* OYS 2011 hoidot *

Milli81 Juu tuo endo on hankala....:| Eivät kyllä mielellään leikkaa,näinhän se on. Tehtiinkö sinulle endon kuivatus ennen hoitoja? mulla pitäisi aloittaa e-pillerit. En vaan uskalla vielä ennen ku lääkäri soittaa maanantaina ja sanoo päästäänkö kesä vai elokuussa hoitoihin,en meinaa kyllä elokuuhun asti putkeen syödä pillereitä. Maha siinä hommassa halkeaa:) Noihin lääkkeen hintoihin ei vissiin hirveästi ole vaikutusta sillä annoksella? Mulla tulee varmasti kans maksamaan paljon ne lääkkeet?? ainakin 600e? vaikka eka kertaa tehdäänki.

Mulla nyt näköjään kiinnostaa hirmusti tehdä laskelmia paljonko nämä lääkkeet mulla tulis maksamaan :D Jouduit ilmeisesti ostamaan gonal_f läkkettä enemmän kun se pienimmän annoksen? paljonko niitä yleensä menee? että ei tule ostettua liikaa...
 
Viimeksi muokattu:
H.M. teki minulle myös punktion, mutta silloin se oli ihan mukava ja jutteli niitä näitä. Kylläkin paikalla oli meidän lisäksi myös 4 hoitajaa, joten sitä juttua kyllä siellä riitti.

Minulta on poistettu tähystämällä (juhannuksena v.2000) 5*8 cm endo toisesta munasarjasta. Tuolloin kuukautisten alku oli yhtä h****tiä. Tuon operaation jälkeen endo oli jo syksyllä kasunnu takaisin, mutta ei ollut kipeä eikä niin iso. Näiden vuosien varrella se katoaa ja kasvaa taas uudelleen. Nytkin se siellä olla möllöttää, mutta sen vaan annetaan siellä olla =)
 
Lääkkeet maksaa maks. sen omavastuun, poislukien lugesteronit. Riippuu paljon siitä, millasella annostuksella mennään, mulla itsellä on hoitovaste aikamoinen joten tällä kertaa ivf:ssä ei mennyt kuin pari kynää, eli taisi jäädä alle 5 sadan kynät. Yleensä tarvitaan se pari kynää ainakin. Mulla kynät oli 900IU:ta.

Lisäksi on tietty polikäynnit vajaa 28 euroa kappale, niitä on itelle kertynyt noin kahden ja puolen sadan euron edestä, lukien myös miehen käynnit.

OYSsa miehestä tarkastetaan sperma, verestä hormoonimääritykset, HIV ja C-hepatiitti. Ne on ne perustarkastukset. Jos ilmenee muuta niin voi olla kiveksien ultraakin.
 
Pinvi: Kiitos kun vastasit=)
Eilen hoitajan kans juttelin hiv ja hepatiitti oli ne verikokeet ja tietty sperma ei muuta. hmm ei kyllä sanallakaan maininut mistään hormoonimäärityksistä. Koska nuo kuulemma ehtii antaa vasta paria päivää ennen siirtoa,ei ollut niillä kiirettä. Mulla taitaa olla turha miettiä noita lääkkeiden hintoja ennen kun saan reseptit,ku joikainen saa kuitenkin pikkuisen elillaisella annostuksella jne...:rolleyes: Suunnittelu käynnilla taitaa selvitä sitten enemmän näsitä jutuista =)
 
:heart: HOIDOKIT :heart:

jag78.........................2.INSSI... .....................vko8/9
Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
InMyDreams...............1.IVF.......... ..................vko10
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF 1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF......... ..... .............Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ... .................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ..... ..............vko15
tuulia84......................2. IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. .................
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......
Mansikkatyttö............2.ICSI 2.PAS..................??
bluebaby....................1.IVF....... ....................syksy

:D PIINAILIJAT :D

Sinarella...................1.ICSI 1.PAS...............pp11
Katjuska-79..............1.IVF.................. ......pp4
 
Viimeksi muokattu:
Voi mansikkatyttö :| :hug:

Mulla on kans mieli maassa, kuten laskin, ovulaatio on aika varmasti huomenna, myös testejen perusteella, haalea viiva on nyt olla pari päivää, eiköhän se hymynaama huomenna pärähdä näyttöön :headwall:
Mun kierto on aina ollut niin tarkka, että sehän tietää joka 4. lauantaisen hymynaaman sinne näyttöön, ainoa viikonpäivä, jolloin sen ei tarvitsis tulla. Olisiko ollut nyt liikaa vaadittu että kun reilun vuoden jonottamisen jälkeen päästään vihdoin hoitoihin niin ne etenisi, voi ARGH. Tää varmaan kuuluisi kiukkuketjuun, on vaan taas niin paha olla että edes itku ei tule.

