* OYS 2011 hoidot *

voi meitä :|

nannah86 fiilikset tuntuu niin tutuilta, myös rahan meno ahdistaa, kun ei sitä niin paljon ylimääräistä ole. Myös se ahdistaa kun parikin tuttua on meidän projektin aikana saanut kaksi lasta ja yksi odottaa jo toista. Elämä tuntuu menevän muilla eteenpäin ja meidän elämä on yhtä kiertopäivää ja tikkuun kusemista sekä rahan pistämistä likoon ja näitä viimeisiä piinapäiviä, jolloin pää meinaa levitä jännityksestä ja sitä seuraavasta pettymyksestä. Olen aika ajoin niin täynnä vihaa. Mies suree ja tässä sitten tuetaan miten jaksetaan. Mies halusi lapsia ja paljon, on nimiä valmiina jne. Ensin haudattiin se haave suurperheestä, sitten haudattiin erittäin katkerasti haave yhteisestä biologisesta lapsesta ja nyt jännitetään meille varattuja siittiöitä, loppuuko ne kesken ja kuinka kauan jonotetaan sen jälkeen, jos vielä päästään jonoon. Siittiöitähän ei tällä hetkellä enää ole ns. vapaana eli se on ainoa asia missä kävi tuuri.

Mun sisällä on niin iso möykky etten enää osaa itkeäkään, sattuu vain.
 
Itse koetan vaan olla miettimättä koko asiaa. En edes suuremmin toivo. Suurempi kriisi ois jos onnellisesti kävisi, on sen verran monta vuotta tahkottu hoitoja. Elän pääosin ajatuksella ettei moista ihmettä tulekaan käymään. Koetan keksiä kaikkea kivaa tekemistä ja unohtaa. Toki välillä on kaikenlaisia ajatuksia, vihaa, katkeruutta sun muuta, suru on ohitettu. Yhteiskunta on rakennettu aikalailla pirkkopetterien vanhemmille, esim. tapahtumat sun muut. Inhoan itsensä korostamista, oli sitten kyse mistä vain aiheesta.
 
:heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart:

Lapitar-77..................2.IVF.................................vko11
kn071........................1.IVF...... ..........................vko 13
PeppiMaija..................2.IVF................................vko13
Mansikkatyttö..............2.ICSI 2.PAS.....................Huhtikuu
marikukka83................4.IVF........ .......................vko15
tuulia8.......................1.IVF..... ........................Toukokuu
Milli81........................2.IVF 1.PAS... ..... ..........Touko-Kesäkuu
onlyer........................INSSI...... .. .......................??
Nyppy.......................1. IVF................................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... ..........syksy
bluebaby....................1.IVF....... .......................syksy
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................??
Mariq.........................1.IVF..... .........................jonossa
nannah86...................2.IVF...............................Jonossa
jag78........................3. INSSI.........................


:D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D

Nippe81...................3.IVF/ICSI.................1..........pp13
Pinvi.......................1.IVF/ICSI 1.PAS.........2...........pp9
InMyDreams.............2.IVF.........................2........ pp6
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS............2.........pp3




:heart::flower::heart::flower::heart: PLUSSANNEET :heart::flower::heart::flower::heart:

Sinarella...........................1.IC SI 1.PAS
UnelmaSirpaLeena.............Luomu
Katjuska-79......................1.IVF
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamista kaikille! Tuntu monila olevan vähän alavireistä menoa. Mikä on tietenki ymmärrettävää tämän kaiken keskelä.. :hug: Rahhaa kulluu, töistä tullee poissaoloja, ystävyyssuhteisiin voi tulla muutoksia, omat katkeruuen tunteet, heittelehtivät hormonit ja hermot, elämän pysähtyneisyys jne. Ei ole heleppoa tämä lapsettomuuen kokeminen. Ja ihimehän se olis jos sitä ei koskaan kyseenalaistas, että miksi tämän helevetin joutuu läpi rämpimään. Voin sanoa, että vastausta tuohon kysymykseen on tullu mietittyä jo se kulunu 8 vuotta, mutta häätynnee tyytyä siihen, että vastausta en siihen koskaan saa.. Toivon vain todellaki kaikile jaksamista näitten hoitojen kans!! Ja tietenki sitä onnellista lopputulosta! Lisäksi muistuttasin jokaista pitämään huolta itestään ja puolisostaan, sitä ei jotenki voi liikaa korostaa näitten asioitten keskelä..

