* OYS 2011 hoidot *

Elli82: Sullahan se on melekonen kokemus hyperistä.. :( Ei mulla kuitenkaan mittään tuomosta ole ollu. Maha on iso ja pinkiä, mutta ei kipiä. Nyt toki alakaa jo helepottammaan muutenki, ei ihan täysin, mutta kuitenki. Vettä on tullu kitattua uskomattomia määriä olon helepottamiseksi. Kyllä mie tästä nyt ihan kotikonstein olen seleviämäsä. Jos raskaus alakaa, niin sittenhän tilanne voi vielä pahentua, mutta..

Katjuska: Mie niin muistan tuon tunteen.. Joka ikinen tuntemus mahasa kiinnitti kaiken mahollisen huomion aina siitä lähtien ku sai sen positiivisen raskaustestin kätteensä. Se oli jotenki niin uskomattoman ihanaa ja samala niin pelottavaa. Pelottavaksi se lähinnä kyllä muuttu esimmäisen keskenmenon ja toisen positiivisen raskaustestin jäläkeen.. Ensimmäisen positiivisen raskaustestin saamisen aikoihin sitä vain jotenki luotti, että kaikki mennee hyvin, toisin kävi.. Toivottavasti sie kuitenki ossaat nauttia tästä hetkestä ja onnestas :)

Mites UnelmaSirpaLeena..? Toivottavasti kaikki on hyvin.

(.) Voiton puolela tosiaan aletaan olemaan :) Mutta johtunneeko tästä hirmusesta veen kittaamisesta vaiko mistä, niin mulla on tullu ihan yletön ruokahalu!! Siis mie olen kyllä ollu aina kova syömään, rakastan ruokaa. Tämä kuitenki alakaa mennä jo yli minunki ymmärryksen. Voisin syä ihan mitä tahansa misä on suolaa. Ja ei tosiaan mittään makiaa haluta, mitä yleensä kyllä haluan enempi.. Nyt vain pitäs koko ajan saaha syyä suolasta. Olen jopa laittanu suuhun muutaman merisuolapalasen suolantuskaa helepottammaan, mutta ei siitä ole mittään apua ollu. Mutta jospa tämä himo hellittää sitten ku uskaltaa tuota veen juomista vähän vähentää..
 
Pinvi: Mulle ei ole ikinä siirretty ku yks alakio.. Kukkaan ei ole ees koskaan ottanu kuuleviin korviinsa ehotusta kahesta kyytiläisestä. Ootko hoiosa julukisela vai yksityiselä? Mietin vain, että kuin hoitopaikka vaikuttaa siihen montako siirretään.. Mulla siis mukana nyt yks 2-3pv:n ikänen top alkio.

(.) Niin, tuli tuosa ihan yht'äkkiä mieleen yöllinen uni.. Muistin sen kyllä aamulaki ja se sai hymyn huulile, mutta unohtu päivän mittaan. Näin unta, että olin menosa mieheni kans kauppaan ruokaostoksile ja minun jostaki isommasta (remontti) haaveillesa, mies tokasi, että: "älä nyt ala haaveilemmaan mistään kovin isosta, meilä on niin palion ostettavaa vauvalekki".. Voi ku oliski totta!! No joo, se siitä, oli pakko tulla avautummaan ku ei tästä voi avautua kellekkään muulekkaan.. :D
 
Täällä tiputtelu jäi siihen pariin päivään. Rinnat on edelleen arat ja alavatsaa juilii välillä + uusin "oire" on närästys.
Meinasin, et kävisin ostaan sen viikkonäytöllisen raskaustestin, ihan vaan sen takii, et siitähän saisin selville, vieläkö luomuihme kulkee matkassa, mut empä ole uskaltanu... Katotaan, jaksanko ootella melkeen kaks viikkoo vielä siihen ultraan. :heart: Pelottaa vaan, et mitä sitte, jos siellä paljastuuki, et luomuihme on lopettanu sinnittelyn... Kai vaan suojelen itteeni sillä, etten oo käyny ostaan sitä viikkonäytöllistä tiputtelujen jälkeen...

