* OYS 2011 hoidot *

kn071 mä niin muistan viime kerrasta tuon tuntemusten tarkkailun. Jokainen pienikin nipistys pisti miettimään, mistä johtuu?? Tsemppiä sinulle ja jag78:lle piinapäiviin, kovin ovat nimensä mukaisia!

Meilläkin hoidot konkretisoitui, kun aloitin sumutukset tänään ja heti jo meinasin unohtaa suihkauttaa oikeaan aikaan. Pitänee laittaa puhelimeen muistutus, ettei oikeasti pääse unohtumaan. Mutta nyt sitä siis mennään eikä meinata, toivottavasti kohti toivottua lopputulosta :) Samaa toivon kaikille meille!
 
onnea plussanneet!!!!!!!

täällä menossa kp4 ja miksi ihmeessä saatiin aika väestöliittoon?julkiselta meni lähete lääkärin toimesta ouluun ivf.....ei tajua..miksi väestöliittoon...eikö se ole kalliimpi?vai samanhintanen.
ku täällä tuppukylässä tehä kuin iui hoitoja....apuva.... LPKS laittovat siis lähetteen....aika on siis 19.4 eka käynti ja sillon annetaan spermanäyte ja iso nippu papereita esitäyttää............hinnasto tuli mukana ja niin suolaset hinnat et ei kiitos
 
Hei mariq,juu tuo väestöliittohan on yksityinen. Siksi sulla se jonotusaikakin oli niin lyhyt kun tuossa aiemmin sanoit,että 1kk. Kallista siellä on,mutta ei tarvitse jonottaa niin pitkään. Soita oysiin lapsettomuuspolille ja tarkista tilanne,mut näyttäisi että sinut on laitettu väestöliiton puolelle eikä oysiin. niin siis en ole varma,mutta vaikuttaisi. Olettaisin että kirjeet tulisivat oysista jos siellä olisitte hoidossa ja nuo hinnastot kans ihmettyttää ja puhuu sen väestöliiton puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
mariq: Mun mielestä väestöliitonpuolella hoidetaan monasti ulkopaikkakuntalaisia, luulisin, että hoitotakuun tai jonojen pituuden vuoksi ja silloin maksatte ns. normaalit hinnat mutta tokihan tuo kannattaa tarkastaa, esim. suoraan väestöliitosta.
 
Itsekin olen käsittänyt, että osa lappilaisista hoidetaan väestöliitossa kunnan maksusitoumuksella. Mutta kannattaahan tuosta ottaa selvää!
Oys:ssa hoidetaan varmaan osa lappilaisista ja just Pohjois-Pohjanmaalla asuvat.
 
Viimeksi muokattu:
kn071 ei nuo juilimiset aina enteile menkkojen alkua. Minulla nipisteli munasarjoja melkein kokoajan ja välillä nippailut/vihlonta tuntui keskellä. Joskus olivat tosi voimakkaat ja joskus ihan pieniä, mutta niitä oli. Mielessä liikkui kokoajan kohdunulkopuolinen, kun niin kovasti nippaili. Itse testasin haamun jo pp7 (en ole edes kelleen tätä tunnustanu :ashamed:) ja pp11 olikin jo ihan kunnon plussa,pp14 tein digitaalisen viellä varmuuden vuoksi ja jottei vaan olis mitään sattunu, niin viellä siitä viikon päästä tein yhden digitaalisen :D Miten niin hermo???? :LOL:
 
Joo, mulla kans nipistelee ja mylvii munasarjoissa, välillä hieman keskemmälläkin. Koko ajan mietin et haluttas testata, mutta kun ei uskalla negan pelossa :) Mulla 3 testiä kaapissa, että niistä ei ainakaan puute! :D
 
Keskustelussa käyty ja sumuttelut alkaisi näillä näkymin vkolla 34 =) ja punktio olisi syyskuun toisella viikolla,tosin tuota pitää vielä tarkistella. Reseptitkin tulee mulle parin viikon sisällä. Tästä se lähtee!!:D
 
Huomenia! Täällä pp10 ja testi vieläkin näytti negaa, ilman haamuviivaakaan. Toivoa en vieläkään ole menettänyt, mutta täytyy myöntää, että alkaa jo jännittämään :) Onneks 4 päivää vielä aikaa testin muuttunu parempaan :)
 
mariq: Kaikki jotka ovat sillä polilla hoidoissa, jolla sinä olet.. Saavat maksusitoumuksen nimenomaan väestöliitolle, OYS:siin ei laiteta ketään. Sinun ei tarvitse maksaa VL:lle mitään. Oma polisi laittaa käynneistä sinulle polimaksun 27,mitäsenytoli. Käyt punktion ja siirron Oulussa VL:llä, seurantaultrat omalla polilla (jos omalla polilla ei ole antaa aikoja, voi mennä myös väestöliitolle, josta menee sit ainoastaan tosiaan se polimaksun verran, sama kuin omalla polilla)

T: Eina
 
Täällä pp 12 ja negaa edelleen. Kyllä nyt näyttää siltä, että jää vauva saamatta tästä hoidosta. Hei, sitä piti kysyä, että miksi eivät OYS:sta määrää veritestiin? Lukee noita muiden juttuja niin kaikki muut menevät varmistamaan tuloksen veritestillä..
 
Olen ollut hiljaa tuolla taustalla plussa testin jälkeen. Tänään iski nyt sitten paniikki. Kävin joku aika sitten vessassa ja tuli veristä vuotoa, pelkona siis tietenkin keskenmenon riski :'(. 20.4. olisi lääkäriaika ultraa varten, sinne asti pitäisi varmaan jaksaa odotella, että tietää missä mennään. Nyt vain pelottaa hirveästi...
 
Heippa kaikille,

olen lueskellut mielenkiinnolla palstaa ja vihdoin uskalla itsekin tänne kirjoittaa. Matkalla Oys:iin ollaan, kunhan lähete menee eteenpäin. Elikkä lapsettomuuden takia hakeuduttu tutkimuksiin nyt keväällä 2011, yritystä takana kohta vuosi ja minulla taustalla agressiivinen endometrioosi, jota hoidettu tähystyksillä useita kertoja. Periaatteessa lapsettomuutta alettiin Oys:n puolella hoitamaan jo syksyllä 2010 tähystyksellä, mutta käskivät vielä luomusti tähystyksen jälkeen yrittämään ennen virallisia aloituksia..

Nyt sitten vain odotellaan kutsua..toiveikkaana.
 

Yhteistyössä