päänsärky särkylääkkeistäkö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja be,iy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

be,iy

Vieras
voiko tavalliseen buranaan jäädä koukkuun?? tai no ehkä väärin muotoiltu kysymys. siis oon syöny buranaa 2,5kk olkapää kipuun, lääkäri määränny burana 600. hyvin on auttanu, mut nyt alkanu koskee päähän. mulla migreeni, mutta se ei ole sellasta päänsärkyä... niskatkaan ei ole jumissa kun vasta fysioterapiassa kävin.... eli voiko tuo päänsärky johtuu tuosta buranasta???

Mä käytin selkääni kauan Ketorin 100 mg, lopulta se aiheutti vain päänsärkyä. Ihmettelin, mistä sellainen päivittäinen pääkipu tuli. Neuvolassa sattumalta näin vihkosen, jossa kerrottiin tästä särkylääkepäänsärystä. Lopetin käytön ja pääkipu loppui. Ei heti, mutta kuitenkin jonkin ajan kuluttua.

voi tulla jo yhdestä lääkkeestä.
Ei tarvitse olla riippuvainen.

Särkylääkkeen sivuoireena on päänsärky.
Eli pääkipu voi mennä ohi mutta voi tulla toisenlainen pääkipu tilalle. Kannattaa vaihtaa lääkemerkkiä.

Menee vähän vierestä, mutta käyttääkö kukaan Noritrenia migreenin estolääkityksenä? Minulle määrättiin ja tajusin kotona, että ovat depressiolääkkeitä. Nyt sitte ihmetellyt luettuani purkin mukana tulleen lapun, että uskallanko aloittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kipuilija:
Menee vähän vierestä, mutta käyttääkö kukaan Noritrenia migreenin estolääkityksenä? Minulle määrättiin ja tajusin kotona, että ovat depressiolääkkeitä. Nyt sitte ihmetellyt luettuani purkin mukana tulleen lapun, että uskallanko aloittaa...

Vaikka lääke on yhteen vaivaan suunnattu, se voi toimia myös toiseen vaivaan. Eli aina ei kannata liikaa katsoa sitä, mihin se lääke on tarkoitettu ohjeen mukaan. Esim. paniikkihäiriökohtausten estoon toimiva sepram on varsinaisesti masennuslääke, vaikkei paniikkihäiriöpotilaalla masennuksesta olisi tietoakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kipuilija:

Voit aloittaa lääkkeen ihan hyvillä mielin, nykyään käytetään noita vanhoja masennuslääkkeitä estolääkitykseen samoin kun epilepsia lääkeitäki.
Oon syöny Noritrenia estolääkkeenä, tosin lyhyeks jäi kokeilu kun 20mg tuli aivan hirveet sivuoireet ja nykyään lääke on mulla kiellettyjen listalla kuten Triptyl ja Klotriptyl mitekin. Muista juoda paljon tai käyttää jotain syljeneritystä lisäävää tuotetta koska toi lääke kuivattaa suuta, mulla seurauksena oli iso määrä reikiä suussa noiden lääkkeiden jäljiltä.

AP:lle kuten jo moni vastaski et särkylääkkeistäkin voi tulla päänsärkyä, suositan et lopetat Buranan käytön ja koitat selvitä hammasta purren mahdollisista kivuista. Toi totaalinen särkylääke kielto on ainoa keino päästä särkylääke päänsärystä eroon, jos tuntuu hankalalta voit kysyä omalta lääkäriltäsi kortisonikuuria avuks.

t. yli 20v migreenistä kärsiny, jolla tänä vuonna vain 1 kohtaus takana (koputan puuta ettei nyt tuu kun kehun)

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Voi kai se olla mahdollista, ainakin oon kuullu särkylääkepäänsärystä.

Tuo särkylääkepäänsärky tulee vielä aika pienellä särkylääkkeen käytöllä. Joidenkin ei tarvitse ottaa kuin vaikka 2-3 kertaa kuukaudessa särkylääkettä niin tulee päänsärkyä.

Yhteistyössä