Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
typerä kysymys.
siis en tietenkään. Ei myöskään käydä mummunluona joka asuu kerrostalossa. Ja olen ehdottomasti kieltänyt lapsilta kaveeraamisen kerrostalossa asumisen kanssa. Edes vieressä eivät saa istua. Neuvolassa yms muistan aina kysyä että eihän asu kerrostalossa. Jos asuu niin lähdetään äkkiä pois.

Ja kaikki kerrostalo alueet kierretään kaukaa. Ties mitä vaaroja sieltä tarttuu. Jos joskus on pakko mennä kerrostalon lähelle niin desinfoidaan lapset ihan kokonaan.

Ällöjä nuo kerrostalot.
 
????
Tää taitaa olla provo..

Mutta tähän tämmönen linkki. Suomalaisista kolmannes asuu kerrostalossa :D. Neljä vuotta vanha artikkeli. Mutta tuskin on muuttunut tilanne radikaalisti.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaisista+kolmasosa+asuu+kerrostaloissa/1135227446640
 
ap-
Ehkä ilmaisin itseäni väärin. Kai kerrostaloissa on sinänsä turvallista mutta en haluaisi että poikani näkee varjoisampaa puolta elämästä vielä näin nuorena. Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on.
 
Joo olisit voinut jotain muutakin tilanteesta avata, noilla tiedoilla saat itsesi kuulostamaan typerältä.

Mä olen kotoisin sellaiselta paikkakunnalta jossa suurinosa vakituisesti kerrostalossa asuvista lapsiperheistä joissa lapset oli jo kouluikäisiä oli enemmän tai vähemmän ongelmaperheitä.
Täällä Helsingissä taas kerrostalossa asuminen on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Jos ap:n tapauksessa on kyse jostain tuollaisesta kun mun kotipaikkakunnalla tms..? Vähän hassulta kyllä silti kuulostaa. :D
 
"heh"
Ehkä ilmaisin itseäni väärin. Kai kerrostaloissa on sinänsä turvallista mutta en haluaisi että poikani näkee varjoisampaa puolta elämästä vielä näin nuorena. Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on.
Nauran vatsa kippuralla... No jos kerrostalo on kaikista huonomaineisimmmalla asuinalueella ja narkkeja lähitienoo ympäri niin en usko että edes ls-antaa tallaisessa paikassa kenenkään lapsiperheen asua
 
????
Ehkä ilmaisin itseäni väärin. Kai kerrostaloissa on sinänsä turvallista mutta en haluaisi että poikani näkee varjoisampaa puolta elämästä vielä näin nuorena. Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on.
No jos jättäytyisit sitten sinne omaan kartanoon :).

Meillä on kyllä aika onnellinen elämä täällä kerrostalossa. Lapsia paljon naapuristossa. Puistot lähellä. Omistusasunnossa asutaan. Ollaan itse ihan valittu tietoisesti kerrostalo elämä. Vaikkei oltaisikaan valittu ja asuttaisiin vuokralla niin lapsilla olisi varmasti hyvä olla.

Eikä kannata olla noin rajoittunut ajatusmaailmaltaan. :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä