* OYS 2011 hoidot *

Heipsan! mulla kans endo ja sanoivat et päästiin 4kk jonojen ohi..

Tähän samaan omaa napaa.. Sumuttelu siis käynnissä. Tätä nyt pari viikkoa ja sitten oiski eka ultra, jännät ajat alkaa! :) mutta kivaa kun oikeesti alkaa tapahtuun jo jotain ku kuitenkin tässä oli sitä odottelua..


Mulla endoa, ja ei mulle ole kyllä sanottu koskaan et pääsisin mitenkään jonon "ohi" aina on vaan sanottu paljonko jonotusaikaa on.. ja aikalailla ne on pitäneet kutinsa, noin 6kk on jonoteltu.

Katjuska no voi mitä "palvelua" olet saanu.. Mä kyllä itse toivoin tosissaan ettei mulle tuu H.M punktioon, eikä näillä näkymin ole onneks tulossa.. Inhottavaa tollanen ku ei puhuta mitään. :/
Toivottaan nyt että ainakin toinen nappaisi kiinni. :)

Mansikkatyttö no voi ikävyys ettei tärpännyt. Parempaa onnea seuraavaan siirtoon :)
 
Pakostahan se annostus vaikuttaa lääkkeen hintaan. mulla maksoi omat lääkkeet vain 430e suurin piirtein, huom vaan :D mulla suprecur, jota se kaks purkkia ja sit menopur melko pienellä annostuksella. tosin sitähän ei tiedä joutuuko annostusta lisäämään.. jää nähtäväksi.


Milli81 Juu tuo endo on hankala....:| Eivät kyllä mielellään leikkaa,näinhän se on. Tehtiinkö sinulle endon kuivatus ennen hoitoja? mulla pitäisi aloittaa e-pillerit. En vaan uskalla vielä ennen ku lääkäri soittaa maanantaina ja sanoo päästäänkö kesä vai elokuussa hoitoihin,en meinaa kyllä elokuuhun asti putkeen syödä pillereitä. Maha siinä hommassa halkeaa:) Noihin lääkkeen hintoihin ei vissiin hirveästi ole vaikutusta sillä annoksella? Mulla tulee varmasti kans maksamaan paljon ne lääkkeet?? ainakin 600e? vaikka eka kertaa tehdäänki.

Mulla nyt näköjään kiinnostaa hirmusti tehdä laskelmia paljonko nämä lääkkeet mulla tulis maksamaan :D Jouduit ilmeisesti ostamaan gonal_f läkkettä enemmän kun se pienimmän annoksen? paljonko niitä yleensä menee? että ei tule ostettua liikaa...
 
:heart: :heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart: :heart:

Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
InMyDreams...............1.IVF.......... ..................vko10
Peppi1981..................2.ICSI...2.PA S..................Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ....................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ....................vko15
tuulia84......................2.IVF..... .....................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. .................??
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......??
Mansikkatyttö............2.ICSI 2.PAS..................??
bluebaby....................1.IVF....... ....................syksy
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................
Mariq.........................1.IVF...........................jonossa

:D :D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D :D

Katjuska-79.............1.IVF....................2................. pp11
jag78......................2.inssi...... ...............................pp4
nannah86...............1.IVF..1.PAS.. ........2.................pp3

:heart: :flower: :heart: :flower: :heart: PLUSSANNEET :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:

Sinarella...........................1.ICSI 1.PAS
UnelmaSirpaLeena.............Luomu
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sinarella !!! :flower:
Toivottavasti me muut seurataan pian perässä. :D

).( Täällä on sumuteltu jo jonkin aikaa, nollaultra pitäis olla ens viikolla... Stressitasoa vaan meinaa nostaa menkat, tai oikeammin niiden puuttuminen... Menkkojenhan pitäis tulla 5-10 vrk:n kuluttua sumujen alotuksesta (suunnilleen normaaliin aikaan oman kierron mukaan), mutta mulla menkat antaa odottaa itseään, myöhässä ollaan ja pahasti. :eek: Rinnat on tosi arat, kuten aina ennen menkkoja, mut mitään muita oireitapa ei sitten siihen suuntaan olekkaan...
Pitäisköhän soittaa polille vai mitä ihmettä teen?? Tähänköhän nää hoidot sitte tyssää?!?!?
 
USL Mulla on ollu molemmilla kerroilla menkat myöhässä kun olen sumut aloittanut. En tiedä auttaako se soittaminenkaan, luulisin että menet kuitenkin 0-ultraan jossa katsotaan kohdun tilanne.
Olen kuullut myös et hoito on voitu aloittaa vaikka vuotoa ei tullut, koska limakalvo oli tosi ohut jo valmiiksi niin ei ollut mitä vuotaa. Tsemppiä, jospa ne menkat kuitenkin tulis sieltä.
 