(.) Se, että päivisin en pääse mitenkään unohtamaan tätä piinailemista näitten viiltelyjen ja nipistelyjen kans on vielä jotenki ymmärrettävää, mutta.. Ku mie en pääse öisinkään erroon (=ajatuksiin ei mahu muuta) tästä asiasta! Näin taas viime yönä unta, että olin raskaana. Ja sain maailman sulosimman pienen pojan! Uni oli tunteineen ja tuntemuksineen niin aion olonen, että herätesä meni vähän aikaa palata takas tähän maailmaan.. Oi kiesus, että olin unesa onnellinen piellessäni poikaa sylisä!!! Tällä hetkelä (ihan just nyt siis, ei välttämättä 5min kuluttua) usko hoion onnistumiseen on korkiala. Liekö tekoa tuola viimeyön unela. Toisaalta haluanki olla positiivisela mielelä onnistumisen suhteen, mutta sitten hiipii mieleen peleko epäonnistumisesta ja siitä kuinka kovaa ja korkialta sitä sitten tippuu jos aintaa ittellesä mahollisuuen uskoa onnelliseen lopputulokseen. Ja kuinka kauan mennee toipuesa..

Pitänee vissiin lopetella tämä jaaritteleminen. Asiaa olis hirviästi ja toisaalta ei ollenkaan. Nyt just tarvis juttelukaveriksi jonku, joka on kokenu tämän kaiken ja tietää mistä puhutaan. Jolle vois vain suoltaa tekstiä eikä tarvis selitellä, että mitä milläki sanomisela tarkottaa..
 
^^Voi ei :| Toivottavasti se olisi harmitonto. Itsellä myös joskus iltasella/yöllä alaselkää polttelee, mutta onneksi tiputtelua ei ole. Ajattelin kuitenkin käydä ostaan toisen viikkonäyttöisen testin ja tehdä sen ens viikolla.

Vielläkö Nippe malttaa olla testaamatta? Tänne saa vuodattaa ja pitääkin vuodattaa. Päähän hajoaisi, jos ei jollekkin saa mieltään purkaa.

Mitenkäs Jag?

Mulla jännittää ihan hirveästi. Joudun ens viikolla uuteen operaatioon tuon käden kanssa :ashamed: ja nyt jännittää,että mitenkäs tuo nukutus ja vasta alkanu raskaus sopii yhteen??? Onnekseni operaatio on nyt todella pieni ja nukutusaika lyhyt, mutta ajattelin kuitenki huomenna ylihoitajalle soittaa ja kysyä asiasta.
 
Hei vaan kaikille! Nyt jos sais ittiä niskasta kiinni ja jaksais kommentoidakin, eikä vaan lueskella teidän juttuja :) Ekaksi: Onnea kaikille plussanneille :)

Tuntuu niiiin tutulta nuo teidän mietiskelyt, ja varsinki toi Nippe81, sinun viimeinen virke. Asiaa olis paljon, toisaalta ei mitään jne... Onneksi minulla vertaistukea, kenen kanssa jutella (sukulaisella sama tilanne). Puhutteko te muute avoimesti ystäville jne.. lapsettomuudesta. Meillä mies ei tykkää, kertoa ulkopuolisille asioita, tarkoitan siis myös ystäviä ja sukulaisia. Muutamalle ystävälle olen asiasta kertonut ja siskolle, muuten todella pää hajoais.