Sinarella ja Katjuska-79 testatakaa te nyt plussa, molemmat, niin annatte uskoa että meistäkin joku pääsee etenemään johonkin :heart:
 
Joo, samoilla linjoilla olen, jonkun täytyy Oys:ssa nyt plussata :)

Jään nyt vähäksi aikaa pois, on niin paha olla. Tirautin itkut ivf-hoitajallekin...
Ei ollut mitään käsitystä siitä aiemmin, kuinka toivotonta tämä homma on jopa hoidoissa :(
Palaillaan sitten myöhemmin. Kömmin nyt johonkin koloon nuolemaan haavoja :(

Jaksamisia kaikille!
 
En ole vielä testannut, huomenna kyllä meinasin. Tulen sitten kertomaan miten kävi!!
Mansikkatyttö: Voi, jaksamisia sinulle. Ei ole varmasti helppoa koota taas itteensä. Toivottavasti te saatte vielä jonain päivänä sen pikkuisen.
 
Mansikkatyttö jaksamisia :hug:

jag78 Täältä lähetellään paljon toiveita et ovis tuliskin vasta ens viikolla.. Jospa ne luget vähän vaik myöhästyttäis sitä. Tsemppiä

Bluebaby Ei mulla ollut mitään endon kuivattelua ennen hoitoja.. (en tiedä miks). Mulla meni ekassa hoidossa yhteensä 1950iu lääkettä, eli aika monta kynää. Kannattaa varautua siihen että se lääkekatto kyllä ylittyy. Käynnillä sinulle varmasti selkenee paljon asioita. Tsemppiä odotteluun.

on: tänään oli vika ultra. Menin jo itsekkin ihan sekaisin kun lääkäri siinä puhui niistä folleista.. puhu jotain 8 tavoitteena, mut varmaan 10 tyhjennetään.. Jaa kaippa se sit punktiossa selviää. Ilmeisesti muutamat pienet oli innostunu kasvamaan. Sen vuoksi jatkettiin kasvattelua vielä ens viikkoon, et keskiviikona vasta punktio ja pe sit siirto, toivottavasti.

Sinarella tsemppiä testaillun ja plussatuulia :whistle:
 
Milli: Pakko kysästä, mutta sinun ei tietenkään pakko vastata.. Ootko ollu lääkärireissula punanen toppatakki päälä..? Jostain syystä sitä aina sielä lääkärin pakkeila kiinnittää huomiota sielä oleviin ihimisiin, varsinki jos tietää jonku menevän melekolaila sammaa hoitotahtia..

Tekstiä tullu palion sitten viime lukeman. Eikä mulla ole ihan hirviästi voimia niitä kaikkia nyt kunnola lukiakkaan.. Ollu kipiänä jo jonku aikaa. Tännään tuli käytyä siinä kolomannesa ultrasa ja sain uuen ultran vielä maanantaile. Elelen siis toivosa, että punktio olis ke ja siirto pe. Olo on hieman tukala, lääkäri löysi n. 40 follia... Kaikki ei kerkiä kypsäksi asti, mutta aika moni näilä näkymin kuitenki. Noh, jospa sitä ei tarvitte luopua toivosta sen oman lapsen suhteen ihan heti jos saisima alakioitaki sitten hyvin..?!?!?

Oikein palion tsemppiä Katjuskale ja Sinerellale piinistelyihin!!
 
nippe81 Heh, kyllä minullakin kävi mielessä että lieko olemme sielä yhtäaikaa odottelemassa. Mutta ei, ei ollut punainen takki päällä.
Huh mahtaa sulla olla tukalat oltavat.. hurja määrä folleja. No mehän saatetaan olla sit keskiviikkona verhojen takana yhtäaikaa. Tsemppiä ja toivotaan että saistte reilusti alkioita pakkaseen.
 
Hurjasti onnea Sinarella :heart: täällä eilen testattu ovisplussa. oisin osannu tunnistaa sen kyllä ilman testiäki. mulla on nyt kaikissa kierroissa punktion jälkeen ollu valkovuoto melkoista oviksen aikaan. nyt sitte huolettaa vaan se kun maanantaina tosiaan oli se ultra oyssissa että miten se rakkula ois voinu olla jo niin iso että 20mm ku ei koskaan oo kp 12 ollu niin iso ja miten ovisplussa ois tullu vasta eilen. en tiiä. saa nähä pitää maanantaina soittaa oyssiin ja kattoa mitä ne sanoo. ihmettelinki ku sano se lääkäri että pitäis olla muutaman päivän sisään se ovisplussa ja aina ollu kp15-17 ovistestit plussaa.
 
Kiitos kaikille!!
Meille tämä olisi toinen, jos kaikki hyvin menee. Nyt erilaiset asiat pelottaa, kun tietää mitä kaikkea voi olla vauvan kanssa ja kun meillä oli aika rankkaa ensimmäiset kuukaudet. Mutta yritän hokea ittelleni että kaikesta selviää..Anteeksi jos puhun tällaisia täällä, kun niin moni toivoo sitä ilouutista.
Tsemppiä kaikille hoitoihin!! Pyörin aina täällä teidän seurana.
 