Täällä ilmoittautuu yksi piinailija.

Viimeisen kuukauden aikana tullut taustalla seurattua keskusteluja. 2. IVF:n tuoresiirto kyseessä ja nyt meneillään pp11. Eipä taida tämäkään onnistua kun niukasti tuhrutellut jo pari päivää :( Kahdessa aiemmassa siirrossa päästy peräti pp 14-15 ennen vuotoa. En aio testata ennen viikonloppua jos nyt sinne asti selvitään.

Omaa napaa senverran että ensimmäinen lapsonen olis meillä haaveissa ja ikää vähän rapiat 30. Yritystä takana reilut 6 vuotta eikä tärpin tärppiä koko aikana. Asiaa hankaloittaa PCO ja endo. On kokeiltu clomit, parit inssit ja nyt tosiaan toinen IVF takana. Ekassa IVF:ssä niin pienet annokset lääkettä että eipä niitä munasoluja tullut kuin kahteen siirtoon. Nyt oli vähän isommat annokset ja saalistakin saatiin.

Tsemppiä kaikille, ehkä vielä joskus onni potkii meitäkin :)
 
Pelkästään omaa ).:)
Tein sitten raskaustestin, tarkemmin sanottuna kaksi, ihan vaan oman mielenrauhani vuoksi, vaikka tuomio on, ettei meille voi tulla luomulasta, koska minulla tuubat täysin tukossa...
Molemmat testit näyttivät plussaa (2 eri merkkistä testiä, ihan vaan varmuuden vuoksi, first signal ja toisena Clearblue)! Nyt olenkin tässä illan pohtinut, että voiko johtua suprecurista tuo tulos, mutta toisaalta taas mietin, et ei siinä pakkausselosteessa ainakaan puhuta mitään väärästä plussasta ja kehotetaan lopettamaan sumuttelut, mikäli raskautuu...
Ajattelin jättää sumut nyt pois ja yrittää huomenna soittaa klinikalle ja kysellä sieltä vähä tarkemmin tosta.
Jotenkin ei vaan voi uskoa tuohon luomuplussaan , koska yritystä on takana reilut 4 vuotta ja molemmat tuubat tukossa, kiinnikkeitä kohdusta poistettu moneen otteeseen ja yhteensä 11 alkiota siirretty eikä yhtä ainoota plussaa... Huomenna varmaan tiputaan sitten näistä varovaisista toiveista masennuksen syövereihin...
 
^hui ku teillä on jännät hetket, peukut pystyyn :heart:

ON: Inssi saatiin siis eilen tehtyä kuitenkin, jännitystä oli ilmassa kun ensimmäinen siittiöerä ei selvinnytkään sulatuksesta, jännättiin odotushuoneessa miten seuraavalle käy. Onneksi meille on varattuna kai se 10 erää, joista nyt on käytetty siis 3. Seuraavaan kiertoon tulee clomit ja piikit mukaan, kai niin jatketaan miten nuo siittiöt nyt riittää. Vielä ei ole tietoa antaako OYS lupaa meille IVF:ään, mikäli inssit eivät tuota tulosta.

Kallistahan se tämäkin on, polimaksun lisäksi yksi yritys on maksanut 450 euroa. Seuraava onkin lääkkeineen reilusti yli 500 euroa, mutta minkäs tekee: /

Toivottavasti saadaan piinailijoita vielä pari lisää tälle viikolle :)
 
Viimeksi muokattu:
UnelmaSirpaLeena usko nyt vaan ,että olette raskaana. En ole koskaan kuullut,että sumut olisivat näkyneet plussana testeissä. Voisiko olla mahdollista,että kaikkien näiden hoitojen aikana tuubasi olisivatkin hieman auenneet?? Mutta onnittelen ja tsempitän täysillä teidän....... :heart: LUOMURASKAUTTA :heart: !!!!!!Joko siirrän sinutkin plussanneisiin ihan virallisesti? =) Siirsinkin jo ;)

Muistanko ihan oikein että Millillä olisi tänään siirto ja Nippellä punktio? Tsemppiä tytöille! Jag: miksi ne ei antaisi teille jo lupaa IVF-hoitoihin? Meille tehtiin vaan kaksi inssiä ja sen jälkeen jonoon. Onneksi teillä niitä siittiöitä on enemmänki siellä pakkasessa,mutta onpas ollut varmaan jännät paikat odotella : / Ja viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisempänä: tervetuloa piinaileen kanssamme Joanie =) Montako alkiota teille siirrettiin?
 
