Päiväkoteihin tutustuminen (Hki)

Eikö niin, että on ihan normaali käytäntö, että ennen kuin lähtee hakemaan päiväkotipaikkaa, käydään tutustumassa eri päiväkoteihin? Nyt vaan kun itse olen soittanut pariin lähellä olevaan päiväkotiin, ovat johtajat olleet vähän että "No voit sä tänne tulla kattomaan, jos haluut...". Nyt itseäni ärsyttää mennä "kutsumatta" noin vain pällistelemään keskelle päiväkodin hektistä arkea.

Miten muut olette toimineet hoitopaikkaa hakiessa? Entä päiväkotityöläiset, häiritseekö, jos käy tutustumassa paikkaan? Tutustujiahan on pitkin vuotta.

no vantaalla kävin tutustumassa vasta siinä vaiheessa kun tiesin mihin päiväkotiin lapsi menee eli sit oltiin muutaman kerran tytön kanssa siellä ennen hoidon aloitusta.
enpä ole kuullut että vanhemmat kävis päiväkodeissa katselemassa,onhan se aika rasite henkilökunnalle jos siellä joka päivä kulkis katselijoita

Ei saisi häiritä. Musta olis ainakin luonnollista ja ihanaa jos vanhempi haluaa punnita vaihtoehtojaan ja ajattelee lapsen parasta.Ethän sä muuten voi tietää millainen meno päiväkodissa on. Itse sain ihan neuvon tulla paikan päälle johtajaa tapaamaan. Tosin itse tiedän jo päiväkodin minne tullaan hakemaan...

Meillä lähin ruotsinkielinen päiväkoti on n. 200 metrin päässä. Toiset olis bussimatkan takana eikät yömatkan varrella joten oli helppo valinta. Toisaalta sovittu toi pk aloitus. Nyt kävi niin että muutettiin ihan naapuritaloon mut kun muita alueita mietittiin niin siinä oli kriteerinä se ruotsinkielinen päiväkoti kävelymatkan päässä.

Eihän siinä mitään pahaa ole että haluaa käydä kattomassa jos vaihtoehtoja on useampia, olis vaan kiva jos pk:n puolesta voisivat antaa jonkun ajan, ei varmaan tuntuis että häiritsee heidän elämää niin paljon.

Ei meilläpäin ainakaan tutustuta muuta ku siihen paikkaan mihin lapsi on menossa. Ei kai missään oo niin paljon tilaa että vois ihan valita mihin lapsen laittaa. Meillä pääsi lapsi sinne mihin mahtui. Kyllä se varmaan häiritsis päiväkodin päivärytmiä jos koko ajan vanhempia pyöris siellä kattelemassa ja kyselemässä! En sitten tiedä miten muilla paikkakunnilla on käytäntö!? Me asutaan Kanta-Hämeessä

Minua ainakin ärsytti tuo käytäntö, että "tulkaa tänne vaan katsomaan milloin haluatte". Valitettavasti kukaan ei sitten ollut valmiina esittelemään päiväkotia, kun paikalle tulin. Ei edes pientä esittelyä. Ja oikeasti olisin halunnut tutustua päiväkotiin etukäteen, koska minulla ei ollut mitään kokemusta päiväkodeista. Esimerkiksi minä etsin sellaista päiväkotia, jossa oikein pieni lapsi tuntisi itsensä kotoisaksi.

Tällä alueella Pirkanmaalla on useita päiväkoteja alle 5 km matkalla, joten hakemuksen voi laittaa juuri siihen päiväkotiin kun haluaa, mikäli voi hetken odottaa paikan vapautumista. Eihän niitä paikkoja sentään vapaana roiku.

Yhteistyössä