Pääseekö vastasyntyneen äiti jumppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ira

Vieras
Vauva on viikon vanha ja alle puolen kilometrin päässä alkaisi jumppa johon haluaisin osallistua. Rauhallista venyttelyä ja niskaa ja harteita ja selkää, just sitä mitä nyt tarvitsisin. Jumppa olisi kerran viikossa klo 20-21.

Uskallanko ilmoittautua? Saan varmaan vauvan syötettyä ja nukkumaan ennen jumppaan lähtöäni mutta entä jos vauva herää? Onko julmaa jättää lapsi parkumaan isänsä seuraan vaikka vatsa olisikin täynnä?

Jumppaan menisi siis noin tunti ja vartti, yhteensä. Kärsiikö sen verran olla vauvan luota pois?

Itsehän lapsesi ja miehesi parhaiten tunnet. Pärjääkö mies, jos lapsi ei nukukaan? Tankkaako lapsi iltasin eli saattaisko haluta useammin ruokaa illalla? Kannattais varmaan pumpata jääkaappiin varuiksi maitoa. Tuo reilu tunti on kyllä niin lyhyt aika, etten ymmärrä oikeastaan, mikä vois olla esteenä lähtemiselle.

Lapsi syö niin paljon kuin jaksan syöttää, se ei ole ongelma, imee vaikka tuntikausia jos ei nukahda. Mies suostuu kyllä kotimieheksi. Mutta tosiaan välillä vauva vaan herää vaikka olisi kuinka maha täynnä eikä sitä saa sitten hiljaiseksi kuin laittamalla tissin suuhun. Vaikka maha olisi jo kuinka piripintaan täynnä :/

No herraisä, joskus se lapsi on opetettava olemaan hetki ilman tissiä. Sama kun aloitat jo nyt. Eipä sinun sitä huutoa tarvi kuunnella. Isi voi sitäpaitsi keksiä jonkin keinon joka tehoaa kuin tissikin. Älä turhaan murehdi.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
ei jumankauta näitä.no todellakin voit mennä jumppaan,ei se lapsi kuole jos äiti on tunnin verran pois.jessus
No mutta kun äidit ovat mielestään täysin korvaamattomia eikä isä voi vauvan kanssa pärjätä edes viittä minuuttia. Kannattaa ottaa kännykkä mukaan jumppasaliin ja pitää linja auki koko ajan.

Mikä saa teidät oikeasti luulemaan ettei mies osaisi hoitaa lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi syö niin paljon kuin jaksan syöttää, se ei ole ongelma, imee vaikka tuntikausia jos ei nukahda. Mies suostuu kyllä kotimieheksi. Mutta tosiaan välillä vauva vaan herää vaikka olisi kuinka maha täynnä eikä sitä saa sitten hiljaiseksi kuin laittamalla tissin suuhun. Vaikka maha olisi jo kuinka piripintaan täynnä :/

Tuossa tapauksessa unohtaisin jumpat. Vauva on vasta viikon vanha kuitenkin, ei niin pientä voi eikä saa itkettää turhaan.

Jos vaan jaksat jumpalle niin mene ihmeessä!! Hienoa, että urheilet. Tietysti jos sulla on rintapumppu niin pumppaa varalta maitoa jääkaappiin tai pakkaseen, kyllä se isi sen kanssa pärjää reilun tunnin =)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tuossa tapauksessa unohtaisin jumpat. Vauva on vasta viikon vanha kuitenkin, ei niin pientä voi eikä saa itkettää turhaan.
No se mua vähän arveluttaa.

Vaikka järkeni kyllä sanoo että jos tää ei olis esikoinen niin eihän mulla muutenkaan aika riittäisi tissittelyyn näin usein ja näin pitkään kuin nyt. Ja onko se nyt sitten oikeasti niiiiin vahingollista vauvalle jos se välillä joutuu vähän huutamaan?

Vaikka järkeni kyllä sanoo että jos tää ei olis esikoinen niin eihän mulla muutenkaan aika riittäisi tissittelyyn näin usein ja näin pitkään kuin nyt. Ja onko se nyt sitten oikeasti niiiiin vahingollista vauvalle jos se välillä joutuu vähän huutamaan?

Miksi ei riittäisi aika tissittelyyn...?

Jokainen tekee toki omat ratkaisunsa, mutta mulle ei tulisi mieleenkään olla erossa viikon vanhasta vauvasta, joka hiljenee ainoastaan tissillä. Parin viikon päästä tilanne voi olla jo ihan toinen. Mun mielestä vauvaa ei saa "tahallaan" itkettää.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No se mua vähän arveluttaa.

Huutaako vauva sitten sylissäkin? Meillä oli kans samantyylistä, mutta jos iskä sitten heilutteli vauvaa niin hän rauhoittui. Piti vaan pitää kokoajan liikeessä. Itse kävin siis esim. koirien kanssa lenkillä sillä aikaa. Joskus kyllä tuli puhelua, että heti kotiin vaikka olin vain 20min...
Niin joo, vauva oli kyllä reilusti viikkoa vanhempi tuolloin.

Yhteistyössä