Päätettiin, että joululahjoja ei anneta meidän perheestä enää sukulaisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt tuli piste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt tuli piste

Vieras
Päätettiin tosiaan, että nyt saa loppua ainainen hössötys ja vouhkaaminen mitä-nyt-ostaisi-sillekkin lahjaksi -kun-nyt- on -vain- ollut- iät-ja-ajat-tapana-eikä-voi-jättää-ostamatta-koska-muuten-loukkaannutaan !!

Meidän ydinperhe (äiti, isä ja yksi lapsi) emme anna meidän perheen ulkopuolellle mitään lahjoja tänä jouluna eikä tulevinakaan (lapsi saa muutaman lahjan ja me vanhemmat vaihdamme yhdet lahjat keskenämme). Ainoastaan joulukortit lähtevät sukulaisille ja ystäville. Meille ei myöskään kenenkään tarvitse ostaa lahjoja.

Tavaroiden ostaminen serkuille ja ties keille miljoonille kummin kaimoille päättyi nyt, aivan turhaa rahan tuhlausta, materialistista potaskaa ja stressin aihetta. Lisäksi jos lahjavalinta ei mene nappiin, on se turha saajalleen. Materialististen lahjojen antaminen vain sen takia, että nyt on joulu, on täysin turhaa. Meidän mielestä joulu on kaikkea muuta kuin lahjojen antamista.

Hyvä päätös.

Me ei osteta miehen kanssa toisillemme mitään, lapselle ehkä maksimissaan kaksi lahjaa. Kummipojalle harkinnassa leffaliput.

Jouluna käydään mun ja miehen vanhempien luona ja ajattelin viedä molempiin paikkoihin joulukukan.

Mun mielestä on ihan turhaa ostella aikuisille lahjoja.

Minusta on ihana antaa lahjoja!!! Se on joulun kohokohta kun saa viedä joululahjat oikeisiin osoitteisiin. Enkä minä ainakaan kysele mitä kukin haluaa, vaan ostan sitä mitä luulen muiden tarvitsevan/haluavan. Jos ei kelpaa niin ei voi sitten mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta on ihana antaa lahjoja!!! Se on joulun kohokohta kun saa viedä joululahjat oikeisiin osoitteisiin. Enkä minä ainakaan kysele mitä kukin haluaa, vaan ostan sitä mitä luulen muiden tarvitsevan/haluavan. Jos ei kelpaa niin ei voi sitten mitään.

Peesi :xmas:

Mekään ei tänä jouluna törsätä lahjoihin. Molemmat osti vain pikkusisarelleen 1 lahjan ja molempien perheille hieman suklaata. Lisäksi kokoan ja tulostan isälleni digikuvista 12 kuvan kokoelman lahjaksi, koska hänelle ei voi lähettää kuvia sähköpostilla. Nämä lähetetään postissa, koska emme lähde jouluksi kotoa minnekään.
Toisillemme hankimme 1-2 lahjaa ja seuraavina jouluina lisäksi tulevalle vauvallemme. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Itsekin pidän lahjojen antamisesta, tykkään oikein paljon miettiä mitä kenellekin annan... minulle ostaminen ei ole vaikeaa vaan se että osaan lopettaa ajoissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Itsekin pidän lahjojen antamisesta, tykkään oikein paljon miettiä mitä kenellekin annan... minulle ostaminen ei ole vaikeaa vaan se että osaan lopettaa ajoissa :D

Sama täällä, ei voi kauhean aikaisin alkaa ostelemaan lahjoja, tai muuten ne paisuvat ja tulee ostettua liikaa. Minusta on myöskin ihanaa saada lahjoja ja ainakin minä olen todella iloinen jos joku muistaa minua vaikka suklaalevyllä ne kun ei nyt niin kamalasti maksa.
Minusta tuntuu, että tänä päivänä luullaan että pitää ostaa kalliita lahjoja ja ne pienet muistamiset eivät riitä, mutta harvemmin se on niin, kyllä suurin osa on onnellinen että muistetaan.

Mä tykkään antaa lahjoja mutta tänä vuonna miehen veljen perhe jää väliin. He eivät halua ostaa kenellekään mitään mutta rutisevat siitä mitä saavat. Lapsille ei ole ostettu "kunnon" lahjoja toisten lapsille ostaminen on semmosta pakkopullaa, etteivät he ainakaan siihen ryhdy. No sitä saa mitä tilaa, en jaksa omaa joulumieltäni pilata rutinalla lahjoista :).

Me ostetaan lähisukulaisille juuri "heidän näköisiään" lahjoja... :xmas:

En vaan voi olla muistamatta heitä näin jouluna! Se on kivaa se mietiskely, että mikä on kenenkin juttu ja tarve... Huomennakin menen hiukan kaupoille, luulen...

"Tavaroiden ostaminen serkuille ja ties keille miljoonille kummin kaimoille päättyi nyt, aivan turhaa rahan tuhlausta, materialistista potaskaa ja stressin aihetta."

Kelle ihmeen kummin kaimoille? Ei kai lapsen serkut ole sellaisia? Onko omilla sisaruksillasi lapsia vai vain miehesi sisarilla/veljillä?

Uusimmat

Yhteistyössä