Päivähoitopaikkoja Espoon Latokaskessa

HEI!

Olemme hiljaittain muuttaneet Espoon Latokaskeen ja olisin kiinnostunut kuulemaan millaisia päivähoitopaikkoja alueella on.Suositelkaa niin päiväkoteja kuin perhepäivähoitajiakin.

Kiitos avusta!

Heippa!
Mekin olemme juuri alueelle muuttaneet :)
Emme itse ole vielä päivähoitopaikan tarpeessa, mutta olen kuullut, että tilanne on tällä alueella todella huono. Päivähoitopaikkoja on annettu alueen lapsille Kaitaalta ja Kivenlahdesta eli todella pitkän matkan päästä.

Asumme Latokaskessa ja kaksi lastamme ovat täällä päiväkodissa. Alueen kaikkiin päiväkoteihin on mahdottoman pitkät jonot... Tilanne on siis aika kurja. Kunnallisista päiväkodeista en ole kuullut huonoa, mutta huhuja liikkuu että yksityinen päiväkoti olisi surkea (ei siis omaa kokemusta tästä paikasta). Moni lapsi jäi kuulemma vuodenvaihteessa ilman päiväkotipaikkaa ja syksyn alkuunkin on kova tungos jo nyt. Perhepäivähoitajista ei ole kokemusta, mitä nyt olen nähnyt muutamia ryhmineen asukaspuistossa silloin kun olin itse vielä lapsien kanssa kotona.

Huonosta päivähoitotilanteesta huolimatta Latokaski on oikein mukava paikka lapsiperheelle =)

olin minäkin kuullut, että tilanne olisi huono, mutta että näin huono.Itselläni ei ole edes autoa, joten hirvittää jo ajatella millainen rumba siitä tulee hakea lapsi hoidosta monen bussin kanssa.huh huh!eikö kukaan tiedä perhepäivähoitajista?

äippä taas
Joskus olen nähnyt alueen pikkukauppojen ilmoitustauluilla ilmoituksia siitä, että yksityiset pph:t etsivät hoitolapsia ryhmäänsä. Voisiko tätä kautta löytyä apua?

Gerbeera
En ole itse espoolainen mutta työkaverini muutti juuri Espoosta pois (en muista aluetta missä asui, olisko ollut Olari?) no, olipa mikä tahansa. Hänelle oli sanottu, että jollei lapsella ole allergiota tms. on pääsääntöisesti kunnan osoittama paikka päiväkoti vaikka vanhemmat haluavat pph;lle. Heillä lapsi sai sitten päiväkotipaikan (ei moitittavaa paikasta). Mutta jonot ovat kuulema vuodessa kasvaneet kovasti koska uusia paikkkoja ei ole siinä määrin mitä tulijoita. Toivottavasti teitä onnistaa. P.S katso hoitopaikka netistä paikkoja/laita ilmoitus. Oma aktiivisuus on tosi tärkeätä. Sen on saanut kokea kun on tänne Etelä-Suomeen muuttanut.

Kiitos neuvoista!Menen nyt heti tällä viikolla tutustumaan alueen päivähoitopaikkoihin ja käyn asukaspuistossa...josko siellä tapaisi äitejä, jotka tuntevat perhepäivähoitajia.

Lisää kokemuksia?Neuvoja! :)

Yhteistyössä