UnelmaSirpaleena:tsemppiä sinulle, älä vielä menetä toivoasi. Mulla tuota esikoista odottaessa, ihan alussa tuli yöllä ihan järkyttävät menkkakivut ja myöhemmin vuotoakin olin siis jo ihan varma km:sta ja itkin monta päivää, kunnes pääsin ultraa ja kaikki olikin hyvin. Tiedän kyllä hyvin, ettei tsempitykset auta, ku pelkää niiin paljon...

ON: tänään alkoi sumuttelu, jännää... On niin pitkä tauko ollu tässä välissä, niin tuntuu kuin olis eka kertaa hoidossa. (meillä hän siis jo 4. ivf, pari Pas:eek:akin ollu jne..) mutta siis viim kerrasta kohta kolme vuotta.

Jaksamisia kaikille
-Marikukka-
 
Tervetuloa PeppiMaija ! Me ollaanki sit samassa tilanteessa; Mulla kans suprecur menossa ja ny keskiviikkona eka ultra. Onko muilla tullu suprecurista veristä vuotoa? Mulla menkat oli iha kohillaa ja loppuki ja ny aina välillä tulee veristä vuotoa.. Pelottaa myös ettei nuo suprecurit riitä kun nyt jo toinen pullo menossa..


Täällä hyppää kans uusi "oyssilainen" mukaan. 2.ivf olisi suunnitteilla viikolle 13. Sumuttelut (Suprecur) ovat nyt menossa ja ens viikolla olisi eka ultra... menkkoja ei vain näy eikä kuulu :( Terolut on myös tässä kierrossa käytössä ollut niin kuin ennenkin ja muistaakseni silloinkin menkat alkoivat aika paljon myöhässä, mutta aikataulussa pysyttiin juuri ja juuri. Mutta mitä tapahtuu jos menkkoja ei kuulu ennen ns. nollaultraa?
 
kn071, mulla ei riittänyt ne kaksi sumutepulloa, vaan jouduin hakemaan lisää. Oisko ollut toinen ultra kun pyysin lääkäriä uusimaan sen reseptin. Pyydä uusimaan resepti, niin voit käydä hakemassa lisää mikäli loppuu kesken.

Vuotoa mulla ei ollut minkäänlaista menkkojen jälkeen.

Koko viikonlopunkin ollut aivan hirveän kipeä maha, alkoi siis punktion jälkeen. Kaikenlainen "tärinä" on käynyt tosi kipeää, eli kävely ollut hankalaa. Tänä aamuna ei enää ollut mitään kipua. Koko ajan odottelen menkkojen alkua, oikeastihan ne pitäisi nyt alkaa ilman IVFää... apua.
 
USL: Toivottavasti vuoto on edelleen harmitonta ja kaikki on kunnossa sitten ultrassa. :hug:

ON: Minäkin liityn piinailijoiden listaan. Kaksi alkiota sain kyytiin. Lääkärina oli I.J., joka oli edelleen todella mukava niin kuin aina ennenkin.

Mutta olen todella pessimistinen tuloksen suhteen. Ensiksi alkiot olivat 2 ja 3 soluisia, joten koska ne sulatattiin vasta tänä aamuna, niissä ei tiedä alkaako ne kehittymään kunnolla. Toiseksi lääkäri huomasi aluksi, että pari pisaraa verta oli tullut, vaikka itse en ole pyyhkiessä mitään huomannut. Joten se oli jostain pienestä naarmusta lähtöisin tai sitten hormoonit ovat sekaisin ja on tulossakin normaalikierto ja veri johtuu siitä, vaikka ovulaatio tulikin vasta kp 18 . Tänään sit äsken tuntuikin alaselässä ja sitten alavatsassa pientä nipistelyä, kun olin tulossa sieltä lääkäristä. Toivottavasti ne johtuivat vain siitä operaatiosta. Viimeksi olin iloinen ja toiveikas siirron jälkeen, nyt en tunne yhtään, että voisi onnistua. Liian monta epävarmaa asiaa nyt tässä siirrossa. :|

Kysyin sitten tuosta kahden alkion siirrosta ja sanottiin, että alkioiden kunnon mukaan siirretään yksi taikka kaksi. Nyt siirrettiin kaksi, koska ei ole varmuutta alkaako ne kehittymään, vaikka selvisivätkin sulatuksesta. Jos olisi vasta huomenna ollut siirto, olisi tarkemmin voitu selvittää alkioiden kunto ennen siirtoa.
 
