloin minun täytyy ryhtyä hakemaan lapselleni 6kk päivähoitopaikkaa? Tarve hoitopaikalle alkaa tammikuussa. Ja miten haen ja mitä minun täytyy osata vaatia tulevalta hoitopaikalta? Olisin todella kiitollinen mahdollisesta avusta! :) Asumme Vantaalla. hp@jippii.fi
En asu Vantaalla, mut vastaan silti. Mun mielestä sun kannattaa viedä hakemus heti, kun pk:t taas aloittaa kesäloman jälkeen. Ainakin täällä Tampereella hakemus jätetään siihen päiväkotiin, mihin ekana hakee, jos siis tarhapaikkaa olit ajatellut.
 
huh huh
En myöskään asu vantaalla, mutta meillä hakemus viedään päivähoidon vastaavalle viimeistään 4 kk ennen hoidon alkamista ja siihen hakemukseen sitten laitetaan mihin päiväkotiin/hoitoon haluaa ja jos se täynnä niin vaihtoehto. Katsii soittaa päivähoidon vastaavalle ja kysyä sekä pyytää se hakemuskaavake.
 
http://www.vantaa.fi/i_listasivu.asp?path=1;220;2417
yleistä asiaa, esim päiväkodit ja hoitomaksut

http://www.vantaa.fi/i_liitetiedosto.asp?path=1;193;432;442;9936
täältä saat tulostettua päivähoitohakemuksen
 
Päiväkotipaikkaa pitää hakea 4kk ennen hoidon alkua.Hakemus kannattaa palauttaa haettuun hoitopaikkaan,samalla voi sitten vähän tutustua paikkaan.
Kannatta miettiä että mihin haluaa lapsensa hoitoon,päiväkotii,perhepäivähoitoon vai ryhmäperhepäiväkotiin. jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.Yleensä pienet lapset (alle 1,5v) sijoitetaan mielummin perhepäivähoitajalle.
 
Tripla äiti
Asun Länsi-Vantaalla. Vastauksia olet jo saanut, että 4 kk ennen hoidon tarvetta. Tosiaan kannattaa lähteä hakemaan heti lomien jälkeen eli elokuussa. Monet päiväkodit kiinni heinäkuun ja elokuussa taas normaali rytmi. Suosittelen tutustumista eri vaihtoehtoihin ennen hakulomakkeen jättöä.Minulle ainakin päiväkodeissa mielellään esitelty oma talo.Itse olen aina ollut päiväkodin kannalla (lapset aloittaneet päiväkodiissa viikko vaille 1v, 1v1kk ja 1v 2kk) tai ryhmäperhepäivähoito myös hyvä vaihtoehto. Kun kierrät muutaman vaihtoehdon, varmasti aistit mikä hyvä sinun lapselle.Minulla kaikki olleet aina päiväkodissa, syynä ehkä se, että siellä ruuanlaittaja, siivooja ja hoitajat erikseen. Jos hoitotäti sairastuu, siellä harvoin kaikki kolme-neljä tätiä sairaana yhtäaikaa ja lapset ainakin aina samat ryhmässä. Perhepäivähoidossa voi käydä niin, että täti sairas varahoidossa vieras täti ja vieraat lapset.Mutta tämä vain minun kokemus/näkemys!Muista myös pitää yhteyyttä hoitopaikkaan hakuaikasi aikana, siitä hyötyä kun itse aktiivinen! Vantaalla hyvät hoidot! =)
 
Asu myös vantaalla ja 4kuukautta ennen tarvetta täytyy hakea paikkaa ja heidän on myönnettävä sellainen mutta ei pakosti se kaikkiein läheisin tarha joten kannattaa laitta ne paperit heti kun kesäloma loppuu eli elokuun 2päivä niin saat varmemmin tarhapaikan läheltä kotiasi
 

Yhteistyössä