P***at alle synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kakkahousu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kakkahousu?

Vieras
Mulla lähestyy synntys ja on alkanut vaivata mieltä, että saako kaikissa sairaaloissa peräruiskeen ennen synnytystä? Edellisessä synnytyksessä sain vesiperäruiskeen (Keski-Suomen keskussairaala) eikä ollut sitä pelkoa, että laskee allensa.
Inhottava ajatus, että kaiken muun örvellyksen lisäksi vielä joutuu olemaan p***an hajussa ja sotkussa. Ei miehellekään kovin mukavaa.
Olen vaan lukenut nyt näitä juttuja, että alle tulee...

kättärillä saa ainakin ,molemmissa olen pyytänyt tuon peräruiskeeen ja minulla toimi ,ulos tuli ennen synnytystä,mutta tämä tietty riipuu että kuin kiire vauvalla on

Mä sain peräruiskeen...mutta olin syönyt just ennen sitä (olin osastolla ja sit tulikin yllättäen lähtö synnyttämään). Jossain vaiheessa synnytystä tuli sit iso hätä, mut synnytyksen jälkeen sitä ei enää ollut. Minne lie kakka kadonnut? :laugh:

ns. synnytyskakka taitaa tulla suurimmalle osalle. Mulla ne ainakin ovat siivonneet ko. sotkun niin nopeasti ja huomiota herättämärttä, ettei siitä tullut kellekään mitään traumoja ;)

Ei sitä rutiinisti anneta kaikissa sairaaloissa.
Itsellä on kahdesti vissiinkin tullut myös sitä tavaraa ponnistusvaiheen aikana mutta enpä siinä vaiheessa kiinnittänyt juuri huomiota asiaan... Mieheltä asiaa kysyin joskus eikä hää muistanut koko asiaa

Ekasta annettiin, tokasta ei edes kysytty (enkä tajunnu pyytää), kolmannesta annettiin. Se on ihan normaalia, jos kakki pääsee eikä siitä mitään kummempaa soTkua synny. Äkkiäkös kätilö paperin ottaa alta pois tai kääntää toisen paperin siihen päälle.

mitä väliä? aina se vauva tunkee tieltään kaiken pois, myös suolessa olevan massan.

kätilöt putsaavat niitä päivittäin, eikä se peräruiske ole mikään tae ettei sieltä mitään kikkareita tulis.

eli siis mitä väliä? tuskin edes huomaat että tuleeko sieltä vai ei.
ja miehelle voi kertoa että eritteet ja hajut kuuluvat synnytykseen, niin tietää senkin etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:
mitä väliä? aina se vauva tunkee tieltään kaiken pois, myös suolessa olevan massan.

kätilöt putsaavat niitä päivittäin, eikä se peräruiske ole mikään tae ettei sieltä mitään kikkareita tulis.

eli siis mitä väliä? tuskin edes huomaat että tuleeko sieltä vai ei.
ja miehelle voi kertoa että eritteet ja hajut kuuluvat synnytykseen, niin tietää senkin etukäteen.

samaa mieltä. synnytyksessä on musta aika monta ihmeellisempää asiaa mietittävänä. mitäs yhdestä kakasta...

Mitä väliä sillä on että tulee sitä kakkaa? Melkein kaikilta tulee, ei ne kätilöt sitä siinä käy taivastelemaan, ne vaan poimii sen pois ja homma jatkuu.

Ei kaikilta tule ulostetta ponnistusvaiheessa, vaikka ei olis saanut peräruiskettakaan. Jos otat peräruiskeen voi olla että sitä liruu jopa ikävämmin, kuin että ennen vauvan tuloa tarjoutuva osa työntää sen nätisti ulos ja kätilö siivoaa sen siitä pois alta. Et edes välttämättä huomaa koko juttua, voit olla ihan huoleta tuota miettimättä.

ensimmäisen kanssa tuli kiire synnyttämään, joten en ehtinyt saada peräruisketta. Luulen, että jotain tuli ponnistellessa (käynnistetty synnytys, mulla oli vatsa kovalla) mutta en kyllä haistanut, huomannut mitään. Toinen synnytys käynnistyi luonnollisesti ja puoli vuorokautta ennen vatsa meni löysäksi ja tuli sitten luomu "huuhtelu"... Kysyivät kyllä synnärillä onko peräruiskeen tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tule, ellet syö.

Pitäiskö alkaa paastoomaan, kun laskettuun aikaan on reilu viikko... Mistäs ihmeestä tietää, koska pitää lopettaa syöminen?

Mulle riitti se että kun aamulla menin synnärille niin en syönyt sinä päivänä jogurttia kummempaa, kun eivät antaneet ja tyttö syntyi illalla seittemältä, ei tullut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tule, ellet syö.

Pitäiskö alkaa paastoomaan, kun laskettuun aikaan on reilu viikko... Mistäs ihmeestä tietää, koska pitää lopettaa syöminen?

:headwall: :headwall:

No se oli vitsi. Tais olla huono.

No oikeesti jos haluat vaikuttaa tuohon ravitsemuksen kautta, niin sellasta keittoruokaa, missä ei ole paljon kuituja kannattaa syödä. Semmosta mitä suositellaan ennen leikkauksia esimerkiksi.

Yhteistyössä