Täällä jo 2 viikkoa Suprecuria takana ja kuukautisia ei vain kuulu. Hoitaja kehoitti tekemään raskaustestin varulta; no ylläri ylläri kun oli negatiivinen. Kyllä nämä 10 vuotta on vieneet jo toivon luomuplussasta! Hoitaja käski menemään keskiviikkona kuitenkin ultraan vaikka kuukautisia ei olisi tullut. Mitähän nyt sitten tapahtuu? Keskeytyykö koko hoito? Onko kenelläkään kokemuksia? Masentaa :( Tuntuu ettei mikään onnistu.
 
USL: toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

peppi1981peukutuksia :)

ON: Meinais hermot mennä niin testasin la aamuna, negahan se oli : / Olin kaksi päivää reissussa niin piti ennen lähtöä testi tehdä. Rinnat ja maha on kipeät, vuotoa odotellaan. Päivitän tilanteen kunhan vuoto alkaa ja tietää milloin taas yritetään.
 
UnelmaSirpaLeena: Jaksamista! Toivotaan, että kaikki olis silti hyvin.

Jag78: :hug:

PeppiMaija: Mulla kerran jäi hoiosa kuukautiset tulematta. Sillon ei annettu asian häiritä vaan hoito jatku ennallaan ku kohdusa oli kuiten kaikki niin ku 0-ultrasa hääty ollakki. Saalis oli sillon tosin huonompi ja sitä tuli sitten joskus mietittyä, että liittykö se jotenki asiaan. En sitten ossaa sanoa.. Ja toisela kerrala sumuttelut jatku viikon pitempään, jollon saatiin vuotoki tulemaan ennen piikittelyjen alottamista. Mutta siis hoito ei kummalakkaan kerrala keskeytyny.

Katjuska: Hyvin malttaa olla testaamatta ku ei ole ostanu testejä kottiin. Ajattelin kyllä kuitenki testata periantaina, aluksi siis oltiin päätetty, että testataan vasta sunnuntaina.. Mut katotaan kuin käy. :whistle: Mites sinun jaksaminen ja vointi?

(.) Mulla siis mielialat vaihtelee laiasta laitaan. Välilä hirmu usko ja luottamus onnistumiseen ja sitten toisela hetkelä taas kaajan sankollisen tuhkaa pääle. Nipistelyt ja viiltelyt on laantunu huomattavasti, ehkä jopa loppunu. Jottain turvotusta on liikkeelä, ku ei mahu housut kiini!!! Pikkusen haastavaa yrittää löytää vaatteita töihin ku ei kuiten verkkarit jalasa voi lähtiä.. Tänä aamuna on ollu semmonen etova olo, mutta johtunnee kuiten lugeista niin ku tämä ihana huimaaminenki. Ja sitten jaksan taas valittaa näistä minun unista!! Näin taas viime yönä raskausunia. Mie en niin ymmärrä!! Olin viime yönä siis matkala np-ultraan.. Heräilin kuiten vähän väliä yölä, joten ultran lopputulos jäi näkemättä.. Tämä on niin uskomatonta..
 
Voi ei jos joutuu lisää ostaa suprecuria.. Saako sitä yhen pakkauksessa? Jos ei ni se tietää taas reilu 80€ pompsia : / No, huomenna on kuiten eka ultra, pääsee kuuleen onko toiminta lakannut tuolla :) niin, ja pääseepä alottaan pistoshoidon. Odottavaisin ja jännittävin mielin eteen päin!
 
kn071: Minulle sanottiin apteekissa kun viimeksi päivittelin tuota Suprecuria, kun myydään vain kahden pakkauksissa, että he voivat kyllä tarvittaessa avata paketin ja myydä vain yhden pullon. Voi kun olisi tuon tiennyt itse silloin ekassa ivf:ssä, minulla jäi 1 suprecur -pullo kokonaan käyttämättä (ostin 4 ja käytin vajaat 3) ja se ehti mennä just kuukausi ennen vanhaksi kun nyt aloitin käytön taas:( Myös sitä Menopuria möivät minulle viimeksi vajaan paketillisen, kun ei ollut lopussa enempään enää tarvis.

