Pääsiäisen viettoa mummin kera... (tilitystä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halikatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Halikatti

Vieras
Mun äiti tuli meille yökylään pääsiäisenä ja sunnuntaina oli tarkoitus sitten tietysti piilottaa ja etsiä pääsiäismunia. Esikoinen on 2v 5kk joten oli eka pääsiäinen, jolloin hän osaa niitä hakea. Odotin piilottamista ja lapsen riemua löytämisestä innolla.

Sitten sunnuntaina nukuin vauvan yöherätysten takia vähän pitempään kuin muut enkä tiennyt, että munia oli piilotettu jo. Kesken päivän ihmettelin, kun lapsi löysi niitä. Lopulta sanoin, että häh, olin ajatellut minäkin tietää, missä nitä on piilossa ja osallistua lapsen iloon kun niitä etsitään. Niin äitini sanoi, että kitisen turhasta ja ensi kerralla sitten. Niin, siihen on vuosi.

Mieheni ymmärsi harmini ja lopulta poika sai etsiä piilottamiani munia. Äitini käyttäytyi minusta kuin monen anopit täällä. Ei puhettakaan, että olisi tajunnut minua.

Sorry, mutta varsin itsekkäältä vaikutti tuo tilityksesi. Ei luulisi aikuisen ihmisen noin ottavan nokkiinsa yhdestä munanpiilotuksesta. Etenkin kun kyse oli vaan lapsen suklaamunista ;)

Eihän se äitis pahaa tarkottanu. Oon lukenu/kokenu niin kummia anoppi/mummu juttuja, että tää ei kuullosta pahalle laisinkaan. Laitappa nyt hymyä huuleen vaan...

oisko lapsen pitäny oottaa herätä et äippä herää. mä piilotan yöllä, ettivät heti kun heräävät. kummalle oli jännempi juttu sulle vai lapselle? Mummi aatteli varmaan hyvää!

juurikin kuten sinä, olis kans harmittanut ihan älyttömästi.

Joku asia mitä oot suunnitellut ja odottanut hirmuisesti että tosiaan näkee sen lapsen riemun, ja sitten joku toinen toteuttaa sen yksin ja jäät paitsi.

Samanlaisia kun ekan kerran lapsemme vietiin linnanmäelle, mummi repäisi rattaat minulta ja totesi että ehdithän sitten kotonakin niitä lykätä. Juu ehdin, mutta tätä olin odottanut kovin ja olisin itse halunnut olla lapseni kanssa siinä.

No huh huh. Etköhän nyt hiukan turhasta marise!! Miksi sun ois pitäny tietää mihin ne munat on piilotettu? Ei kai se lapsen intoon vaikuta kuka ne munat on piilottanu? Vai nukuitko niin kauan ettet edes ehtiny mukaan munien etsintöihin?

Mummi on varmaan ajatellut lapsen iloa, mutta jos oikein tulkitsen ap:tä. tässä on kyse siitä, että lapsen "ekakerrat" on niin ihania seurata, ettei niitä hennoisi jättää väliin, oli kyse sitten kävelemään oppimisesta tai munien etsimisestä. Tahtoisin minäkin olla näkemässä moisen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Olen:

Joku asia mitä oot suunnitellut ja odottanut hirmuisesti että tosiaan näkee sen lapsen riemun, ja sitten joku toinen toteuttaa sen yksin ja jäät paitsi.

Samanlaisia kun ekan kerran lapsemme vietiin linnanmäelle, mummi repäisi rattaat minulta ja totesi että ehdithän sitten kotonakin niitä lykätä. Juu ehdin, mutta tätä olin odottanut kovin ja olisin itse halunnut olla lapseni kanssa siinä.

"repäisi rattaat minulta..." Mikset kulkenut siinä rattaiden matkassa??
Jotenkin vain tuntuu, että nykyään vetästään herneet nenuun ihan turhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Olen:

Häh, miten sä et ollu sit lapsen kanssa vaikka mummi rattaita työnski? Kai siinä voi silti vieressä kulkea?

piilotitko sä ap uudet munat sille lapselle? kenties ne samat mitkä mummi oli jo kerran piilottanut? "katsopas wille-waltteri, kun mummi oli piilottanut ihan huonosti ne munat niin äiti piilotti paljon paremmin. eikös olekin paljon kivempi etsiä äitin piilottamia munia kuin mummin piilottamia?"

Alkuperäinen kirjoittaja zip:
Mummi on varmaan ajatellut lapsen iloa, mutta jos oikein tulkitsen ap:tä. tässä on kyse siitä, että lapsen "ekakerrat" on niin ihania seurata, ettei niitä hennoisi jättää väliin, oli kyse sitten kävelemään oppimisesta tai munien etsimisestä. Tahtoisin minäkin olla näkemässä moisen :)

No oli kyse tästä juu. Yöllä ei olisi ollut tarvetta piilottaa, vaan silläaikaa kun poika on keittiössä tms. Ja se harmitti myös kun äitini oli ihan välinpitämätön harmilleni.

Ei se etsiminen ollut edes etsintää, kun poika sattumalta löysi ne. Tietysti hän oli iloinen siitä.

Olisin ajatellut, että mulle vois sanoa ainakin, että on piilotettu jo, ja sit olis osallistuttu siihen kun lapsi hakee. Koin, että äitini halusi kävellä ylitseni. Pieni asia ehkä.

Ei vaan, kyllä mä ymmärrän jos tämä oli sinulle tärkeä juttu...ainahan se ärsyttää kun joku 'kävelee yli' niin sanotusti ja dissaa itselle tärkeät asiat. Mutta silti uskoisin, ettei äitisi tarkoitus ollut sinua saada harmistumaan...? Vai?

Alkuperäinen kirjoittaja jessus:
piilotitko sä ap uudet munat sille lapselle? kenties ne samat mitkä mummi oli jo kerran piilottanut? "katsopas wille-waltteri, kun mummi oli piilottanut ihan huonosti ne munat niin äiti piilotti paljon paremmin. eikös olekin paljon kivempi etsiä äitin piilottamia munia kuin mummin piilottamia?"

No oli paljon paremmat itsellä varattuna tietysti

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Kesken päivän ihmettelin kun lapsi löysi niitä. Lopulta sanoin, että häh, olin ajatellut minäkin tietää, missä nitä on piilossa ja osallistua lapsen iloon kun niitä etsitään.
Ei se etsiminen ollut edes etsintää, kun poika sattumalta löysi ne. Tietysti hän oli iloinen siitä.
Siis kerrataas vielä. NÄIT ja olit paikalla kun lapsi löysi munia ja oli niistä iloinen, MUTTA kaikki meni ihan persiilleen etkä voinut osallistua lapsen iloon koska et itse tiennyt missä munat oli?

Sori, en nyt ihan ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja jessus:

No oli paljon paremmat itsellä varattuna tietysti

Niin eli mummu oli varannu ite lapselle pääsiäismunia ja suutuit siitä?

Yhteistyössä