Niin mihinkäs sinä nyt perustat tuon näkemyksesi, että lapsilla ei ole mukavaa tai virikkeitä Siihen, että olet nähnyt heidän kulkevan kärryjen kanssa ulkona? Ja eiköse sen kemoioiden yhteensopimisen kyllä tule huomaamaan lapasen ja hoitajan suhteesta toisiinsa. Luottamus on kaiken avainsana myös päiväkodissa. Päiväkodissa kannattaa ottaa huomioon 16-20 lapsen ryhmät, jakuva melu, stressi sekä hoitajien vaihtuvuus. Se, että on yksi tuttu hoitaja ei kutenkaan korvaa sitä, että ne kolme muuta ovat joka viikko vaihtuvia hoitajia sairaslomien ym. vuoksi.Alkuperäinen kirjoittaja Taukku:kun olen katsellut alueella toimivia pp-hoitajia, niin ei se lasten oleminen tunnu heidän hoidossaan kovin virikkeellistä ja mukavaa olevan. Kuljetaan karavaaneissa ympäri kyliä aamuvarhaisesta lähtien. Lisäksi jos vielä ei kemiat sovi hoitajan kanssa yhteen, niin siinähän sitä sitten on. Lisäksi päiväkodissa vielä muut hoitajat tavallaan valvovat toistensa tekemisiä, mutta pp-hoitajiin pitää vain luottaa.
Mä olen pph:n kannalla jos hyvä sellainen läheltä löytyy. Meillä esikoinen oli reilu kaksivuotiaaksi pph:lla. Huono puoli oli, että eivät ulkoilleet läheskään joka päivä vaikka oli hyvä ilma. Hyvä puoli oli pieni ryhmä ja rauhallinen kodin ilmapiiri.Alkuperäinen kirjoittaja Ulpu74:Ei täällä kukaan ole nähdäkseni mustamaalannut päiväkoteja, mutta pph saa näköjään taas täysiä tyrmäyksiä.
Kummilapseni päiväkodista erotettiin lastentarhaopettaja (aivan niin, kouluja siis käynyt, ei "pelkkä" hoitaja) muiden työntekijöiden ja vanhempien painostuksesta. Kertakaikkiaan epäpätevin ihminen mitä maa päällään kantaa.Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Tyttö oli vuoden perhepäivähoidossa, mutta ikinä enää en lapsiani pph:toon laita, sen verran huono kokemus oli. Hoitaja siirrettiinkin lopulta päiväkotiin avustajaksi valvovien silmien alle. Päiväkotipaikkaa aion hakea hoitovapaan jälkeen lapsille.
Kaupallinen yhteistyö: Libero
Kokosimme yhteen Kaksplussan lukijoiden pahimmat raskausvaivat! Lue kertomukset, jos uskallat