Minulla alkoi sitten menkat viime yönä. Jihuu! Kuukautiskivut ei oo mulle ollenkaan tyypillisiä, mutta nyt oikeen heräsin kipuihin. Vuotoa on tänään tullut tosi niukasti, saa nähä mitä lääkäri huomenna sanoo; toivottavasti huomenna pääsis pistokset aloittamaan ja pysytään aikataulussa. Minulla alkaiskin Menopur heti annoksella 225. Se on kyllä pelottavan paljon heti alkuun Viimeksi oli 150 alussa, mutta silloin kaikki kasvoikin aika hitaasti ja punktio siirtyi monella päivällä, joten ehkä parempi näin?
 
Täällä alkaa olemaan huomenna ensimmäinen askel tässä hommassa,vähän jännittää jos kaikki ei olekaan ok. Eli mies antaa huomenna omat panoksensa tähän hommaan;) niin toivon että siemenneste olisi kunnossa. Kuulemma tulokset saa jo seuraavana päivänä. Tuleeko siitä sitten kotiin joku epikriisi vielä erikseen??
 
Moi, olin muutaman päivän Oulussa tuon käden kanssa ja jospa se nyt alkaisi pikkuhiljaa toimiin :) Pitihän sitä uusi testikin ostaa ja siihen tuli nyt 3+, että vissiin siellä joku ainakin kasvaa =) Viellä on vajaat 2viikkoa ultraan...huh....odottavan aika ON pitkä!!

Jag :hug: Tehdäänkö teille viellä 3.inssi?

Onnea Pepillekkin kyytiläisistä :heart::heart:

kn017 Kyllä minäkin sain vaan sen yhden sumutepullon apteekista.

Tsemppiä PeppiMaijalle piikittelyyn.

Mitenkäs UnelmaSirpaLeena? Onhan tiputtelu jo loppunut?

Nippe81 Minä kans miehelle eilen juuri sanoin, että kun ei ole mahaan sattunu yhtään kokopäivänä. Siitä samasta kun nousin ylös, niin kauhia repäsykipu =) Tuo turvotus kyllä sulla kuulostaa aika hyvältä ja huimausta kyllä mullaki oli, mutta pistin myös ne lugejen piikkiin. Nyt vasta on alkanu tuleen sellasta pientä etovaa oloa. Mutta rinnat, ne ne on kipeät. Ei oikein pysty mahallaan nukkuun, vaan pitää rinnat "asetella" paikoilleen :LOL:
 
Hei! Kiva kun Katjuskalla on siellä jo viikkonäytössäkin kivasti viikkoja :D

Miten Jag78? Oletko testaillut uudestaan?

Mites Nipen tilanne?

Joko Inmydreamsillä on oireita?

USL :lle iso hali. Olisin kyllä toivonut teidän luomun nyt onnistuvan!

Miten Peppien ja Marikukan tilanne? Entäs Kn071?

Sitten omaa: Siirryn nyt toukokuulle hoitojen kanssa. Pitää laihduttaa ja nauttia vähän keväästä ja tuulettaa päätä :D
 
Anteeksi oma napaisuuteni, mutta onko täällä kellään ollut pari kolme päivää siirron jälkeen menkkamaista juilintaa alavatsassa, mutta se on loppunut ja kaikki on mennyt hyvin kuitenkin?

