Pää pyörällä...Mielipiteitä otetaan vastaan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintämyssy päähän..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintämyssy päähän..

Vieras
Tyhmää tietysti täältä kantoja udella kun kyse omasta elämästä mutta pakko saada hieman purkaa tunteita...

Meille on uusi vauva tulossa ensi vuoden puolella ja tällä hetkellä asutaan keskisuuressa kaupungissa, oikein kivalla alueella. Talo on ihana. Tosin menot ovat suuret.
Mitään vaihtoaikeita ei ollut mutta sattumalta tuli vastaan ilmoitus myytävästä kämpästä mikä on parisenkymmentä kilsaa kaupungin ulkopuolella. Nyt mietitäänkin kovasti että lähdetäänkö asiassa eteenpäin, uuden asunnon suhteen siis.

Jos vaihto tulisi..

Plussat:

Vanhasta pitäisi saada hyvät myyntivoitot että saataisiin noita pienempiä lainoja pois ja uudessa olisi muutenkin pienempi laina ja asumiskulut eli voisin jäädä kotiin kunnes tämä uusin tulokas täyttää 3v. Se olis mulle tosi tärkeetä ja nykyisillä lainoilla ja menoilla ei sitä voi kuvitellakaan.
Taloudellinen tilanne olisi turvatumpi, pienemmän lainan kanssa helpompi olla jos esim. työelämässä jommallekummalle sattuu muutoksia tai opiskeluiden jatkaminen/alan vaihto myöhemmin mahd.
Alue rauhallinen ja piha turvallinen päästää isommatkin keskenään pihalle.
((jokaiselle oma makkari...))

Miinukset:

Tämän hetkiseen ehtinyt kiintymään "täällä vietämme tulevat vuodet ja lapset varttuvat isoiksi".
Palvelut lähellä ja kulkeminen helppoa(meillä vain 1 auto).
Muutenkin väsynyt jaksaisiko muutto/myynti/paperi-, ym. stressiä?
Onko väärin sopeuttaa lapset uuteen paikkaan, ei takuuta löytyykö läheltä kavereita?
Pieni paikka siis kyseessä vaikka esim. pk ja koulu löytyvätkin.
Tulisiko itse katumapäälle?

pää vain yksi sirkus.. Mies liputtaa innoissaan muuton puolesta ja oma äiti taas täysin vastaan(niin, eipä ole sen elämä mutta hyviä pointteja siltä tuli) niin tuntuu ettei omille ajatuksille saa lainkaan tilaa...

Ehkä mä uskaltaudun miettimään asiaa korvat suljettuina näiltä kahdelta, sitten on taas helpompi miehen kanssa jutella asiasta kunnolla kun saa paremmin omaa kantaa selkiytettyä..

Yhteistyössä