Päättäkää mun puolesta (ruoka-asiaa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Kinkkukiusausta, lohikiusausta vai nakkikeittoa? Vai tekiskö lohikeittoa?
Kananuggeteja? Vai ehkä sittenkin nakkikastiketta? Lohipastaa?

Ruoka-aineita on perunaa, riisiä ja pastaa, juureksia jne. löytyy myös.
Kinkkusuikaleita, lohisuikaleita, kananuggetteja...

Tätä ei käy kovin usein, mutta nyt on kokkaus-inspis kateissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ai, ai teidän kanssanne...
Keitto ois hyvä ja maistuva valinta aina, keitto kun keitto uppoaa meidän perheelle, mutta se perunoiden kuoriminen... *huokaus*
Niitä pitäs kuoria niin valtaisa määrä. Yks suuren perheen "huonoja puolia" :ashamed:

otat vaan isoja pottuja ni ei niitä niiin montaa tarvitse kuoria.Laiskuutta se vaan on jos ei jaksa kuoria.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otat vaan isoja pottuja ni ei niitä niiin montaa tarvitse kuoria.Laiskuutta se vaan on jos ei jaksa kuoria.

Laiskuuttahan se... mutta isojakin pottuja pitää kuopria useampi. Normi-satsi on 5kg perunoita + porkkanaa, sipulia ym. juureksia joku palttiarallaa 1-1,5kg, kun teen keittoa... ja siitä syödään se 2 kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai, ai teidän kanssanne...
Keitto ois hyvä ja maistuva valinta aina, keitto kun keitto uppoaa meidän perheelle, mutta se perunoiden kuoriminen... *huokaus*
Niitä pitäs kuoria niin valtaisa määrä. Yks suuren perheen "huonoja puolia" :ashamed:

Eikö ikinä siis sais olla laiska vaan aina tehokas ja aikaansaava ? Ja isossa perheessä se ei tosiaan ole vaan muutama peruna vaan muutama KILO perunoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Lohikeittoa!
Niihin kiusauksiinhan tarttee kuoria vielä enemmän perunoita. :/

No mutta kun pakastimessa ois noita valmiita pakastesuikalepottuja :ashamed:

Aah.. ei tullu mieleen. Ei ne sitten keittoon käy? Mä laittasin varmaan vaikka olisivat väärän muotosia.

Aah.. ei tullu mieleen. Ei ne sitten keittoon käy? Mä laittasin varmaan vaikka olisivat väärän muotosia.

Ei ne oikein keittoon, ne soseutuu ja on sellaisia vetisiä... ja kun mie en keittoon huoli edes niitä pakastejuureksia, kun minusta ne on niin kumisia :ashamed:
Kiusauksissa ne on ok, kun laittaa kermaa ja silleen... :p

Ei ne oikein keittoon, ne soseutuu ja on sellaisia vetisiä... ja kun mie en keittoon huoli edes niitä pakastejuureksia, kun minusta ne on niin kumisia :ashamed:
Kiusauksissa ne on ok, kun laittaa kermaa ja silleen... :p

Hmm. No sitten se olikin hakalampaa. Mä en enää muista vaihtohtoja, mut korvaisin perunan vaikka pastalla jossain niistä. :)

Yhteistyössä