Ovulaatiotestissä 2 viivaa

Tarkoittaako ovulaatiotestissä mitään se, jos testiviiva näkyy ihan todella haaleana, ja kontrolliviiva kylläkin ihan normaalin värinen? Mammaksi.fi testejä mulla. Onko se haalea testi viiva vain viivan paikka, vai tarkoittaako se sitä, että LH:a on vähän virtsassa, ja ovulaatio voisi olla tulossa?
 
siis
sillähän neuvotaan ihan selvästi, että tummenee vähitellen kun ajankohtaisempi. Kun yhtä tumma kontr. viivan kanssa, niin ovikseen -24- h. Mun mielelestä oikein selkeät ohjeet...
 
Ai... No mut sehän olis sit hyvä! Mä kun luulin niitten ohjeitten perusteella ettei sillä haalealla viivalla ole mitään väliä. Mulla clomit menossa tässä kierrossa ja nyt kp 14. Mikä kp teillä clomien syöjät on ollut ovulaatio?
 
Mulla on juuri tänään menossa kp 15, ja oli vain sellainen tosi haalea viiva. Se ei siis voi tarkoittaa sitä, että olisi tulossa ovis lähipäivinä? Testiviiva on ollut nyt kolmena päivänä peräkkäin todella haalea, sitä ennen 2 päivää ei viivaa lainkaan. Onko testitikuissa näkyvissä se viivan paikka, mihin testiviivan pitäisi tulla?
 
No hämmennänpä soppaa minäkin. Ihmettelin omalle gynekologilleni kanssa tuota et ovistestin viiva näkyy vaan haaleana, eikä edes tummu missään vaiheessa. Verikokeiden mukaan ovuloin. Lääkäri sanoi, että ovis voi keretä ns. mennä ohi, joten sen takia ei näytä tummaa viivaa. Eli siis oletan, että ovis on ollu sillon kun tein ns.haamutestin.
 
mim
Ei ovulaatiotesteissä viivojen väri tummene aina tasaisesti. Ainakaan niissä merkeissä mitä olen kokeillut, ei ohjeissakaan tällaista sanota, enkä ole käytössäkään huomannut näin tapahtuvan kuin joskus. Ja olen siis kokeillut ainakin merkkejä clinic, rfsu, apteekin testi, acon...
 
Noissa mun testin ohjeissa lukee, että testiviivan pitäisi olla yhtä tumma kuin kontrolliviivan, jotta tietää ovulaation olevan, mutta olen saanut yhden ainoan kerran ne maagiset kaksi viivaa siihen tikkuun :\|
Mutta tosiaan ihmetyttää että mistä se haalea väri toisina päivinä siihen testiin ilmestyy, kun taas joinain päivinä ei näy yhtikäs mitään...
Pitäisköhän mun alkaa yrittää bongata ovista niistä limoista, miten se menikään, tuleeko se kirkas (vai valkea??) lima ennen ovista ja kuinka kauan ennen? Tai millä perusteella voi päästä verikokeeseen sitä varten et katottais ovuloiko? Ja mikä kp se tehdään?
Mulle kun ei lekuri määrännyt ultraakaan, vaikka clomeja syön!
 
Nea
Mä oon tikutellu mammaksin tikuilla useasti, mutta huonolla menestyksellä. Ja oon kuullu muutenkin huonoa juttua niistä. Limat on ehkä selkeemmät, niistä tietoa vaikka kuinka paljon netistä esim. http://www.schulzmedia.no/mei/Ovulaatiomenetelma.htm

Nyt mulla ekan kerran käytössä clearplanin digitaalinen ovistesti, kalliimpi mutta kehuttu. ja on näyttänyt plussaa...etu siinä että ei tarvii viivoja vertailla. Niitäkin saa mammaksin sivuilta tilata!

-Nea
 
Nea
Se oliki clearblue, 7 kpl 37,50 ainaki mammaksi.fi-sivuilta. Siinä on siis 7 testitikkua ja yks testilaite johon tikku laitetaan ennen testin tekemistä! Se näyttää joko tai, ja niitä itse tikkuun tulevia viivoja ei saa tulkita itekseen.

Mut enmä tiedä, mulla on nyt kolmas ilta ku näyttää plussaa, ja kävin inssissä perjantaina klo 11 jolloin lääkäri sano että ovis on just edessä. Mut ehkä toi voi pitää paikkaansa.
Mä oon kyllä tyhmä kun edes tikuttelen...kunhan kiusaan itseäni :ashamed:

 
Siltä minustakin tuntuu välillä, että heittäis vain kaikki testit mäkeen ja rakastelisi silloin kun vain mieli tekee, kun en kuitenkaan ole saanut mitään plussia ovistesteillä. Mutta sitten taas toisaalta, johan tässä on melkein vuosi mennyt, eikä vauvaa kuulunut tjot-ajattelullakaan. On jo niin kova kaipuu siitä omasta lapsesta, ettei jaksaisi enää yhtään odottaa! Ja sitten surettaa kun sitä ei ole tullut ilman apukeinoja eikä apukeinoilla! Tiedä mitä tässä pitäis tehdä enää...kun en osaa olla asiaa ajattelemattakaan vaikka kuinka yrittäisin.
 
Minä löydän mammaksin testeillä ovulaation helposti joka kuukausi. Yleensä minulla käy niin, että näyttää muutamana aamuna haaleampaa viivaa ennen kuin ovulaatio on. Sitten kun ovulaatio on, näyttää kyllä ihan selvästi kahta yhtä tummaa viivaa. Minä olen testaillut muutaman kuukauden putkeen enkä ole raskautunut :'( Voi olla että nuo mammaksin testit eivät ole niin kauhean luotettavia. Olen kuullut kaverilta ettei ole löytänyt mammaksin testeillä olllenkaan ovulaatiota, mutta sitten digitaalisella testillä on löytynyt heti. Onhan siinä vielä sekin, että joka kuukausi ei ovulaatiota tapahdukaan ja siksikään ei näytä joka kuukausi plussaa. Onnea tikutteluun ja toivottavasti me onnistutaan myös tulemaan raskaaksi. :heart:
 
Hannele
Eihän ovulaatiotestin 2 yhtä vahvaa viivaa merkitse ovulaatiota, vaan ns. LH-hormonipiikkiä. Ovulaatio tulee piikin jälkeen 1-3 päivässä.

Ei ole olemassa mitään 100% varmaa testiä kertomaan, koska ovulaatio ihan tarkalleen tulee. Tuo 1-3 pv (joissain lähteissä sanotaan 1-2 pv) on mielestäni aika leveä haarukka, varsinkin kun munasolu on hedelmöittymiskunnossa vain n. 12 tuntia (eli 1/2 vrk). Mutta onneksi sentään siittiöiden pitäisi olla hedelmöittämiskunnossa parikin vuorokautta.
 

Yhteistyössä