Noista alkioidensiirroista: meillä on siirretty AINA 2 alkiota kerrallaan, ei mitään tarkkaa tietoa, moniko solusia, mutta hoitajan mukaan kaikki meidän alkiot olivat vähintään hyviä. Tiedä sitten, mitä sekään tarkottaa, ku ykskään ei edes yrittäny kiinnittyä. :kieh:
 
:heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart:

InMyDreams...............2.IVF.......... ......................vko10
Lapitar-77..................2.IVF.................................vko11
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS.....................Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ..........................vko 13
PeppiMaija..................2.IVF................................vko13
Mansikkatyttö..............2.ICSI 2.PAS.....................Huhtikuu
marikukka83................4.IVF........ .......................vko15
tuulia84......................2.IVF..... ..........................Toukokuu
Milli81........................2.IVF 1.PAS... ..... .............Touko-Kesäkuu
onlyer.......................INSSI...... .. .......................??
Nyppy.......................1. IVF................................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... ..........syksy
bluebaby....................1.IVF....... .......................syksy
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................??
Mariq.........................1.IVF..... .........................jonossa

:D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D

jag78......................2.inssi...... ....................................pp10
nannah86...............1.IVF..1.PAS.. ..............2.................pp9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.................1................pp6
Pinvi.......................1.IVF/ICSI 1.PAS...........2................pp2



:heart::flower::heart::flower::heart: PLUSSANNEET :heart::flower::heart::flower::heart:

Sinarella...........................1.IC SI 1.PAS
UnelmaSirpaLeena.............Luomu
Katjuska-79......................1.IVF
 
Viimeksi muokattu:
Pinvi milläs hoidolla tämä siirto nyt tehtiin? Saisin päivittää senkin tuohon listaan.... Nyt tarrasukkia pienokaisille =)

Hyvä, että Nippen olo alkaa jo helpottaan. Meille siirrettiin 2 alkiota ja en kyllä edes tiedä miksi? Olivatko niin rupuja vai mikä lie oli syy, ei sitä meille ole kerrottu. Lääkäri vaan kysy, että "kahta tarjottais, otatteko vastaan?" . Ei meille kerrottu mitään alkioiden laadusta ja kuinka olivat jakautuneet...ei siis yhtään mitään! Ja tuo suolan tuska... mulla se on aina =) Ikinä en himoitse makeaa, mutta suola...aaah niin ihana suola :LOL:

Onneksi tiputtelu on loppunut UnelmaSirpaLeena. Kyllä se luomuihme siellä jaksaa matkassa pyristellä, usko vaan :kiss:

Vielläkö jag on malttanut olla testaamatta ?? =)

).( Kolmen viikon päästä olis sitten ultra. Silloin nähdään mitä masussa on ja onko kaikki ok.... Ainoat "oireet" on nippailu munasarjoissa ja välillä keskellä. Ja kauhea pissalla ramppaaminen. Kavereille olen viellä saanu asian menemään kahvinjuonnin piikkiin :)

Lueskelin nuita keskusteluja tuolla odottajien puolella ja vähän ihmetytti, kun toiset jotka ovat samoilla viikoilla, olivat jo ostamassa pinnasänkyja yms. Heillä ei edes varmaan käy mielessäkään, että voisivat menettää pienokaisensa. Ehkä meillä, joilla ei ole raskaaksituleminenkaan itsestään selvyys, on niin kova menetyksen pelko, että ei osata nauttia asiasta niinku meidän kuuluisi!
 
USL: Onneksi tiputtelu loppui. =)

On: Saa nähä pääsemmekö ollenkaan siirtoon tässä kierrossa. Tänään on jo kp 17 ja ovistesti edelleen nega. Viime kierrossa sain selvän positiivisen tuloksen jo kp 13 ja viime marraskuussa, kun tehtiin eka PAS, testi näytti sentään jo kp 15 positiivista. Vaikka minulle on normaalia, että kerran vuodessa kierto voi olla viikonkin pidempi kuin yleensä, niin silti huolestuttaa, että onko se tämä kierto vai on nyt vain jokin vialla.
 
Täällä hyppää kans uusi "oyssilainen" mukaan. 2.ivf olisi suunnitteilla viikolle 13. Sumuttelut (Suprecur) ovat nyt menossa ja ens viikolla olisi eka ultra... menkkoja ei vain näy eikä kuulu :( Terolut on myös tässä kierrossa käytössä ollut niin kuin ennenkin ja muistaakseni silloinkin menkat alkoivat aika paljon myöhässä, mutta aikataulussa pysyttiin juuri ja juuri. Mutta mitä tapahtuu jos menkkoja ei kuulu ennen ns. nollaultraa?
 
Mun mielestä menkkojen alkamattomuus ei estä sumuttelua, voin toki olla väärässäkin.