Viimeksi muokattu:
kyllä on jännät hetket UnelmaSirpaLeenalla. mutta jos testit näyttää plussaa niin etköhän ole raskaana :heart: eilen oli siis siirto ja molemmat alkiot siirrettiin. molemmat oli selvinny sulatuksesta ja toinen oli jatkanu kasvua toinen ei ainakaan vielä siirtoon mennessä ollut. nyt sitte vaan kaks viikkoa piinailua. saa nähä kuinka käy.
 
Onpa täällä taas piinailijoita ja sitkeesti ette vaan ole testanneet?

USL:lle mahtavat onnittelut tässäkin pinossa. Kyllähän se plussa on. Hyvä että saavat Oys:ssa jotain tapauksia, jotka myös plussaavatkin ;)

Jag78, kiva kun pääsit piinailemaan :)
 
Meillä hoidot alkaa tosiaan vasta aikaisintaan elokuussa....eilen lääkäri soitti. Jos reseptit tulee ennen juhannusta niin sitten hoidot on elokuussa. Jos ei tule ennen niin sitten vasta syyskuussa. Kuulemma saattaa heittää jonku verran nuo ajat jos jollakin ei esim. menkat mene niinku pitäis niin sitte pääsee aiemmin joku toinen jne.. Enköhän jaksa odottaa,onhan tässä jo 4.vuotta odotettu.
 
Heissan tänne!

Tänään oli vasta punktio ja laihahko saalis, vaan 4 munasolua, pitää vain toivoa et kaiki hedelmöittyis. Ja sit vielä mutkia matkaan. Kohdussa näkyi kuulema jotain nestettä. Lääkäri aikoi konsultoida ylilääkäriä ja katsovat vielä alkioden laadun ja päättävät sit tehdäänko tuoresiirtoa.

Tsemppiä kaikille!
 
Katjuska-79 Meille ei ainakaan vielä ole annettu lupaa IVF:ään koska minussa ei ole todettu vikaa mutta eipä mua ole tutkittu eikä luomusti meille voi lasta tulle niin vaikeahan tuota on sanoa itsestä mitään. Hoidot menevät vähän eri tavoin mitä menisi jos olisi omat sukusolut käytössä, eli meidän tapauksessa hoitoja ei saa niin paljoa.

Kivasti on säpinää tässä ketjussa ;)
 
Ensinnäki UnelmaSirpaLeena: Aivan käsittämättömästi onnea!! Ei se suprecur saa itessään positiivista raskaustestiä aikaseksi.. Nauti!!! =)

Joanie: tervetuloa piinailemmaan! Samoin piinisonnea myös nannahille ja jag78:lle!

Mites Katjuskan piinistelyt etenee? Joko hirmusti jännittää? :)

Milli: Toivotaan, että saavut munasolut riittää ja ne lähtee jakautumaan hienosti! Eihän se koskaan tarvittis ku sen yhen yksilön, joka lähtee kasvammaan.. Tiän kyllä, että ei välttämättä hirivästi lohuta, mutta jostaki se on lähettävä.

(.) Punktiosa tännään tosiaan käyty. Lääkettä sai onneksi tarpeeksi ku punktio kesti ihan riittävän kauan aikaa. Saaliiksi saatiin ainaki 22 munasolua, hoitaja oli sen määrän merkinny papereihin, mutta sano siinä vielä, että laskut on kesken. Saas nähä sitten.. Toivotaan vain, että saatas niitä alakioitaki sitten. Viimistä hoitoa ku kerta viiään.. Tällä hetkelä on toiveikas olo, mutta katellaan ja yritetään piettää jalat maasa. Mullaki oli kohdun molemmin puolin nestettä, joten tuoresiirto on vaarasa, mutta yritän kyllä tehä kaikkeni, että hyperiltä välttysin!! Veen kittaus siis jatkukoon!!! Kohta kolome litraa kitattu tälle päiväle, huh huh.. Jännittää, jännittää, että päästäänkö siirtoon periantaina.. Mie niiiiiiiiin sitä toivosin! Ja sitähän ei varmaan kukkaan eppäile tämmösesä pinosa.. ;)
 
Soitin tänään Oysiin: hoitajan mukaan raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan... Reilun parin viikon päästä pitää mennä sit ultraan, jossa selviää, että onko tuolla kohdussa oikeesti elämää.
Hoitaja kyllä varotteli jo, että riski keskenmenoon on normaalia suurempi ihan vaan siitä syystä, et ehdin jo melkeen pari viikkoo sumutella...

En osaa tästä pinosta poistuu, koska tää ei vaan nyt tunnu todelliselta, joten taustailen ja pidän peukkuja teille kaikille! :heart:
 
Huomenta kaikille:wave:

Kyllä on mahtavaa saada tällaisia uutisia, kuin mitä UnelmaSirpaLeena nyt meille järjesti!! Kaikki on näköjään mahdollista ja kenenkään ei kannatte heittää kirvestä kaivoon. Ihmeitä viellä tapahtuu =) Aivan mahtavaa ja onnea viellä kerran USL :flower:

Milli:lle kovasti nyt peukkuja,että kaikki hedelmöittyis ja jatkaisivat jakautumista ja pääsisit viellä tuoresiirtoon.

