Pähkinät ja laihdutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pähkinöissä on hyviä rasvoja. Moni laihduttaja jättää rasvat pois niin pähkinöistä saa tarvittavia rasvoja joita elimistö kumminkin tarvii. Tarkoitus on syödä jokunen pähkinä päivässä ei kahmalokaupalla.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
No pähkinöissä on proteiinia, hyviä rasvoja jne. Eli pieni kourallinen vaikka päivittäin on terveysvaikutteiltaan hyvästä. Pitää nälkää jne. Ei kai kovin monet enää usko tuohon rasvan lihottavuuteen, vaan eiköhän sellainen nälkää pitävä, tarpeeksi proteiini- ja rasvapitoinen monipuolinen kasvispainotteinen ruokavalio olisi se optimi painonhallinnassa.

Suola tosiaan kerää nestettä. Itse syön kyllä suolapähkinöitäkin, mutta parempia ovat esim. mantelit, macademiat, saksanpähkinät jne. Tutki vaikka Finelin sivuilta ravintoarvoja :)

Ei laihduttajan kannata pähkinöitä ainakaan paljoa syödä. Niissähän on ihan hitosti kaloreita. Terveellisiä ne toki on. Ehkä ajatus on lähinnä se, että jos karsii eläinrasvat ruokavaliosta lähes kokonaan, niin pähkinöistä saa sittten vähän hyvää rasvaa tilalle.
Näissä ruoka-asioissa tuntuu menevän monella sekaiksin terveellinen ja vähäkalorinen, ne ei läheskään aina ole sama asia.

Pähkinöissä on hirveästi rasvaa ja jonkin verran protskujakin, joten pitävät nälän loitolla todella hyvin.

Huono puoli on se että niissä on kamalasti kaloreita, eli vähän pitää varoa. Ja suolapähkinöitä on vissiin lillutettu rasvassa, joten niissä on myös niitä "huonoja" rasvoja.

Olen kyllä itsekkin ollut ns. suolapähkinädieetillä (eli en syönyt muuta kuin pähkinöitä pari päivää), ja paino lähti tosiaan tippumaan.
Mutta pähkinöitten ja hiilariruokien sekoittaminen on sitten todella huono idea! Karppaajalle voi sopiakin :)

Jos arpoo esim. sipsien ja suolapähkinöiden kesken, niin tietysti pähkinät kannattaa valita!

Kyllä niitä kourallisen päivässä voi syödä. Eli se ei ole paljoa, mutta saa hyviä rasvoja ja pitää nälkää poissa. Itse olen kourallisen popsinut illalla jos on nälättänyt tai välipalana jos ei muuta kerkiä ja ihan hyvin on paino pudonnut.

No mieluummin toki ilman suolaa.
Mä aloitin syömään pähkinöitä kun aloin laihduttaan kun tajusin että en todellakaan saa tarpeeksi pehmeitä rasvoja. Syön 10-20 pähkinää päivässä, en enempää enkä joka päivä. Lähinnä silloin kun muistan ostaa.

Yhteistyössä