Oysiin mitä mukaan

• Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti
Ensikertalainen
Elikkäs, mitä Oysiin tarvii mukaan äidille? Tarviiko liivinsuojuksia ja omat imetysliivit ja alushousut? Vai saako kaikki nuo sieltä? Nämä sairaalan päällysvaatteethan siellä ainakin vissiin pitää olla käytössä? Entä omat sukat ja tossut jne? Kiitti jos viitsitte jelpata vähän.

tätää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 15:44 Ensikertalainen kirjoitti:
Elikkäs, mitä Oysiin tarvii mukaan äidille? Tarviiko liivinsuojuksia ja omat imetysliivit ja alushousut? Vai saako kaikki nuo sieltä? Nämä sairaalan päällysvaatteethan siellä ainakin vissiin pitää olla käytössä? Entä omat sukat ja tossut jne? Kiitti jos viitsitte jelpata vähän.
Eikös joka paikassa saa olla myös omat vaatteet päällä, jos haluaa!? Eri asia onko se järkevää, saattaa nimittäin vaatteet vereentyä montakin kertaa päivässä, mutta omiahan saa käyttää.

Ensikertalainen
Ok, kyllä minä niitä sairaalan vaatteita käytän jos siellä kerran on ihan alushousuja myöten? Kuinkahan paljon niitä liivinsuojuksia pitäisi sitte varata mukaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 20:20 Ensikertalainen kirjoitti:
Ok, kyllä minä niitä sairaalan vaatteita käytän jos siellä kerran on ihan alushousuja myöten? Kuinkahan paljon niitä liivinsuojuksia pitäisi sitte varata mukaan..
Joo kannattaa ihan niitä sairaalna vaatteita käyttää, sieltä saa tietääkseni niitä verkkoliivejäkin, joten omia liivejäkään ei välttämättä tarvita...

Ja moni siellä ei välitä jos maitoa tihkuu läpi verkkoliivien ja vaatteiden, niitä kun saa usein vaihtaa ;)

Itse haluan (taas) selvitä siististi ja otan liivit ja suojat mukaan... Käytän kotona sitten kestosuojia mutta sairaalaan varaan sen koko paketillisen kertakäyttöisiä, kun ei tiedä miten paljon maitoa tulee ja kauanko siellä täytyy olla :whistle: ;)

itse olin oysis kaks kuukautta sitten, ja ellei siellä ole mukana imetysliivejä, niin kätilöt kietoo muutamalla hakaneulalla sellaisen paksun kankaan muka liiveiksi. se on tosi huonon tuntoinen, hiertää pahasti arkoja nännejä. suojuksiks siel voi leikata sellasesta vanusta paloja, mutta niist jää rikkinäisiin nänneihin ikävästi vanua, joten todellakin kannattaa ottaa omat liivit ja suojat mukaan, niin on huomattavan miellyttävämpää.

tätää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 20:20 Ensikertalainen kirjoitti:
Kyllähän siellä alushousujakin on, sekä niitä ei niin mukavia verkkopöksyjä ja myös puuvillaisia erittäin pehmeitä "mummo"alushousuja =) . Jos paketin ostat liivinsuojia kuitenkin kotiin, niin samahan se on ottaa niitä reilumminkin mukaan. Maidonnousustahan ei tiedä, mut itse käytin jo ihan senkin takia, kun rikkinäiset rinnanpäät oli tosi arat ja sattui jos oli paljaana jotain "kovaa" kangasta vasten ja lisäksi käyttämäni lampaanvillarasva olisi sotkenut liivit.

Juu, omat imetysliivit kannattaa olla. Samoin liivinsuojat. Niitä ihania verkkopikkuhousuja on ihan talon puolesta, mutta ainakaan (TASAN) vuosi sitten en mitään puuvillaisia nähnyt... Mulla kuivui iho tosi paljon, joten kannattaa ottaa ihan kosteusvoidetta mukaan myös, ja omat pesuaineet, vaikket sitä kysynytkään.

Kotiinlähtö alkkaritkin on hyvä olla sellaiset, joihin mahtuu megaside, jos sattuu olemaan oikein runsas vuoto. Ja jos et halua vaipassa/sairaalan paksussa siteessä lähteä kotiin, ota omia (yö)siteitä mukaan.

Tossuja ja sukkiakin saa ihan sairaalasta. Sitten on se yöpaita-mekko ja aamutakki. Jos olet oikein viluinen, voithan varalta ottaa ohuen neuleen tms. mukaan. Itsellä oli viime kerralla ikkunapaikka, ja oli tosi kylmä. Muutenhan kyllä synnytyksen jälkeen hikoiluttaa kovasti.

Jos on kylmä petipaikka, niin pyytämällä saa myös (lisä) filtin/peiton, jos ei valmiina ole pedattu.

täällä: http://www.taikapilvi.com/index.php?cPath=10_11 on tosi mukavat nuo Carriwell Drop Cup-liivit. On niin pehmeät, että ne päällä on helppo nukkua kipeidenkin tisujen kanssa. Mun lempparit :heart:

Yhteistyössä