Päiväkoti ja lapsen vaatteet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nunnu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä on ihan arkivaatteet koska käytettäväksihän ne on ostettu ja paremmat vaatteet on sitten erikseen.
Ja meillä ei siis ole rönttövaatteita vaan ne menee roskikseen jos ja kun tulee pysyviä tahroja/kulumaa.

Viimeksi muokattu:
Mä olen ostanut tarhaan H&M, Lindex ja Kappahl vaatteita. Ei sitten haittaa jos menee piloille. Kotona käytetään sitten omia vaatteita(kalliimpia ja /tai merkkivaatteita).

En pue parhaita päälle, en kyllä ihan rötövaatteitakaan.
Siistit ja puhtaat mutta ehdottomasti mukavat käytössä, eli yleensä näin talvella collegehousut ja pitkähihainen t-paita ja jos on kovat pakkaset niin kerrasto alle.

Päiväkotiin puen aina mahdollisimman mukavat ja nätit vaatteet. Sävysävyyn tietysti. Jos menevät esim. teatteriin, niin laitan astetta paremmat. Normivarustus on college-housut ja pitkähihainen trikoopaita. Kotona pukeudutaan samoin. Ja jos lähdetään johonkin, niin laitetaan vaatteet tilaisuuden mukaan. Kauppaan ei pueta pihahaalaria ja ulkoleikkeihin ei laiteta farkkuja kiristämään haalarin alle.

Meillä ei oikeastaan ole erikseen "parhaita vaatteita" ja kotivaatteita. Juhlavaatteitakaan pojalla ei edes ole (ikää vasta alle 2-v. ja ei ole ollut lähiaikoina juhlia). Että ihan vaan jotkut vaatteet laitan päiväkotiin, myös niitä uusia jos tulee ostettua. Katson kyllä aina, että asu on kiva ja vaatteet sopii yhteen.

Mä puen lapsile päiväkotiin semmosia vaatteita, joissa on hyvä olla. Eli esim farkkuja harvemmin. Tosin olen mä silleen tarkka, että yritän katsoa, että vaatteiden värit/kuorit sopivat yhteen.. niin mä tosin teen kotosallakin.

parhaimmat?? :O ei, niillä mennään tädin häihin ja serkun synttärijuhliin :D mutta siistit arkivaatteet, olen siitä tarkka, ei reikiä, ei huonokuntoisia, ei tahraisia, vaan siistejä, laadukkaita vaatteita =)

No siis parhaimmat vaatteet on meillä juhlavaatteita. Ei todellakaan laiteta päiväkotiin, ne vios olla hiukan hankalia siellä. :D Siis nilkkaan asti ulottuva mekko päiväkodissa... ööö... ei. :D Mutta siis hyvät vaatteet laitetaan, toisiinsa sopivat. Kotona lapset on melkein aina talvisin sukkahousuissa ja pitkähihaisessa paidassa, niin ei päiväkotiin pukeuduttaisi.

Puen lapseni siisteihin, mutta käytännöllisiin vaatteisiin eli tavalliset vaatteet. Jostain syystä olen erittäin tarkka sävyistä eli jos tytöllä on esim.punaiset housut niin laitan sävyyn sopivat muutkin vaatteet ja myös hiuspompulat...jopa pikkareita myöten mikäli löytyy. Pojalle kans sävy sävyyn sopivat vaatteet(ilman pompuloita :) ) Katon aina, että ne on helposti puettavissa varsinkin tytöllä, joka menee päiväunille, ettei tartte riuhtoa ja venytellä pois päältä vaan saa ne helposti pois ite ja päälle. Suosin collegehousuja- ja paitoja, mut joskus laitan tytölle mekon+sukkahousut tms."hienomman" vaatetuksen. Oon ite p.kodissa töissä ja siel näkee aikamoisia virityksiä välillä ja mietityttää, että mitä äiti/isä on ajatellu laittaessaan sellasen hökötyksen lapsensa päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja äiti;23175136:
Puen lapseni siisteihin, mutta käytännöllisiin vaatteisiin eli tavalliset vaatteet. Jostain syystä olen erittäin tarkka sävyistä eli jos tytöllä on esim.punaiset housut niin laitan sävyyn sopivat muutkin vaatteet ja myös hiuspompulat...jopa pikkareita myöten mikäli löytyy. Pojalle kans sävy sävyyn sopivat vaatteet(ilman pompuloita :) ) Katon aina, että ne on helposti puettavissa varsinkin tytöllä, joka menee päiväunille, ettei tartte riuhtoa ja venytellä pois päältä vaan saa ne helposti pois ite ja päälle. Suosin collegehousuja- ja paitoja, mut joskus laitan tytölle mekon+sukkahousut tms."hienomman" vaatetuksen. Oon ite p.kodissa töissä ja siel näkee aikamoisia virityksiä välillä ja mietityttää, että mitä äiti/isä on ajatellu laittaessaan sellasen hökötyksen lapsensa päälle...