Mulle on kyllä ennenkin siirretty 2, mutta yleensä toinen on ollut huono. Pitäisi jaksaa kaivaa vanhoja papereita :ashamed:

Meillä siis hoitomuotona IVF/ICSI, mulle kolmas IVF. Mun ja miehen eka, eli pari aikasempaa edellisen miehen kanssa jossa oli varmaan 4-5 passia. Nyt siis eka IVF/ICSI ja eka PAS. Punktion jälkeisestä tuoreesta tuli plussa mutta meni samantien kesken.

Ja julkisella on tahkottu koko ajan. Ei, en oo yli 30 vuotta että kahta siirretäs senkään takia.

Osa lääkäreistähän kertoo hyvin tarkkaan soluista, osa ei. Meillä oli ihanaakin ihanempi HM nyt siirrossa, oli oikein puheliaalla päällä, tervehti ja tais ihan hymyilläkin, huh huh, piti hoitajalle nauraa että mikä kevätvilli sillä on :D Mutta hoitajalta sitten tarkistin asian että oliko ne nyt millasia ja hoitaja siinä kommentoi että niin, kakshan niitä tosiaan sinne meni.

Se on hyvä että osa on niin innokkaana ostamassa pinniksiä sun muuta, kummityttöni äiti ei raski luopua vielä omasta pinniksestään ja hoitopöydästä, lupasi lahjoittaa ne mulle jos käy moinen tuuri :D Tosin en ajatellut säilöön kuitenkaan ottaa, tulee jos on tullakseen, maailmassa on ihania asioita muutenkin. Ai, huomaako mun kirjottelusta että olen käynyt lapsettomuuden kriisin pahimmat vaiheet läpi? Onhan tässä noin 10 vuotta moista ihmettä toivottukin ja mieskin siinä välissä vaihtunut :)
 
Hei,

päätin minäkin nyt sitten ilmoittautua tänne keskusteluun, pari viikkoa olen jo keskustela taustalla seuraillut. 2.IVF hoito menossa, perjantaina olisi kolmas ultra, jonka joudun käymään OYS, kun Rovaniemellä ei ole lääkäri paikalla. Ja ensi viikolla olisi punktio.

Lapsettomuushoidoissa oltu vuodesta 2005, ensin yritettiin ICSI, mutta folikkeleita tuli liikaa, niin ei tehty siirtoa. Toista kertaa ei edes alkaneet kokeilemaan, vaan suoraan siirrettiin IVF-jonoon. Ensimmäisellä hoitokerralla tehtiin tuoresiirto ja kolme PASa ja yksi erä menetettiin, kun eivät selvinneet sulatuksesta. Yksikään ei kiinnittynyt näistä siirroista :(

Tämän jälkeen päätettiin pitää vuoden tauko, kun henkisesti oli miehellä raskaampaa. Johtui tosin siitä, että minulle tuli hoidoista keuhkoembolia eli veritulppa ja ensimmäisen PASn jälkeen verta kertyi kohtuun ja jouduin kaavintaan. Mutta kaikesta on selvitty. Keuhkoembolia tarkoittaa minulla vain loppuelämän sitä, että joudun piikittelemään myös verenohennuslääkettä, jos olen hormoonihoidossa ja jos tulen raskaaksi, niin piikittely jatkuu 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Se on kuitenkin pieni murhe, jos oman käärön saa.
 
Tervetuloa mukaan Lapitar -77 ja PeppiMaija =)

Mulle sanottiin myös Väestöliitossa että jos tehdään IVF/ICSI niin vain yksi alkio siirretään aina alle 35- vuotiaille.

Katjuska-79 en ole testannut ja ei kai ne testit vielä mitään näyttäisikään ? Millä testillä sie testasit ?

USL onneksi kaikki vaikuttaa olevan hyvin :heart:
 
Päivittelenpä minäkin tilannettani. Eli mulla tosiaan 2.IVF menossa, ei eka niin kuin tuolla listassa on. Tänään oli punktio, ja yllätyksekseni saaliina oli 15 munasolua. Jospa ne kaikki selviäis, perjantaina ois siirto.
Mulle on siirretty aina PASsissa kaksi, tuoresiirrossa yksi. (olin alle 35v)

Mulla oli Puregon annostuksina aluksi 225, välissä 300 ja sitten taas 225, kuten myös eka kerralla. Silloin punktiossa saatiin 10 munasolua.

Ja onnittelut plussanneille, ihania uutisia ja peukkuja muille!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Lapitar-77: samoin kävi meille syksyllä,että viimeinen ultra jouduttiin käymään OYS:ssa, kun lääkäri oli lomalla. Harmillista, kun joutuu ajeleen autolla niin paljon näiden hoitojen vuoksi. Minulla itsellä jo pelkkä ultrassa käynti Roissa vei puolet päivästä. Onko tulossa paljon muniksia?