Minulla alkoi eilen se vaihtelevasti ja tänään sitä on ollut melkein koko ajan, hetkittäin helpottaa, mutta pelottaa, että vuoto alkaa hetkellä millä hyvänsä. Tuo luge-mössö onneksi on vain vuotanut, mutta joka kerta kun vessassa käyn, pelkään että muutakin on tullut. Pelottaa, että siirto tehtiin liian myöhään ja tilanne on sama kuin, että alkiot olisi heitetty roskiin. Miehelle en ole viitsinyt mitään sanoa, koska tiedän, että hän pettyy todella paljon, jos nyt kierto olisikin normaali ovulaation ajankohdasta huolimatta ja alkiot menivät hukkaan. Vaikka yleensä en pahemmin ole uskovainen, niin nyt on tullut kyllä joka ilta rukoiltua, että tulisin raskaaksi ja saisimme vihdoin lapsen. Mieskin naurahti, kun kerroin, että olen ajatuksissani puhunut niille alkioille ja toivonut, että edes toinen pysyisi kyydissä ja kasvaisi. Nyt sit tuntuu, koska tuota juilimista on ollut, että turhaa tuokin. :(
 
Sorppa, ommaa nappaa pukkaa.. Elämä on perseestä ja sitä rattaa.. Viime yönä alako vuoto ja runsaana! Ei mittään mahollisuuksia mihinkään ja matto revästiin jalakojen alta siis niin totaalisesti, että tais "takaraivoki painua lattiasta läpi". Vituttaa!!!!! Miksi tämän elämän pittää olla tämmöstä ja kauan tätä pittää jaksa..?!?! Ja vuotohan siis alako vielä etuajoisa, mitä ei ole ikinä lugejen kans tapahtunu... WTF?!?! Noh, jos jotaki positiivista yrittää tästä löytää, niin onhan meilä niitä alakioita sielä pakkasesa se 15kpl, joten mahollisuuksia vielä on, vissiin ainaki. Hieman usko PASseihin koetuksela ku nyt oli kaikki olosuhteet niin hyvin, paremmin ku koskaan. Joten miksi ne PASsitkaan onnistus..?! Nyt vain itkettää ja vituttaa ja turhauttaa ja masentaa ja on turta ja... On se elämä ihanaa...
 
nippe81: :( :hug: Tuttuja ajatuksia sulla. Itsekään en enää paljoa uskalla luotaa noihin hoitoihin, koska meilläkin piti olla kaikki todella hyvin, koska saimme hyviä alkiota ja limakalvotkin ovat olleet hyvässä kunnossa. Mutta alkiot eivät vain tartu. Toivottavasti teillä seuraava siirto menee paremmin ja tulee vihdoin se plussa.
 
Peppi: Liekö vaikka kiinnittymiskipua? Ainakin sopisi ajankohtaan. Mulla on nyt luonnollinen kierto ja ei mitään kipuja, joten sekään ei ole kyllä hyvä merkki ;)

Nipelle halit. Onneksi teillä on niin paljon niitä alkioita pakkasessa.
 
Eilen oli sitten punktio. Saalis oli hyvä, 18 munista :whistle: Huomenna olisi sitten sirto. Ei ole kulunut OYSsta vielä mitään, joten siirrettävää on jotain. Tällä kertaa meillä tehdään hoidot IVF/ICSI, edellisellä kerralla oli pelkka IVF.

Itellä iski pelko tuossa viikonloppuna, kun aloin oksentelemaan. Mietin, että eihän vain tule jotain vakavaa. Ainakin olen saanut olla koko viikon saikulla (pari päivää omalla ilmoituksella ja OYSsta loppuviikko). Miehen kanssa tultiin siihen tulokseen, että tämä on viimeinen kerta hoitoja, koska minulla on ollut huono tuuri oman kunnon kanssa (ensin empolia ja nyt oksentelu), varsinkin kun ei tiedä ovatko oireet suoraan hoidoista johtuvia vai vain inhottavia yhteensattumia.

Mutta huomenna sitten alkaa piinailut, miten käy ja kuinka paljon pakkaseen eli kuinka monta mahdollisuutta vielä on, jos ei onnistu nyt.
 

Yhteistyössä