mitä virityksii

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja äiti;23175136:
Oon ite p.kodissa töissä ja siel näkee aikamoisia virityksiä välillä ja mietityttää, että mitä äiti/isä on ajatellu laittaessaan sellasen hökötyksen lapsensa päälle...

Entä jos lapsi on valkannut vaatteet itse...?

Mun pojalla on jalassa lähes aina verkkarit, paitana sitten säästä riippuen joko pitkähihaista t-paitaa, verkkatakkia tai fleeceä. Joskus farkut (oon ostanut sellaisia pehmeämpiä ja joustavia farkkuja). Kotona ihan samoja vaatteita käytetään. Juhlavaatteet on sit toki erikseen :)

Pojalla on ihan perus arkivaatetta pk:ssa, eli huppari ja farkut/sammarit, pitkähihainen trikoopaita ja collegehousut/muut kangashousut-linjaa.

Tyttö oli kivempi pukea päiväkotiin, tykkäsin käyttää hänellä mekkoja, legginsejä & tunikoita, farkkuja, yms. Yhdessä vaiheessa tyttö ei edes omistanut lainkaan collegehousuja.

Mun lapseni on kotona yleensä pikkareissa ja teepaidassa. Joskus hänellä on trikoot jalassa myös, joten ei ole samoissa vaatteissa kotona ja päikyssä. Vieraita jos tulee, niin puetaan päälle jotain muutakin. Päikkyyn puen hänelle tavallista arkivaatetta: velour-, college- ja froteehousuja, trikoita, tunikoja, pitkähihaisia trikoopaitoja, mekkoja, hameita. Parempina vaatteina pidän juhlavaatteita, joita käytetään juhlissa. Kaupungille, kylään ja ulos syömään puetaan pääosin niitä samoja kuin päiväkotiinkin. Silloin tosin puetaan yleensä mekko, hame taikka siistimpi pusero ja farkut.

Ei ole erikseen pk vaatteita. Lapsellla paljon merkkivaatetta, Legoa, Reimaa, Ticketiä , Espritiä tai jopa Hilfigeriä/ Lacostea. Ostan lapsen vaatteet 90 % aleista, eli ne eivät jää maksamaan juuri koskaan enempää kuin pääsääntöisesti pesussa helposti haalistuvat ja nyplääntyvät Girafin, KappAhlin jne vaatteet. Tuntuu, että merkkivaatteet kestävät kovempia lämpötiloja ja kovempia tahranpoistoja, joten ne sopivat siksi kovaa kulutusta aiheuttavalle pienelle käyttäjälle. Lapsen vaatteita ei tarvitse kenekään varoa, jos menevät pilalle, heitetään roskiin. Vaatteiden valinnan perusteena meillä on se,että ovat mukavia päällä, kestäviä, käytännöllisiä ja värimaailmaltaan muihin lapsen vaatteisiin sopivia.

Entä jos lapsi on valkannut vaatteet itse...?

Tää tuo kyl aina välillä mielenkiintosia aamuja kun 3v valkkaa itse ja pukee...Ei sitä haittaa eriparikuosit tai se että paita on nurinpäin enkä viiti väkisin kääntää oikein. Hoidossa ovat tuumanneet että on sillä silti vaatteet päällä, olkoonkin sinnepäin(Oli sielä unien päälle vetäny paidan nurinpäin ja sukkikset collegehousujen päälle). Tuntevat nää oppineiden pukeutumistyylit eivätkä väkisellä mee vaihtamaan oikein kun toinen on itte pukeutunu.
Semmosina aamuina kun kelpaa mun valkkaamat niin katon että sopivat yhteen ja ovat ehjät+siistit. Ei se kyl kotonakaan rikkinäisiä käytä.

Yhteistyössä