Jag78 minä testasin kaikki kerrat CB:n testeillä, viimeisen viikkonäyttöisellä. En jotenkin luota nuihin muihin merkkeihin vaikka ehkä hyviä ovatkin.

Korjasin tietosi listaan InMyDreams Hienon saaliin sait =)

Näyttää olevan eri paikoilla eri käytännöt nuiden alkioiden siirron kans. Olenkin odotellut OYS:sta minun "sairaskertomusta", että näkisin millaisia kavereita kyytiin meni. Itsehän olen alle 35v , ensimmäinen IVF ja ensisynnyttäjä, joten luulen että meillä laittoivat paremman kaveriksi huonomman,ettei tarvi roskiin laittaa. Muutenkin kun pakastettavaksi ei jäänyt kuin kaksi alkiota :(
 
tervetuloa uusille minunki puolestani :) nyt on ainaki päästy pitemmällä kuin tuoresiirrossa ku sillon vuotoa alkoi tulla jo pp7. oireita ei juuri mihinkään suuntaan. välillä alaselässä semmonen menkkamainen tunne ja hirveä makeanhimo eli vois viitata siihen että menkat tekee tuloaan. no jospa viikonloppu menis äkkiä. voisin maanantaina testailla jos ei menkkoja oo siihen mennessä näkyny, tosin en tiiä miten noi luget vaikuttaa niihin, mutta yleensä vuoto kyllä alkanu niistä huolimatta.
 
Minulla on muniksia kertynyt ihan kiitettävästi. Ensimmäisessä ultrassa lääkäri totesi, että alkuja on, mutta ei alkanut laskemaan. Nyt sitten toisessa ultrassa lääkäri pystyi äkkiseltään laskemaan oikealta puolelta kymmenisen yli sentin munista. Totesi, että niitä on kuitenkin paljon, eikä pysty laskemaan niitä kaikkia, kun ovat poikittain, limittäin ja päällekkäin :D

Ensimmäisessä IVF-hoidossa minulta kerättiin muistin mukaan 25 munista, mutta vain 8 hedelmöittyi. 2 oli TOP-alkiota ja loput hyviä. Hyvät pakastettiin pareina ja toinen TOP yksinään ja toinen siirrettiin tuoresiirrolla.
 
Tervetuloa minunkin puolesta Lapitar ja PeppiMaija! :)

ON: Vihdoin se hymynaama tuli siihen ovistestiin ja pääsin soittamaan siirtoaikaa. Maanantaina olisi sitten siirto, jos alkiot selviää sulatuksesta. Mielenkiintoisaa oli se, että ne alkiot sulatetaan samana aamuna, joten aika lyhyellä varoitusajalla tulee tieto, jos ne tuhoutuu, enkä pääsekään siirtoon. Ja tyhmä menin sanomaan harjoittelupaikassa, että voin tuoda siitä lääkärissä käynnistä todistuksen, vaikka en sairaslomaa saakaan, koska otin sen päivän vapaaksi. Mitä mie sitten selitän, jos en siirtoon pääse, enkä saa sitä todistusta. :headwall: Voi vitsit, että voi pelottaa. Mie pelkään, että ne alkiot eivät selviä sulatuksesta ja me menetetään ne ennen kuin niillä on edes mahdollisuus tarrautua. .: /
 
mansikkatyttö :wave:

nannah86 ja nippe81 millä fiiliksillä olette ?

Mua ahdistaa nyt, jännitys iski ihan tosissaan, mieskin jo kyselee mikä mieltä painaa vaikka en ehtinyt lenkin jälkeen mitään sanoakaan.

peppi1981 toivottavasti siirtoon pääset :heart:

sehän on tulossa listalaisille jännä ensi viikko, moni piinailija siirtyy listalta johonkin päin ja pepilläkin vielä jännät paikat :eek:

Peukutuksia myös teille Lapitar -77 ja InMyDreams:)
 
täällä piinailut loppu. Aamulla tuli ihan haaleaa verta ja tein vielä testinki niin nega se oli. Ens viikolla pitää oyssiin soittaa ja sit ollaan taas ivf jonossa ku pakkaseen ei jääny enää mitään. :( Mites jag78 onko siellä mitään oireita tai oletko jo testaillut. On tämä niin väärin että kaikki muut ympärillä tekee lapsia tuosta noin vaan ja vaikka ite kuinka yrittää ja rahaa menee niin ei mitään tulosta :'( voi ku ois niin paljo rahaa että vois mennä yksityiselle eikä tarvis oottaa syksyyn että jotain taas tapahtuis. no mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Huomaa, että on taas aivotoiminta ollu kohallaan ku kyselen, misä Pinvi on hoiosa. Varsinki ku miettii tämänki ryhymän nimiä.. :headwall: Noh, aina ei voi voittaa.

