"Pääkaupungin liikenne kaaoksessa – vihreiden kuntapoliitikko sanoi sen suoraan: ”Vihreät on alusta saakka ollut yksityisautoilun vastainen liike”"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
SU:

"Vihreiden kuntapoliitikko, aiemmin valtuustoryhmän varapuheenjohtajanakin toiminut Hannu Oskala: Vihreät on alusta saakka ollut yksityisautoilun vastainen liike.

Sama autoilun estämisen tavoite on kirjattu myös vihreiden vuosien 2019-2023 tavoiteohjelmaan, jonka kuvaus näyttää toteutuneen sataprosenttisesti Helsingissä:

”Vähennetään yksityisautoilun määrää sulkemalla alueita autoliikenteeltä ja ottamalla käyttöön ruuhkamaksuja suurilla kaupunkiseuduilla. Tuetaan yhdyskuntasuunnittelua, joka edistää kävelyä ja pyöräilyä ja vähentää autoilua. Toteutetaan kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelma ja moninkertaistetaan valtion rahoitus pyörä- ja kävelyliikenteeseen.”"
 
vierailija
Tämä on yksi asioista jotka erottavat persuja ja vihreitä. Persut vastustavat vihreän liikenteen edistämistä ja vihreät taas vastustavat autoilun edistämistä.
 
vierailija
vierailija
"Helsinkiläinen äänestäjä: Mikäli autoilun estäminen ja liikennekaaos miellyttää sinua, seuraavissa kuntavaaleissa on syytä harkita vihreiden äänestämistä. Jos kuitenkin haluat, että kaupunkiin jatkossa pääsee ja sieltä voi poistua myös omalla autolla, suositeltavampi vaihtoehto on äänestää esimerkiksi perussuomalaisia."

Näinhän se menee. Kyllä äänestämällä voi vaikuttaa. Helsinki on pitkälti Vihreiden hallussa ja toinen mahtipuolue Kokoomus antaa mielellään tulitukea vasemmiston kanssa ja silloin saadaan tällaista politiikkaa. Toki persuja kannattaa äänestää, jos on eri mieltä, mutta käytännössä enemmistö stadilaisista on jatkossakin vaikuttamassa siihen, että autoilu vähenee.
 
vierailija
Kas kummaa. Vihreä joka myöntää rehellisesti tällaista. Ihmeiden aika ei ole ohitse.

Mutta peli on jo menetetty Helsingissä. Maksukykyistä työväkeä ja varakkaampaa porukkaa myös on muuttanut kaupungista muualle. Mm. tuttu lääkäri joka asui hulppeasti keskustassa ja jonka työvuorot vaihtelevia, ei mitään mahdollisuuksia turvautua pelkästään julkiseen liikenteeseen. Kyllästyi arvokkaan ajan valumiseen liikennesolmuissa, muutti perheineen pois kaupungista.

Nyt kitistään Helsingin keskustan näivettymistä. Voi elämän kevät! Kaikki järkevät ihmiset tajusivat asian jo vuosia sitten. Eikä ainoa syy ole kauppakeskusten rakentaminen kehä1: n ulkopuolelle.
 
vierailija
"Helsinkiläinen äänestäjä: Mikäli autoilun estäminen ja liikennekaaos miellyttää sinua, seuraavissa kuntavaaleissa on syytä harkita vihreiden äänestämistä. Jos kuitenkin haluat, että kaupunkiin jatkossa pääsee ja sieltä voi poistua myös omalla autolla, suositeltavampi vaihtoehto on äänestää esimerkiksi perussuomalaisia."

