Päästän pian porun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laitoin äsken neljännen koneellisen pyykkiä pyörimään. Siis tälle päivää neljäs. Sen enempää ei mahdu kuivumaan ja tuokin on ihan nippanappa, että miten mahtuu.

Likapyykki ei näytä vähentyneen yhtään, vaikka siis neljä koneellista on pois sieltä.

Puhtaita pyykkejä on kahdessa kopassa ihan helvetinmoinen pino enkä jaksa edes ajatella niiden viikkaamista ja kaappiin laittamista.

Mies ei ole koskaan tehnyt elettäkään, että viikkaisi puhtaita pyykkejä. Pesemisen olen kieltänyt ettei pilaa vaatteita, mutta eipä viikkaa puhtaitakaan. Valittaa kyllä, että kaapissa ei ole sitä ja tätä että voisitko viikata noi ja väittää myös, että meidän perhe on ainut joilla puhtaat pyykit odottaa kaappiin viikkausta. TIETÄÄ että kaikki muut viikkaa ne heti kaappiin narulta.

Olen ihan puhki. Tuntuu jotenkin siltä, että koko ajan on joku rempallaan ja riipin rääpin ja minä hoidan kaiken yksin. Olen toki kotiäiti ja mies käy töissä mutta silti. Henkisesti loppu, kun oma aika on ihan minimissä ja kaikki aina minun kontollani.

En ikinä viikkaa heti, siinä ne saattaa olla viikkotolkulla ja eläinten karvat vaan päälle lentelee. Meilläkin hirveä vuori pyykkiä, ei vaan nyt jaksa. Kyllä se tästä taas...

Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
En ikinä viikkaa heti, siinä ne saattaa olla viikkotolkulla ja eläinten karvat vaan päälle lentelee. Meilläkin hirveä vuori pyykkiä, ei vaan nyt jaksa. Kyllä se tästä taas...

Minäkin tiedän, että kyllä se tästä taas mutta silti.... huoh.

Mä tiedän yksinäisiä miehiä, jotka viikkaa suoraan narulta kaappiin, mutta en kyllä yhtään perheenäitiä :D

Ja opeta nyt hyvä ihminen se miehesti pesemään pyykkiä!!!! Pesemisen olen kieltänyt, että ei pilaa vaatteita? Siis mitä????

Mulla puhdas pyykki on lopulta olohuoneen sohvalla (ajoittain), kun en jaksa/ehdi viikata sitä pois ja uutta puskee koneesta koko ajan. On sata muutakin työtä, pyykkien viikkaus joutuu odottamaan.

Imurilla saa tehtyä muutaman puhtaan neliön johonkin välillä, koko kämppää ei millään ehdi kerralla. Aina joku on kesken... Koti ei ole edes kolmea sekuntia aivan tiptop muuten kuin jouluna, ja se onkin sitten kuukauden uurastuksen tulos. Ei täällä paskaista ole muutenkaan, mutta aina joku tavara on poissa paikaltaan. Ja mun vastuulla tuntuis kovin olevan
- - -

Vastaisin pidemmälti, mutta vauva huutaa maitoa

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Mä tiedän yksinäisiä miehiä, jotka viikkaa suoraan narulta kaappiin, mutta en kyllä yhtään perheenäitiä :D

Ja opeta nyt hyvä ihminen se miehesti pesemään pyykkiä!!!! Pesemisen olen kieltänyt, että ei pilaa vaatteita? Siis mitä????

No ihan taatusti pesee ne väärisstä asteissaja pilaa värit jne ja sitten mlta katkee joku suoni päästä, jos niin tapahtuu. Ja ei se peseminen ole paha mutta toi helvetin viikkaus.

Mitä sä sillä miehellä teet, jos ei sua missään auta?
Mutta eipä se ole vaarallista, jos vaatteet viikkaamatta. Jos miestä häiritsee niin laittakoon itse. Meillä saattaa olla likapyykkivuoria ja viikkaamattomia vielä suurempi vuori. Ja voi olla etteivät edes kerkee kaappiin asti ennen pitoa, mutta en mä siitä paineita ota. Tehdään kun keretään, työ ei tekemällä lopu. Tänään tuumasin miehelle, et hän viikkaa sillä välin kun mä imetän. Näin teki.

Alkuperäinen kirjoittaja kookos:
Mulla puhdas pyykki on lopulta olohuoneen sohvalla (ajoittain), kun en jaksa/ehdi viikata sitä pois ja uutta puskee koneesta koko ajan. On sata muutakin työtä, pyykkien viikkaus joutuu odottamaan.

Imurilla saa tehtyä muutaman puhtaan neliön johonkin välillä, koko kämppää ei millään ehdi kerralla. Aina joku on kesken... Koti ei ole edes kolmea sekuntia aivan tiptop muuten kuin jouluna, ja se onkin sitten kuukauden uurastuksen tulos. Ei täällä paskaista ole muutenkaan, mutta aina joku tavara on poissa paikaltaan. Ja mun vastuulla tuntuis kovin olevan
- - -

Vastaisin pidemmälti, mutta vauva huutaa maitoa

Kiitos. :)

Miten niitä ei voisi suoraan telineeltä viikata ja viedä kaappeihin? Mä pesen noin koneellisen päivässä, sit kuivuttua viikkaan ja laitan pinoihin, ei todellakaan mene kauaa aikaa. Laiska olen, mutta inhoan sekamelskaa, joten siivoan joka päivä vähän, niin ei kasaudu. Silitän ehkä kerran kuussa jne. ;)

Onko teillä, jotka ette ehdi (siis kotiäidit) paljonkin lapsia sitten?

