päättääkö teidän lapset mitä pukevat päälle... harmittaa kun ostin vaatetta ja tuo ei suostu niitä käyttämään 4v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
mulla 4v poika ja ostin 40e edestä uusretro vaatetta pojalle jotka mun mielestä huippu ihania mutta eihän tuo suostu edes käyttämään niitä ku päälle saan ni huuteen ottaa pois ja sanoo et on vauva vaatteita.. on kaisit liian oudon värisiä
no toinen poika nyt 1v et jos tässä sit tollanen 3-4v odottaa että nuo vaatteet on sopivia niin jos hän sitten käyttäs

en anna ees vaihtoehtoja vaan ottaa aamulla aina ite mieluiset
harmittaa kyllä nyt mut jos mä viskaan kaikki muut paidat pesuun niin sen on pakko sit laittaa noi mun ostamat =)

Ostaessa hieman kyselen onko tämä kiva jne enkä osta vain oman maun mukaan.
Aamulla annan vaatteet jotka kyllä paria kertaa lukuunottamatta on laittanut päälleen nurisematta.

Meillä pukeutuu oman persoonansa mukaan. En mä pakota laittaa mitää prinsessa mekkoja yms, ku ei tykkää. Käsken se aina hakee vaatteet omasta huoneestaan, mitä haluaa päälle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en anna ees vaihtoehtoja vaan ottaa aamulla aina ite mieluiset
harmittaa kyllä nyt mut jos mä viskaan kaikki muut paidat pesuun niin sen on pakko sit laittaa noi mun ostamat =)

Laita illalla vaattet valmiiksi odottamaan?

Kyllä meillä on saanut aina valita mitä päälleen on laittanut. Aikaisemmin kelpasi kaikki mitä tilasin tai ostin, nyt ei enää välttämättä enkä kyllä oikein aina muista mistä tykkää joten neidin on aina oltava mukana kun vaatekauppaan lähetään tai jos tilataan esim. H&M:ltä niin kysyn kyllä neidin mielipiteen, en tilaa omavaltasesti hälle vaatteita koska se on kuitenkin mun rahasta pois ja jos ei kelpaa niin niitä on sitte inhottava lähetellä takasin. Kirppariltakaan en oo enää tuonut mitään kun en tiedä kelpaiskos vaiko ei niin jätän ostamatta jos siellä käyn.

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Meillä pukeutuu oman persoonansa mukaan. En mä pakota laittaa mitää prinsessa mekkoja yms, ku ei tykkää. Käsken se aina hakee vaatteet omasta huoneestaan, mitä haluaa päälle

Näin meilläkin pääasiallisesti anna 2,5 vuotiaan pikkumiehenkin itse katsella kaupassa mieleisiään vaatteita niin on pukeminen yleensä helpompaa =) Meillä vaan tuo 4 vuotias ei suostu käyttämään itse valitsemiaankaan vaatteita, vaan aina olisi menossa joka paikkaan samoilla kauhtuneilla ryysyillä, silloin on jo paikallaan vähän "pakottaa"

Meillä melkein 4 v tyttö, joka on tarkka vaatteistaan. Hän aina selittää miksei pidä jostain, ja ostan sitten sen mukaisesti (esim. ei nappeja, ei tiukkoja pääaukkoja, ei oranssia eikä ruskeaa, lempiväri vihreä). Minä ajattelen että 4 v saa päättää niin vähän asioistaan, että on kiva että hän saa päättää jostain. Meillä on vaatteet omissa pinoissaan, ja minä määrään että esim. T-paita ja caprit, ja sitten hän valitsee niistä mieleisensä. Lellitty?

Yleensä yhdessä ollaan ostoksilla ja yhdessä valitaan..jos lapsen mielestä jokin on ehdoton EI, niin en sitä sitten osta...mutta harvemmin näin käy, kun tykätään molemmat risnessahörhöistä :)

Olisiko apua siitä jos kumpikin saisi valita? Äiti valitsee tänään tämän uuden paidan, niin saat itse valita housut ja sukat. (ja annat housuvaihtoehdoiksi vaikka kolmet paidan väriin edes suunnilleen sopivat housut).

Jos ei sovi että yhdessä valitsette, niin sitten valitsee äiti. Älä anna vaihtoehtoa että lapsi itse valitsee.

kyllä tuo meidän 4v haluaa ite valita kaapista mitä laittaa,välillä joutuu puuttumaan kun tahtoo laittaa toppavetimet vaikka on helle :whistle:
mutta paras on meidän vajaa 2v pimu,se jopa haluaa ite päättää minkälaisen vaipan laittaa.Ei kelpaa kaikki vaipat vaan ja ainoastaan ne missä on neidin mukaan kala ja possu :D

Yhteistyössä