Päästin mun 4 ja 6 vuotiaat keskenään ulos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jönssen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jönssen

Vieras
Huono omatunto kun joutuvat keskenään ulkoilemaan, mutta en taas uskalla viedä 3kk vauvaa ulos kun mittari näyttää -17.

Toinen kerta on kun ovat keskenään pihalla, tuo vanhempi on ulkoillut jo reilu vuoden yksin mutta teroitin nyt että rajat ei ole samat kuin yksin ollessa, vaan pitää pysyä pihalla niin, että näen ikkunasta mitä puuhaavat.

Jos ainakin loppuisi seinille hyppiminen kun saavat raitista ilmaa.

Minusta ovat juuri oikeassa iässä opettelemaan keskenään omassa pihassa leikkimistä siis toki vähän väliä käydä katsomassa. Täällä meillä päin vaan 3 vuotiaatkin menevät/leikkivät pitkin tätä kotikatua jossa myös autot liikkuvat :(

olisit jättänyt vauvan sisällä itkuhälyttimen kanssa?
Tosin jos teillä on suojaisa piha ja fiksut lapset niin kyllä toi varmasti hyvin menee kun vaan olet haukkana :)

Pakko lisätä että itsellä 3,5v jota en vielä pariin vuoteen uskalla jättää ilman aikuista kun on niin vilkas mutta lapsia on niin monenlaisia!

Viimeksi muokattu:
Meillä on nuo 4v ja 5½v ulkoilleet jo viimetalvena omassa kotipihassa, okt, rauhallinen alue, ei liikennettä, ei vesistöjä ja rauhalliset lapset, jotka pysyy kiltisti pihassa

Ja omia pihoja on erillaisia! Meillä on muutamana pakkaspäivänä ollut vajaa 3vuotias isosiskon(6v.) kanssa meidän aidatulla takapihalla lumileikeissä. 6vuotias saa kyllä jo ihan olla pitkin tätä kotikatua kunhan vaan ilmoittaa kenen kanssa, missä pihassa suunnilleen että tiedän huhuilla =)

Kyllä meilläkin 4 ja 7 vuotiaat ovat olleet välistä yksikseen pihalla jo viime kesästä lähtien. Tosin nuorempi on sellainen tapaus, että kovin loikin ikkunasta ikkunaan vahtimassa, että varmasti kestää lähellä eikä mene ojien jäälle (lähinnä syksyllä). Isomman vahtimiseen en nimittäin luota lainkaan.

Kyllä fiksun ja rauhallisen 4vuotiaan voi päästää ulos jos piha-alue ja ympäristö on turvallinen. Mutta on tosiaan lapsikohtaista. Meillä esikoinen on sellanen hulivili että sitä en uskaltanu päästää yksin ulos ku vasta exskariäiässä, keskimmäinen sen sijaan on ollu 4v ku oli ekoja kertoja ilman mua pihalla.

No mä myös laitan 6,5v ja 4,5v ulos keskenään, eikä mulla ole edes vauvaa. Mutta siis esim eilen hoidossa eivät menneet ulos kun oli muka kylmä, ja sitten se riehuminen alkoi kotona kun mulla oli ruuanlaitto kesken. Laitoin lapset ulos, ja tarkastelin ikkunoista vähän väliä. Tosin, me asutaan maalla, en laittaisi keskenään ulos jos esim vilkasliikenteinen tie on vieressä.