Luin muuten otsikosta aluksi väärin "Päästän kohta pierun"

:laugh:

Täällä yks samanmoinen o/ Mies sanoi juur, että "Voisitkohan siivota tän ja tän sillä aikaa kun oon töissä?" ja se tuli vähän siihen sävyyn, että "Kun sulla ei ole parempaakaan tekkaa niin voisit edes ton jutun hoitaa."... Jeps, lähen kohta jollekin töihin kun en saa tehdä rauhassa kotona töitä (oma yritys ).

Meille rakennettiin just kätevä lisähylly jolle oon kerinny keräämään jo kasan puhdasta pyykkiä. Kissa bongas kanssa sen ihanan lämpimän tekstiilivuoren. Jes! Eli uudestaan koneeseen? =__=

Meillä leviäis tää kämppä käsiin jollen heti kuivuttua narulta tai kuivausrummusta viikkais kaappeihin. Ja pyykkiä pesen joka päivä 1-2 koneellista just sen takia ettei se vuori ois sitten ihan mahdoton ja viikkaaminen sitten jo suorastaan ärsyttävää. Meillä on pyykkikoppakin niin pieni että jos/kun jokainen meistä sulloo siine parin päivän vaatteet niin on pakko jo tyhjentää. :saint:

Miten te saattekin aikaiseks sellaiset pyykkivuoret? :o
Meillä on kuuden ihmisen talous, pesukone pyörii joka toinen päivä, eikä pääse kertymään enempää kuin yksi likapyykkikorillinen, eli yksi koneellinen.

Ja olen kyllä laiska! :D Mutta näköjään jossain onnistunut..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laitoin äsken neljännen koneellisen pyykkiä pyörimään. Siis tälle päivää neljäs. Sen enempää ei mahdu kuivumaan ja tuokin on ihan nippanappa, että miten mahtuu.

Likapyykki ei näytä vähentyneen yhtään, vaikka siis neljä koneellista on pois sieltä.

Puhtaita pyykkejä on kahdessa kopassa ihan helvetinmoinen pino enkä jaksa edes ajatella niiden viikkaamista ja kaappiin laittamista.

Mies ei ole koskaan tehnyt elettäkään, että viikkaisi puhtaita pyykkejä. Pesemisen olen kieltänyt ettei pilaa vaatteita, mutta eipä viikkaa puhtaitakaan. Valittaa kyllä, että kaapissa ei ole sitä ja tätä että voisitko viikata noi ja väittää myös, että meidän perhe on ainut joilla puhtaat pyykit odottaa kaappiin viikkausta. TIETÄÄ että kaikki muut viikkaa ne heti kaappiin narulta.

Olen ihan puhki. Tuntuu jotenkin siltä, että koko ajan on joku rempallaan ja riipin rääpin ja minä hoidan kaiken yksin. Olen toki kotiäiti ja mies käy töissä mutta silti. Henkisesti loppu, kun oma aika on ihan minimissä ja kaikki aina minun kontollani.

Mitä tarkoitat tuolla "oma aika ihan minimissä"? Eikö miehesi ollenkaan auta auta siis kotitöissä? Saatko koskaan niin sanottua omaa aikaa vaikka että lähtisit lenkille tai jotakin?

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:

mä kyllä viikkaan suoraan narulta kaappiin... mutta ei puhuta siitä kauan en siinä narulla on :D
kannattaa muutoin kokeilal sitä et viikkais ne suoraan kun ottaa narulta, mutta esim puhtaan pyykin koriin, taikka jokaiselle oma pinonsa mistä kätevsti laittavat omiin kaappeihinsa... sekä mies että isommat lapset!!!!

Osta kahdeksan kilon kone. Monta lasta teillä on?

Minä pesen vain viikonloppuisin pyykkiä. Peset värikkäät 60 asteessa, neljän kympin pyykin, valkoiset ja mustat. Valkoiset ja mustat pesen joka toinen viikko. Näin pesen siis kolme koneellista kerran viikossa + joka toinen viikko pyöräytän lakanat koneessa. Pyyhkeet menee kerta viikkoon kuuteen kymppiin joko lakanapyykin kera tai vaatepyykkiin.

Ei aharista.

Meillä on tämä vkl kinattu tuosta omasta ajasta. Miehelle sanoin jo toissapäivänä, ettei tällä viikolla ole asiaa enää minnekään, että kotonakin on oltava välillä. Mutta lähtihän se, tuli oikein kysymään "lupaakin", eli kysymään että mitä mä sanon, jos hän menee. No mitäs, sanoin, etten tykkää yhtään. Mies otti herneen nenään. Myöhemmin tuli tekstaria "älä viitsi hikeentyä" johon vastasin, että en hikeenny, jos saan samat edut, eli omia vapaita. Miehestä on vähän, jos hän on menoillaan kolme iltaa viikossa, mutta naama on ollut tänään mutrussa, kun vaadin 2x 1,5 h viikossa itselleni. Eli mies olisi sen aikaa kotona vauvan kanssa ja piste. Ja toisen noista vapaista haluan päivänvalolla, mikä tarkoittaa, että se on nipistettävä viikonlopusta. Täällä syrjäkulmalla kun ei ole katuvaloja, tahdon edes joskus lenkille niin että näen minne olen menossa. Vastausta mieheltä odotellaan edelleen...

Kai se luulee, että mulla on täällä päivät aikaa olla vaan, mutta eihän se niin helppoa oo... Ja mä tahtoisin sinne lenkille välillä ilman vaunuja, joita pukata umpihangessa ja koira hihnassa tempoen. Ei se mitään vapaata ole, ulkoilmaa vain

Yhteistyössä