UnelmaSirpaLeena: Ompa mukava kuulla, että kaikki on hyvin! :)

nannah86: :hug:

Ja tervetuloa uusile!

jag78: Ymmärrän sinun ahistuksen ja jännityksen ihan täysin! Mulla meni aina eiliseen asti kaikki ihan loistavasti. Olin hyvälä mielelä ja erittäin positiivisesti ajattelin ja jaksoin uskoa onnelliseen lopputulokseen. Eilen sitten jotaki ukon kans käsyttiin ja pikkusen ponnistelin, jonka jäläkeen mahhaa onki ihan kiitettävästi koko ajan nippaillu.. Sitä ennen ei siis ole ollu mittään tuntemuksia. En tieten tiä, että johtuko tuosta mahasta ja hyperistä, että tuntemuksia ei ole ollu aikasemmin vai... Mutta silti, nyt ei sitten pääse ajatuksissaan erroon tästä asiasta ollenkaan. Mieliala on sekava.
Hieman mietityttää seki, että lugeista ei ole tullu (ainakkaan vielä) kaikkia niitä perinteisiä sivuoireita. Mulle on siis aina tullu lugeista pahhaa oloa, huimausta yms. muuta mukavaa. Nyt on vain alakanu olemaan rinnat arat, kolomatta päivää. Ja tiiän kyllä, että oli oireita eli ei, niin testin tulos voi olla mikä vain..
Nyt tuntuu siltä, että haluttas olla jonku sortin koomasa aina siihen testin tekemiseen asti. Koskaan aikasemmin mulla ei ole hirviästi poltellu sen testin tekeminen, olen aina malttanu oottaa sitä virallista testipäivää. Kotia en kyllä yhtään ainutta testiä meinaa hankkia ennen viikonloppua, että en tyhymyyksissäni mene testailemmaan ennen aikojaan. Enkä nyt tarkota tällä mittään pahhaa niile, jotka testejä ruukaa ajoisa alakaa tekemään.. :) Omale mielenrauhale testipäivään asti oottaminen vain on se paras vaihtoehto.
 
Pinvi: Ei minulla ole kyllä mitään hinkua korvata noita tunteja, koska ajattelen, että se on sama kuin töissä ollessa palkaton vapaapäivä. Eikä se ole kuin harjoittelupaikka, enkä saa siinä korvata ketään työntekijää, joten sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä vaikka kerran pitäisinkin vapaapäivän. Enköhän mie jotain keksi, jos en siirtoon pääse. :)

nannah86: : / :hug:
 
nannah86 :( :hug:

nippe81: mulla on ihan samanalinen fiilis ja myöskin se, ettei oireita ole, viimeksi oli huono-olo joka paheni vain loppukiertoa kohti. Nyt lugeista ei ole tullut yhtään mitään. Vähän on ehkä sellainen olo kuin olisi tulossa kipeäksi eli palelee aika ajoin. Jos olisi normaalikierto niin tätihän se viikonloppuna kylään tulisi, viiemksi kuitenkin luget siirsi kiertoa pidemmäksi. En itsekään halua etukäteen testailla kun jos se on nega, niin sitähän ensin itkettää, sitten kuitenkin kuvittelee että vielä ei vaan näy kun ei vuotokaan ole alkanut. Tulee se pettymys useammin.

peppi1981Jos niin ikävästi käy, niin voithan sanoa että lääkäriaika peruuntui kun lääkäri olikin sairaana tai tuli joku hätätapaus ja sun aikaa piti siirtää. Sattuuhan noita peruutuksia useinkin. Toivotaan kuitenkin että siirtoon pääset :)
 
Nannah, olen tosi pahoillani. Yhdyn täysin mielipiteeseesi, ja pelkään pahoin että olen samassa tilanteessa parin viikon päästä.

Mulle siirrettiin tänään kaksi, ja pakkaseen ei jäänyt kuin kolme... pettymys. Ajattelin että niistä 15 ois nyt useampaan siirtoon jäänyt, vaan nyt ei ole sitten kuin yksi PAS yritys jos tämä ei nyt nappaa kiinni. Sitten taas jonottelemaan uuteen IVF jonoon.
 

Yhteistyössä