:heart: :heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart: :heart:

jag78.........................2.INSSI... .....................vko9
Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
InMyDreams...............1.IVF.......... ..................vko10
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF 1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF......... ..... .............Maaliskuu
kn071........................1.IVF...... ... .................vko 13
marikukka83................4.IVF........ ..... ..............vko15
tuulia84......................2. IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. .................??
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......??
Mansikkatyttö............2.ICSI 2.PAS..................??
bluebaby....................1.IVF....... ....................syksy


:D :D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D :D

Katjuska-79.............1.IVF............2......... ....pp7.............7.3


:heart::flower::heart::flower::heart: PLUSSANNEET :heart::flower::heart::flower::heart:

Sinarella...................1.ICSI 1.PAS
 
Viimeksi muokattu:
:flower:Mahtavaa Sinarella!!!!!:flower: Pääsit tien näyttäjäksi meidän plussajunaan =) Toivottavasti otat meidät muutkin siihen matkaan =)

Onpas nipellä todella suuri folli määrä :O Mahtaa olla tukala olo? Ja nannahkin sai onneksi plussan ovistestiin =)

).( Ette kuule arvaakkaan poltteleeko tällä testit kaapissa?? :D Kuinka kauan irrotuspiikki voikaan näyttää plussaa testiin? Ja minun rinnat huutaa hoosiannaa: / Mulla ei ole koskaan olleet rinnat näin kipeät,kuin ne nyt on olleet hoidon alusta alkaen!!
 
katjuska-79 täällä jännäilen sun puolesta :) soitin aamulla ivf hoitajalle ja huomiseksi varattiin siirtoaika. tänään aiko soitella sieltä jos eivät selviä sulatuksesta ja huomenaamulla jos tänään vielä epävarmaa. toivotaan parasta ja pelätään pahinta. meillä on siis pakkasessa yhdessä oljessa kaksi alkiota, kunnosta en kyllä huomannut silloin punktion aikaan kysellä. Sattuu vaan se siirtoaika pahasti työpäivän aikaan :( miten yleensä on tuon siirron jälkeen niin pitääkö aloittaa taas lugesteronien käyttö?
 
:heart: :heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart: :heart:

Milli81........................2.IVF... ..... .................vko9
Nippe81.....................3.IVF/ICSI.....................vko9
InMyDreams...............1.IVF.......... ..................vko10
Peppi1981..................2.ICSI...2.PAS..................Maaliskuu
nannah86..................1.IVF..1.PAS....................Maaliskuu
UnelmaSirpaLeena.......2.IVF............................Maaliskuu
kn071........................1.IVF..........................vko 13
marikukka83................4.IVF............................vko15
tuulia84......................2.IVF..........................Toukokuu
onlyer.......................INSSI...... .. .................??
Nyppy.......................1. IVF...........................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... .......??
Mansikkatyttö............2.ICSI 2.PAS..................??
bluebaby....................1.IVF....... ....................syksy


:D :D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D :D

Katjuska-79.............1.IVF............2.......pp7.............7.3
jag78......................2.inssi................................


:heart::flower::heart::flower::heart: PLUSSANNEET :heart::flower::heart::flower::heart:

Sinarella...................1.ICSI 1.PAS
 
Viimeksi muokattu:
Katjuska: Tsemiä piinistelyihin! Testaaminen VARMASTI polttelee, mutta kyllä se aika kulluu etiäpäin vaikka se ei aina siltä tunnukkaan. :)

Nannahki pääsee siirtoon, tsemppiä!

Ite kävin tännään neliännesä ultrasa ja punktio on nyt keskiviikkona. Tännään tievosa siis Pregnylin pistäminen. Niitten ampullien aukaseminen jännittää aina! Ollu joskus haasteita niitten aukasemisesa, viimeks saatiin hariotella sitä aukasua, mutta oisin voinu hariotella taas etten ole ihan paineesa illala. Tännään lääkäri laski isoimpia folleja, joita sai laskettua 34. Lääkäri itekki mietiskeli, että palionkohan niitä kokonaisuuessaan on. Varotteli jo, että tämä follimäärä voi johtaa siihen, että tuoresiirtoa ei voi tehä. Mikä harmittaa ihan hirviästi jos niin käy, mulla ei nimittäin koskaan ole ollu näin hyvin tilanne kalavojen paksuuen suhteen, nyt 10mm!! Kohdun molemmin puolin näky kuiten nestettä, joten hyperiä täsä yritän kakin tavoin vältellä. Mutta jalat maasa yritän olla, parasta kuitenki toivoen.

Ja ei muutaku takasin kittaamaan tuota vettä.. Alakaa jo pikkusen tökkimään tuo juominen!!!

Nautinnollisia keväisiä päiviä kaikile!!
 

Yhteistyössä