Pääsenköhän mä ratsastuskurssille?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Soitin tunti sitten tallille ja kysyin, että pääseekö vielä samalle kurssille kuin minne kaverini on ilmoittautunut. Puhelimeen vastannut nainen oli justa aloittamassa tunnin pitämistä eikä siinä osannut sanoa mikä tilanne on ja lupas soittaa tunnin päästä uudelleen.

Mutta toivottavasti mä mahdun sille kurssille, koska muuten taitaa sitten kurssi jäädä väliin. Mulla kun ei itsellä ole autoa ja matkaa sinne tallille taitaa olla joku 20km.

Hintaa tuolla kurssilla on 300? :whistle: :o mutta siihen kuuluu 20 tuntia ja sen saa maksaa kahdessa erässä. Kurssi alkaa elokuussa jossain vaiheessa. Kesätyörahoilla sitten pystyn maksamaan tuon kurssin.

Ole onnellinen, eihän siinä tule tuntihinnaksi kun "vain" 15e ja minusta se on halpa. Täällä päin pitää maksaa ns. villien tallien (ei SRL hyväksyntää) tunneistakin vähintään 17e...

Toivottavasti mahduit mukaan! =)

Ei toi hinta silleen paha ole, mutta kertarysäyksenä se tietysti tuntuu isommalta, kuin jos sen maksaisi ennen joka tuntia.

Mä olen siinä mielessä onnekas, että saan käydä liikuttamassa isäni & vaimonsa hevosia ihan niin paljon kuin sielu sietää, ja he ovat vain tyytyväisiä kun menen :D Mulla vaan ei taho aika oikein riittää... :/

Tuu meille, saat ilmaiseksi tehdä tallitöitä ja kaipa voin sulle jonkun tunninkin pitää.. *itse ottaisin arskaa sen ajan kun toiset hoitais hepat..* :D :D

Ei mut oikeesti, toivottavasti pääset kurssille!!

On tehokasta, jos siellä tekee jotain eikä vain matkusta... Mä kun tauon jälkeen aloin yhtä hevosta ratsastamaan koulutusmielessä niin ratsastuksen jälkeisinä päivinä muisti, mitkä lihakset ei ole tehny töitä vähään aikaan...

Selkälihakset tulee komeaks ratsastamalla, ryhtikin on hyvä, jos vain istunta huolehditaan oikeaksi. Mutta sitten on nää ratsastajan amattitaudit eli lonkat ja polvet paukkuu... :/

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
onko muuten ratsastus kuin tehokasta liikuntaa? :) siis itelle,ei hevoselle ;)

Tätä mäkin oon miettinyt... Ei kyllä hajuakaan. Mutta kyllä se pohkeiden päälle käy, se on varma. Mä istuin koko lapsuuteni & nuoruuteni hevosen selässä, ja mulla on vieläkin sen luokan miesmiesjalat ettei tosikaan, ylisuuret lihakset pohkeissa, ja syytän siitä hevostelua :xmas:

Monet muuten sanoo että ratsastavilla naisilla on litteä persus. En tiedä onko toi vaan urbaanilegendaa, mutta mun takamus ainakin kaipaisi jotain silikonia täytteeksi, se on pannukakkumallia meinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
On tehokasta, jos siellä tekee jotain eikä vain matkusta... Mä kun tauon jälkeen aloin yhtä hevosta ratsastamaan koulutusmielessä niin ratsastuksen jälkeisinä päivinä muisti, mitkä lihakset ei ole tehny töitä vähään aikaan...

Mä kävin nyt tauon jälkeen ihan vaan kävelyllä maastossa. Ja seuraavana päivänä persus oli sikamaisen kipeä :o Olin vähän äimänä, enhän mä tehnyt oikeasti muuta kuin istuin.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Monet muuten sanoo että ratsastavilla naisilla on litteä persus. En tiedä onko toi vaan urbaanilegendaa, mutta mun takamus ainakin kaipaisi jotain silikonia täytteeksi, se on pannukakkumallia meinaan.

Lopetin hevostelun n.16 vuotiaana, sitä ennen n.10 vuotta luuhasin talleilla ja istuin hevosen selässä aina tilaisuuden koittaessa. :D
En ole huomannut persauksessani mitään litteää, lieneekö syy sitten kymmenen vuoden toipumiskauden, raskauksien ja muutenkin ylimääräisten pehmusteiden kertymisen.

Voisi harkita vanhan harrastuksen elvyttämistä, pieni litistyminen tässä takapuolessa ei tod. olisi pahasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

Lopetin hevostelun n.16 vuotiaana, sitä ennen n.10 vuotta luuhasin talleilla ja istuin hevosen selässä aina tilaisuuden koittaessa. :D
En ole huomannut persauksessani mitään litteää, lieneekö syy sitten kymmenen vuoden toipumiskauden, raskauksien ja muutenkin ylimääräisten pehmusteiden kertymisen.

Voisi harkita vanhan harrastuksen elvyttämistä, pieni litistyminen tässä takapuolessa ei tod. olisi pahasta :D

Ok, eli se on sitten tapauskohtaista :D. Ei munkaan takamus mikään liian kimmokas ole, mutta mallia pannukakku. Jos kerään ylimääräistä lihaa sinne, niin se varmaan valahtaa sitten tonne alas, eikä tohon keskivaiheille... :xmas:

Mulle kun on tullut aina niin lohdullinen olo, kun oon voinut syyttää litteästä arseesta ja miehen pohkeista hevostelua... :snotty: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Arseen siinä saa ainakin kipeäksi :D Mielessä on käynyt että joskus sitten taas uudelleen voisin tuota alkaa harrastamaan .

Niinpä. Musta on käsittämätöntä että mun persus kipeytyi kun oltiin vaan kävelyllä maastossa. Oikeastihan mä vaan istuin siellä kyydissä. Ei mun peppu tästä tietokoneella istumisestakaan kipeydy... :saint:

Pääsin kurssille! Torstaisin aletaan kulkemaan kaverin kanssa tunneilla, alkavat viikolla 33.

Sitten ajateltiin, että voitais alata käymään myös hydrobicissä (vesiaerobic). Se on tehokasta liikuntaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu-hevoshullu:
Ole onnellinen, eihän siinä tule tuntihinnaksi kun "vain" 15e ja minusta se on halpa. Täällä päin pitää maksaa ns. villien tallien (ei SRL hyväksyntää) tunneistakin vähintään 17e...

Tämä talli jossa alan käydä tunneilla, on SRL:n hyväksymä.