Mä nyt lähtisin ekaksi selvittelemään, että mistä syystä se lapsi syö niin hitaasti? Eli onko siihen joku fysiolooginen ongelma. Jos sellaista ei ole, niin lapsi kyllä oppinee ihan normaalisti syömään nopeamminkin.
Ekaksi sanoisin, että minustakin toi aamupala on todella iso! Vai kuinka isosta puuro-annoksesta puhutaan? Aikuisellekin riittää usemmiten se pari leipää tai puuro. Luulisi riittävän myös sille 4-vuotiaalle. Lisäksi, monelta te sen aamupalan syötte, jos lapsi menee klo 10 päikkyyn? Jos tyyliin klo 8-10, niin tuskin sellaisen satsin jälkeen on klo 11 nälkä. Itse syöttäisin lapsen joko siinä klo 8-8.30 aikaan tai jos myöhemmin, antaisin todella kevyen aamupalan, koska kohta olisi lounas jo tiedossa.
Telkkari ehdottomasti pois aamiaispöydästä, eihän siinä ole mitään järkeä. Oppii lapsikin keskittymään syömiseen eikä tekemään siitä muun viihdykkeen oheella.
Mun oma kohta 5v on kanssa ollut "hitas" syömään. Tosin, hänen kohdalla se tarkoittaa enemmän sitä, että hän keskittyy kaikkeen muuhun, paitsi siihen syömiseen
Jos antaisin hänen katsoa samalla telkkaria, niin hän varmaan söisi kevyesti aamupalaa sen parisen tuntia
Hänen kohdalla pitää myös olla tarkkaan esim. välipalojen kanssa. Hän syö reippaasti ainoastaan todelliseen nälkäänsä, joten jos välipalaa tulee väärään aikaan tai jos sen on jotain makeeta, niin menee sen ruuan syöminen todella vitkutteluksi...Esim. iltaruuan kanssa on usemmiten silleen, että kun muut syö, niin hän höpöttää. Mutta silloin kun muut ovat syöneet ja saanet luvan poistua pöydästä, niin poika syö aika nopsaa sek verran kun syö, koska siellä pöydässä ei ole enään mielenkiintoista