Paahdettu sipuli ruuanlaitossa?

Mä olen kautta aikain ripotellut valmiiden annosten päälle (olen aivan koukussa!) eikä oo pieneen mieleenkään tullut hyödyntää ruuanlaitossa, mä kun käytän paljon tuoretta sipulia :p
Aloinpa nyt kuitenkin miettiä et toimisko toi paahdettukin ruuanlaitossa? Miltä maistuis ja millaseks muuttuis koostumus..? Esim.kastikkeissa tai vaikka makaronilaatikossa..?

Kaikkee mäkin pohdin :D

"annika"
ruoanlaitossa toimii paremmin sipulijauhe. käytän sitä silloin kun on niin kiire saada ruokaa pöytään etä ei ehdi pilkkoa sipulia.. Lisäksi joskus esim keitossa, jauhelihataikinassa tai pataruoissa lisämakua antamassa.

"moi"
Itse laitan ruskeaan kastikkeeseen kuulotettua sipulia. Ensin kuulotan sipulin ja sit lisään jauhot. Ja ne sipuli "lössöt" voi siivilöidä pois kunhan ovat antaneet makua.

"vieras"
[QUOTE="annika";25763450]ruoanlaitossa toimii paremmin sipulijauhe. käytän sitä silloin kun on niin kiire saada ruokaa pöytään etä ei ehdi pilkkoa sipulia.. Lisäksi joskus esim keitossa, jauhelihataikinassa tai pataruoissa lisämakua antamassa.[/QUOTE]

Eikä lapset valita sipulin paloista ruuassa.

Mä olen käyttänyt ajoittain ruoanlaitossa paahdettua sipulia, koska se ei närästä samalla tavalla kuin tuore. Kastikkeissa ei oikein toimi mut esim. jauhelihan seassa, laatikoissa jne. Yleensä olen murskannut ne sipulit pussinsa sisällä ihan pieneksi muruksi ja lisännyt sitten sopivan määrän murua ruokaan, jolloin niistä ei tule ruoan sekaan löllöjä palasia.

Yhteistyössä