päästäisitkö lapsiasi yksin kylään anopile?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
täällä olikin jo kerran tällainen kysymys, mutta koskien omaa äitiä.

Minusta on alkanut tuntua, että en päästä lapsiani enää valvomatta anopille.

syynä se, että pitää meitä huonompina kuin muita lastensa perheitä. Esimerkiksi on aina hoitanut muita lapsenlapsiaan kun pyydetään ja hakee ja vie tekee mitä käsketään.

jostain syystä meille on aina kiukutellut. Esim. kun pyysin hoitamaan omaa lastani kun tämä oli alle 1 v, lupautui, (olin menossa töihin, ja kyseessä tutustuminen paikkaan, yhden päivän pyysin hoitamaan, eikä ollut aiemmin olult hoidossa kuin kerran) mutta alkoi kiukuissaan siivota vauvan kanssa ulkovarastoa ja kiukutteli töidensä määrää.

Toisten lastenlastensa harrastuksia ei paheksu, mutta meidän lasten harrastuksia kadehtii ja kiukuttelee näille jos valot päällä "turhaan " ym.

Minulla on heikompi kotitausta kuin näillä muilla lastensa puolisoilla.
En aio enää jättää lapsiani hänelle koskaan, koska en luota häneen. mitä mieltä olette?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En aio enää jättää lapsiani hänelle koskaan, koska en luota häneen. mitä mieltä olette?

Minusta tuo kertoo kaiken olennaisen. Sie et luota anopin hoitoon, joten et jätä lasta hänelle.
Tai siis, mie en vois jättää lasta hoitajalle, johon en luottaisi.

Omaan anoppiini luotan, nytkin 1 mukuloista on siellä mummon ja vaarin ilona.

syynä se, että pitää meitä huonompina kuin muita lastensa perheitä. Esimerkiksi on aina hoitanut muita lapsenlapsiaan kun pyydetään ja hakee ja vie tekee mitä käsketään.

jostain syystä meille on aina kiukutellut. Esim. kun pyysin hoitamaan omaa lastani kun tämä oli alle 1 v, lupautui, (olin menossa töihin, ja kyseessä tutustuminen paikkaan, yhden päivän pyysin hoitamaan, eikä ollut aiemmin olult hoidossa kuin kerran) mutta alkoi kiukuissaan siivota vauvan kanssa ulkovarastoa ja kiukutteli töidensä määrää.

Toisten lastenlastensa harrastuksia ei paheksu, mutta meidän lasten harrastuksia kadehtii ja kiukuttelee näille jos valot päällä "turhaan " ym.

Mitä tarkoittaa "heikompi kotitausta"?

Anopin käytös on ristiriitaista ja kiukuttelevaa. Toisaalta sanoo lapsille, että milloin tulette, jäättekö nyt tänne, mutta sellaisessa tilanteessa, jossa asia tulee yllätyksenä: se olisi pitänyt sanoa aikaisemimin, että olisivat voineet ottaa vaatteet ym.

eli ei siis edes oikeasti pyydä niin, että voisimme suunnitella asian ja se olis edes mahdollista. Eikä lapsilta voi kysyä milloin tulette, kun välimatkaa on paljon ja lapsilla ei ole ajokorttia.

Ja jos lupaa jotain, ei pidä lulpaustaan yleensä.
Lapsille toi joululahjaksi yöpaidat ja toisten lastenlasten valmiiksi leikkimän pelin yhteiseksi. joulun jälkeen. ja kertoi vielä, että toiset ovat jo leikkineet sillä.

kun tyttärensä lapset olivat pienempiä, vei heille autokuormallisen lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä tarkoittaa "heikompi kotitausta"?

Se tarkoittaa sitä, että minun vanhemmat eivät auta tai tue lapsiaan enää aikuisena oikeastaan mitenkään. isäni on alkoholisti. vanhempani köyhiä. eivät ole kiinnostuneet lapsistani.

Kun taas muiden lastensa puolisot varakkaita ja auttavat lapsiaan paljon. Eli anoppi joutuu ikäänkuin kilpailla näiden toisten isovanhempien kanssa suosiosta kun taas minun vanhemmat eivät ole kiinnostuneet lapsenlapsistaan, joten ei ole kilpailua, ja voi kiukutella meidän lapsille, ja silti on todennäköisesti se parempi isovanhempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Minusta tuo kertoo kaiken olennaisen. Sie et luota anopin hoitoon, joten et jätä lasta hänelle.
Tai siis, mie en vois jättää lasta hoitajalle, johon en luottaisi.

Omaan anoppiini luotan, nytkin 1 mukuloista on siellä mummon ja vaarin ilona.

ok. näin kai se on. appiukko on kunnostautunut ja yrittää kohdella tasapuolisesti serkuksia, mutta anoppi kohtelee lasten serkkuja paremmin kuin lapsiani. en voisi luottaa hyvään kohteluun.

Mites sun miehes tähän kaikkeen suhtautuu? Voiskohan se mahdollisesti käydä jonkinlaisen rakentavan keskustelun äitinsä kanssa? Tai sit isänsä ja ne yhdessä?

en voisi viedä edes muutamaksi tunniksi anopille hoitoon lastani. En luota mistään suunnasta.. toisin kun mieheni sisko luottaa hänelle poikansa (kummipoikani).. tosin tää miehen sisko luottais melkee kelle tahansa sen pojan.. :/

Kyllä antaisin lapset hoitoon, ja olenkin antanut useasti. Mulla on ihana anoppi ja appi, ja tosi useesti ottavat isompia poikia hoitoon, mökille ym. Pienempiä eivät ole vielä hoitaneet (8kk ) mutta ei ole ollut tarviskaan. Tosin sitten omalle äidilleni en mene lasten kanssa edes kylään...

Yhteistyössä