Pää räjähtää kun yskii - mistä ihmeestä voi johtua (uskallan kysyä, vaikka ei lääkäripalsta olekaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yippä

Vieras
Viikon verran päähän ja niskaan sattunut lähes 24 h/vrk. Olen ottanut päänsärkylääkettä, joka ei auta, myös lihasrelaksantteja, kun aattelin, että jos kipu johtuu niskojen jännityksestä. Ei apua edellä mainituista. Viikon verran ollut myös kurkku aamulla tukossa, nenä tukossa myös jonkun verran ja kutittava kurkku, varsinkin illalla/nukkumaan käydessä. Yskä vaivaa myös ja yskiessä käy tosiaan niin, että tuntuu siltä, kuin pää räjähtäis. Ihan kuin olisi pää jotenkin turvonnut ja kun yskii, niin on pakko puristaa päästä, jotta ei sattuisi se yskiminen niin kamalasti.

Kyselen nyt vaan sillä, josko jollain olisi ollut samantapaista oireilua ja tietäisi mistä kyse. Arvauskeskukseen meno lienee turhaa, kun vastaavat, että vedät 3-4 vk buranaa ja jos ei auta, niin kaikki mitä apteekista löytyy. Ei ne jaksa siellä panostaa. Tarttis mennä yksityiselle.

Mulla oli keväällä flunssa ja siitä useamman viikon jatkunu nuha ja yskä. Erityisesti niistäessä tuntui että pää räjähtää.. Netistä googlasin saman diagnoosin minkä tohtorisetäkin minulle antoi:otsaontelon tulehdus. Tulee yleensä poskiontelon tulehduksen jälkeen mutta voi tulla "suoraankin",kuten mulle. Oireet aika samat kun poskiontelon tulehduksessa,mutta se kipu ja paine tuntuu siis otsassa ja päälaella.

eli otsaontelontulehdus tai allergiaa. Jos olis ensiksi mainittu, niin pitääkö hakea resepti johonkin lääkkeeseen vai meneekö ohi itsekseen? Allergialääkkeenkin otin yöllä, mutta ei se aamulla olo yhtään parempi ollut. Vaikuttanee vasta pidemmän käytön jälkeen...

miehellä oli keväällä otsaontelon tulehdus. Joutui syömään tosi vahvat antibiootit ja uhkalivat porauksella jos ei muuten helpota. Mars lääkäriin. Ei ole mikään leikin asia eikä helpota itsekseen. Miehellä päänsärky oli kyllä jatkuvaa...

Yhteistyössä