Päiväkirurgisesta toimenpiteestä?

• Viestiketjun aloittaja Mullaki kysymys
  • Ensimmäinen viesti
Mullaki kysymys
Jos leikataan päiväkirurgiassa paikallispuudutuksessa ja annetaan rauhottavaa, niin pääseekö siinä tapauksessa parin tunnin päästä kotiin, jos kotona tai lähelläkään ei oo toista aikuista? Ikinähän ei voi tietää vaikka leikkauksen jälkeen tulee jotain ongelmia.

SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja Mullaki kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Pitää olla kotona joku seurana. Eikä päästetä yksin osastolta pois.
Mitäpä ku mulla ei oo ketään seurana eikä hakemassa?
Ei ketään ystävää tai sukulaista? :(
Ei oo ketään sellasta..
no sit joudut varmaan jäämään sairaalaan jos sulla ei ole kuskia ja seuralaista

Mullaki kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
Ei oo ketään sellasta..
Ei oo tarkotus ajaa autolla vaan tulla bussilla kotiin. Miten siinä tapauksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
Ei oo ketään sellasta..
Ei oo tarkotus ajaa autolla vaan tulla bussilla kotiin. Miten siinä tapauksessa?
Jäät laitokselle. Eivä laske, jos ei ole kenelle luovuttaa.

näin
Voin kertoa ihan kokemuksesta, että kun päivä alkaa bentsoilla, jatkuu vahvoilla opiaateilla ja kokaiinilla ja sitten loivennellaan opiaateilla kotiinlähtöön saakka, niin välttämättä ei ole siinä kunnossa, että bussin löytää...

Mulla ei ainakaan kaavinnan jälkeen (tehtiin tosin nukutuksessa) annettu yksin lähteä mihinkään. Niiden piti nähdä ukko, kun tuli hakemaan, eli tosi tarkkojakin olivat siitä. Mies sen sijaan on päästetty jalkaleikkauksen jälkeen yksin bussilla kotiin toikkaroimaan eikä sillä siellä kotonakaan silloin ketään ollut. ...eli vissiin vähän sairaalakohtaista?

(p.s. en silti suosittele, että edes yrität yksin selviytyä. Aika tokkurassa olin itse, ja ukkokin on jälkikäteen kauhistellut tuota omaa kokemustaan. )

arvaus
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mulla ei ainakaan kaavinnan jälkeen (tehtiin tosin nukutuksessa) annettu yksin lähteä mihinkään. Niiden piti nähdä ukko, kun tuli hakemaan, eli tosi tarkkojakin olivat siitä. Mies sen sijaan on päästetty jalkaleikkauksen jälkeen yksin bussilla kotiin toikkaroimaan eikä sillä siellä kotonakaan silloin ketään ollut. ...eli vissiin vähän sairaalakohtaista?

(p.s. en silti suosittele, että edes yrität yksin selviytyä. Aika tokkurassa olin itse, ja ukkokin on jälkikäteen kauhistellut tuota omaa kokemustaan. )
Jos saan veikata, niin kyseessä on ennemminkin se, että ukko on ollut aiemmin, jolloin ei ollut niin tarkkaa...

Mullaki kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Voin kertoa ihan kokemuksesta, että kun päivä alkaa bentsoilla, jatkuu vahvoilla opiaateilla ja kokaiinilla ja sitten loivennellaan opiaateilla kotiinlähtöön saakka, niin välttämättä ei ole siinä kunnossa, että bussin löytää...
Ei mulle noin rajua lääkitystä anneta. Jotain rauhottavaa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja arvaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Jos saan veikata, niin kyseessä on ennemminkin se, että ukko on ollut aiemmin, jolloin ei ollut niin tarkkaa...
Öh, ymmärsinköhän oikein. Mut joo, jos tarkoitit aikaa, niin ukon leikkaus oli -99, oma kokemus viime maaliskuulta. Joten voivat hyvinkin olla kiristäneet vaatimuksia (ja hyvä niin). :)

huolissaan
aiheeseeh liittyen...saadaanko jäädä 2,5vuotiaan tytön nielurisaleikkauksen jälkeen sairaalaan yöksi?olen yh ja jotenkin pelottaa olla se eka yö kaksistann,jos kuiteski tulee jotain komplikaatioita...eikä meillä oo edes autoa,et pääsis sit yöllä sairaalaan...

vieras
Päiväkirurgiassa olen käynyt muutaman kerran kaavinnassa.Yleensä ovat olleet vailla hakijaa,joka ts.on saattanut minut autolle.Kerran ne päästi kotia parin tunnin päästä nukutuksesta.Sillon hirvitti,mutta kun pää oli selvä nukutusaineesta,niin ei ku menoksi.

näin
Pelkällä rauhottavalla ei leikata mitään.
Tietysti paikallispuudutus annetaan, niin ku jo avausviestissä kirjotin.
Kyseinen litannia lääkkeistä liittyy paikallispuudutuksessa tehtävään nenänsörkintään. Ja kyllä, sen jälkeen on sekaisin.

Mullaki kysymys
Pelkällä rauhottavalla ei leikata mitään.
Tietysti paikallispuudutus annetaan, niin ku jo avausviestissä kirjotin.
Kyseinen litannia lääkkeistä liittyy paikallispuudutuksessa tehtävään nenänsörkintään. Ja kyllä, sen jälkeen on sekaisin.
Mulla ei oo kyseessä nenän sörkintä.

Yhteistyössä