Pääsiäisnarsissit ulos?

14.03.2008
99
0
6
Voinko nakkaa nuo pääsiäissipulit ylikukkineista asetelmista takapihalle multaan? Mitä niille tapahtuu?

Ja sitten pientä intensiivikurssia toivoisin kevätsipuliosastolta. Miten ne kylvetään, milloin ja mihin? Mitä kukkia niistä voi teoriassa tulla, tai siis pitäisi tulla? (Siis käytännössä tuskin minun pihaani yhtään mitään)

Koska ne sitten kukkii? Vain tänä vuonnako, vai mahdollisesti tästä ikuisuuteen?

No ne pääsiäisnarsissit voit pistää pihalle ja kun tulee semmoinen paikka esiin lumen alta, mihin ne haluat, niin kaivaa hurautat ne sinne, toki pikkasen syvemmälle kuin ruukussa, kun sadekkin vie sitä multaa siitä päältä, sitten voit ne lakastuneet varret leikata maantasalle, ja ensikeväänä on sulla nurkalla kauniisti kukkivia narsisseja =)

Mä olen ne sipulit laittanut kukkapenkkiin saman tien ja seuraavana keväänä on nouseet ja kukkineet uudestaan jopa useampana vuonna peräkkäin (tosin voihan olla että kukkivat vielä, mutta en kehtaa toisten pihoille mennä kurkimaan)

Kukinta on sitten ihan samanlainen kuin nytkin niissä asetelmissa ei ne mikskään muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No ne pääsiäisnarsissit voit pistää pihalle ja kun tulee semmoinen paikka esiin lumen alta, mihin ne haluat, niin kaivaa hurautat ne sinne, toki pikkasen syvemmälle kuin ruukussa, kun sadekkin vie sitä multaa siitä päältä, sitten voit ne lakastuneet varret leikata maantasalle, ja ensikeväänä on sulla nurkalla kauniisti kukkivia narsisseja =)
Mulla ei oo koskaan kukkinut uudestaan!!!:(

Yhteistyössä