Nippellähän on saatu todella paljon muniksia punktiossa. Luulis jo tuosta määrästä jotain saavan pakkaseenki ja toivottavasti et hyperiä nyt sitten saa. Tsemppiä sinullekkin,että tuoresiirtoon pääsisitte.

).( Koko yön oli kauhea pissahätä, mutta en menny vessaan, kun aattelin tehä testin aamulla. Mutta kun tämä aamu tuli, niin kyllä jäi testi viellä kaappiin huuteleen :saint: Huomenna kyllä jo teen...:) Pientä menkkamaista juilintaa on ollut aika-ajoin ja rinnat edelleen turpeet ja pirun arat. Lugeja laittaessa olen huomannut, että ne ei mene enää niin syvälle kuin alussa : /
 
Katjuska: Kuulostaa hyvälle sinun " oireet ". Itse aavistelin plussaa jo viikkoa ennen testin tekemistä. Ensin oli menkkamaista juilintaa ja sitten kun se loppui, niin tunsi " alakerrasta " että paikat on jotenkin muuttuneet. Ikäänkuin turvonneet tai jotain.
USL: Kyllä on jännä sinun tarinasi ja ihana. Toivottavasti raskautesi jatkuu onnellisesti, eikä sumuttelusta olisi ollut haittaa.
 
Heippa!
Mitäs ovat muuten OYS:sta sanoneet alkoholin/tupakan käytöstä hoitojen aikana? Ite oon tainnu alkoholia käyttää viimeks viime syksynä niin ajattelin, että olis kiva viiniä ehkäpä maistella :) Mulla on sumut nyt menossa.. Toki tupakointi hyvä lopettaa kuukausia aiemmin, mutta vaikuttaako se hoitoihin jotenkin muuten? Tupakointihan siis jokatapauksessa huonosta jos lasta yrittää, mut nyt yhteyttä näihin hoitoihin.. Entäs tuon alkoholin kans?
 
Hurjasti onnea UnelmaSirpaLeena :flower:

Mun piinailut päättyi tähän, eli pp 13 on nyt kp 1, piti vielä varmistaa testillä ja negahan se oli. Jännää miten erilaisia oireita oli kahdessa aiemmassa siirrossa kun taas tässä ei ollut oikeastaan mitään ja aina nega paukahtaa.

Saa nähdä miten kauan menee ennenkuin on ensimmäinen PAS. Toivottavasti jo toukokuussa, viime kerralla meni elokuulle. Pakkaseen meni 10 alkiota ja tämä tuoresiirron alkio oli TOP.
 
g6p1
täällä yritystä 04/07 lähtien..luomu kohdunulkoinen 07/07.km 02/10
on clomikiertoja 10.
4 iui, 2 keskeytetty.
ivf jonossa 02/11 lähtien ja jonoa kuulemma 1-2kk.

mulla yks tuuba ja ukolla välillä ei siittiöitä,testi kyllä ihan normaali.
 
Voi Joanie :hug: Onneksi teillä on pakkasessa iso perhe viellä odottamassa. Jaksamisia ja tsemppiä jaksaa aloittaa seuraava hoito.

Tervetuloa Mariq :flower:

kn017 Ei meitäkään ole ohjeistettu mitenkään alkoholin käytöstä, minä en ole ottanu ollenkaan hoitojen aikaan ja mies on ottanu yhden saunalonkeron silloin tällöin. Ei me muutenkaan sen enempää kyllä juotaiskaan ja tupakan polton olen heittäny jo 6 vuotta sitten =)

).( Nyt on sellanen tunne,etten meinaa nahoissani pysyä!! Tein testin ja siihen tuli plussa heti =):heart: =) Ihanaa!!!!! Virallinen testipäivähän ois vasta maanantaina ja taidankin mennä ostaan sitä varten nyt viikkonäytöllisen.
 
Voi Katjuska Ihanaa :heart: Nauti olostasi. Susta oikein huokuu tänne asti sellanen ihana onni :) vaikka virallinen testipäivä vasta maanantaina, niin kyllä uskallan sua jo varovaisesti onnitella, niin selvältä vaikuttais. Paljon onnea! :flower: :hug:

mariq Mä olen ivf- jonossa 02/11 asti ja mulle sanottiin että jono 6kk.. vaikuttaakohan toi, kun on inssejä tehty?


:hug: ja voimia kaikille hoidokeille
 

Yhteistyössä