Näinhän se menee. Kyllä äänestämällä voi vaikuttaa. Helsinki on pitkälti Vihreiden hallussa ja toinen mahtipuolue Kokoomus antaa mielellään tulitukea vasemmiston kanssa ja silloin saadaan tällaista politiikkaa. Toki persuja kannattaa äänestää, jos on eri mieltä, mutta käytännössä enemmistö stadilaisista on jatkossakin vaikuttamassa siihen, että autoilu vähenee.
Minulle ei kelpaa kumpikaan ääripää. Populismi on käytännössä samaa kuin hakkaisi päätä seinään kun haluaa siihen rakentaa ikkunan . . . tulee vaan pipi pää.
 
vierailija
Semmosta politiikkaa viime hallitus teki.
Tämä paksupäinen persu raksuttaa jatkuvasti tällä palstalla kuin tupajumi.
Luultavasti hän on pk-seudun taksikuski räpläämässä kännykkäänsä taksitolpalla.
Hyvin sujui liikenne eilen Helsingin keskustassa. Espan tietyömaat eivät menoa haitanneet. Turhaa kurnutusta hyvästä asiasta. Suunnitelma näytti hyvältä.
 
vierailija
Vihreillä on tapana vastustaa kaikkea. Jopa päästöttömän ydinvoiman vastustaminen oli vuosikymmenien ajan vihreille ykkösasia.
Onko se nyt päästötöntä kun siitä kuitenkin tulee säteilevää jätettä. Ymmärrän hyvin vastustuksen kun ei oltu edes mietitty loppuun asti, minne ydinjäte sitten laitetaan. Hirveän innoissani en ole maaperään hautaamisestakaan.
 
vierailija
Ei kai tuo kellekkään voi tulla uutisena? Eihän vihreät voi olla yksityisautoilun puolella
Mutta yleensä jos vaikka persut ovat jotain asiaa vastaan, niin vihreät eivät suinkaan kommentoi, että "eihän persut voi olla kyseisen asian puolella", vaan sieltä tulee öyhötystä ääri-sitä ja tätä, vaihtoehdottomuus, kompromissikyvyttömyys, ehdottomuus, joustamattomuus, öyhötys... Eli ei kai nyt Vihreätkään voi sitten olla mikään vastustajapuolea, vaan pitäisi olla keskustalaisempi kuin Keskusta itse.
 
vierailija
Mutta yleensä jos vaikka persut ovat jotain asiaa vastaan, niin vihreät eivät suinkaan kommentoi, että "eihän persut voi olla kyseisen asian puolella", vaan sieltä tulee öyhötystä ääri-sitä ja tätä, vaihtoehdottomuus, kompromissikyvyttömyys, ehdottomuus, joustamattomuus, öyhötys... Eli ei kai nyt Vihreätkään voi sitten olla mikään vastustajapuolea, vaan pitäisi olla keskustalaisempi kuin Keskusta itse.
Mitä ihmettä sä selität?
 
vierailija
Koska vihreät vastustavat yksityisautoilua heidän pitäisi pystyä kertomaan mistä kerätään ne 8000 miljoonaa euroa jotka jäävät saamatta sitten kun yksityisautoilua ei enää ole.
 
vierailija
Onko se nyt päästötöntä kun siitä kuitenkin tulee säteilevää jätettä. Ymmärrän hyvin vastustuksen kun ei oltu edes mietitty loppuun asti, minne ydinjäte sitten laitetaan. Hirveän innoissani en ole maaperään hautaamisestakaan.
Päästö on eri asia kuin jäte. Eikä se ydinjätekään mikään ongelma ole, mutta kuitenkin tuo ero on syytä huomata. Hiilidioksidi on nykyään päästö, mutta eihän se ole saastetta tai myrkkyä eli jätettä. Se on elämälle välttämätön luonnossa esiintyvä yhdiste. Ydinvoimalassa syntyy jätettä, mutta ei siellä normaalisti synny päästöjä. Jos syntyy, niin sitten menee asiat pahasti päin puuta. Jäte voidaan kerätä säilöön ja käsitellä, kierrättää ja tarvittaessa loppusijoittaa eli laittaa pysyvästi talteen, mutta päästö taas karkaa maailmalle ja jää sille tielle.
 

Yhteistyössä