Pääkallot

Mitä mieltä niistä olette? Mä en ymmärrä miksi jo kovin pienillä etenkin pojilla on jotenkin hienoa et meidän 4v on "kova jätkä", piirtää vaan pääkalloja ja tykkää Lordista. Ja todella yllättynyt olin kun etin 1,5v tytölle jotain kivaa paitaa niin aivan pienille oli hieno kimallepääkallokuva paidassa!! Onhan se juu kait nyt muotia mut munsta se kuuluu isommille.. Oma poikani 4v ei tule saamaan pääkallopaitaa, ei hirviöleluja eikä Lordin cd:tä jouluna.. Myöhemmin kyllä sekin osasto tulee tietysti kuvioihin.

Niin ihan selvennykseks.. meitin poika rakastaa merirosvojuttuja ja ritareita . Miekassaan on pääkallokuva ja ritarien kilvissä lohikäärmeiden yms kuvia. Mutta se jääpi sitten siihen..

moi
Vähän voi kyllä mielestäni rajoittaa, mutta poikien kehityksen kannalta on katsottu että kaikki miekat ja pyssyt ja sankarihahmojutut ovat erittäin tärkeitä. Meillä saa leikkiä pyssyillä mutta säännöt selkeät: ketään aseetonta ei osotella koskaan pyssyllä ja vain niitä jotka mukana leikissä. Hyvin säännöissä pysyy ja ei ole liikaa mennyt näihin juttuihin mukaan. Ymmärtää mikä on leikkiä ja mikä ei. osaisi siis siirtyä heti pyssyleikistä hempeään leikkiin jne. Pääkalloista en itsekään tykkää, rumahan sellanen on. Lohikäärmeet ja tulenlieskat ihan ok, mutta toisaalta en tykkää jos nämä mustissa paidoissa lapsella. edustaa liikaa aikuismaista hevarityyliä. Juu, itse kuuntelen heviä ja heviä meillä kuunnellaan useammin kuin lastenlauluja. Itsehän ne musiikkityylinsä valitsee. Meillä ei nyt vain iske mikään lastenlaulurallatus. Itse tykkäsin myös jo pienenä hevistä. Mutta en oikein ymmärrä että pitäisi sitten aina pukeutua mustiin ja synkkiin aiheisiin ja hevari ei muka voisi olla iloisissa merkeissä. Sehän on menevää musaa, en nyt vain tykkää mistään imelästä. Mitään "pahuutta" ja pahansanomaa en siitä musasta hae. Ja miks sillä pitäis elvistellä jotenkin että on hevari ja tuoda joka vaateparressa ilmi. Nuoruuteen jäi ne mustat paidat, takkutukat ja repaleiset farkut. Kun oli kauhea tarve etsiä itseään ja tuoda sitä omaa persoonaa muidenkin tietosuuteen. Ja mitä lordiin tulee, niin naamiot niin rumia ja pelottavia että meidän lapsi ainakin säikkyy. Eikä lordi mulle edes iske niin. Maku menee jo siinä että kaikki muka nyt tykkää lordista vain kun se voitti euroviisut, ennen ei kyllä lordi iskenyt. Mä en voi sille mitään että aina vähän menee maku sellasista musasta joka nousee liian hitiksi. Siis ihan ok lordi on, mutta jos laittaisin paidan päälle niin se olis just sitä "jee,lordi viisuvoittaja". Siis sama ilmiö mikä tulee ihmisiin jostain lätkästä ym. Koskaan ei olla lätkää katottu, mutta kun mennään johonkin muiden mukana niin ollaan niin että "hyvä suomi". Vaikka itsehän kukaan ei evääkään ole liikuttanut sen eteen että suomi voitti. Mä en pidä sellasta vaan aitona ja haluan löytää sitä yhteishenkeä paljon aidommista tunnelmista, josta aidot ihmiset kohtaa keskenään omana itsenään :whistle:
Mutta tää nyt poikkesi naurettavan paljon jo itse aiheesta eli siitä lasten pukeutumisesta nimenomaan. Mä oon sitä mieltä että lapset saa esittää toiveitaan vaatehankinnoista ja niistä keksustellaan, mutta jos itsestä tuntuu siltä ettei halua niin vanhemman rahathan ne on. Niikuin muissakin asioissa, meillä lapset tottuneet siihen että viime kädessä äiti valitsee ja päättää mitä omilla rahoillaan tekee. Jos lahjaksi saa jostain mustan pääkallopaidan niin eihän sitä voi ehdottomasti kieltääkään käyttämästä. Tai jos on omaa rahaa lapsella ja itse ostaa niin siittä vaan sitten ;) Mutta käytöstavat pitää olla ja missä voi niin pukeutua, juhliin ei kuulu tälläset asusteet. kaikelle aikansa ja paikkansa. En minäkään hevariteininä lampsinut juhliin arkikuteissa, rajat kaikella ja vanhempien pitääkin uskaltaa joissain asioissa vähän rajottaakin lapsia. Liika rajottaminen on aina pahasta, mutta tietyistä asioista pitää kiinni sopivassa suhteessa. Sitenhän ne sitten oppii miten tämä maapallo pyörii, ei täällä kukaan voi vain oman päänsä mukaan elellä. Yhteiskunnassa on paljon paljon rajoitteita, joiden mukaan on vaan elettävä. Halusi tai ei

Yhteistyössä