Ovulaatiotesteistä kiinnostuneille

Hei,
ajattelin jakaa kokemuksiani kun olen nyt monta kuukautta tapellut Mammaksin ovistestien kanssa.

Monilla Mammaksin halpistestit toimivat moitteetomasti, sitä en kiistä. Minun tapauksessani käytin niitä noin neljä kuukautta ja tuskailin, kun en koskaan saanut todellista plussaviivaa. Suoraan sanoen, olin aivan varma etten ovuloi.

Nyt olen käyttänyt kaksi kiertoa rinnakkain Mammaksin testiä, Fertestiä ja Clearblue Digitalia (maksoi mitä maksoi, en halua enää missata yhtään ovista..). Molemmissa kierroissa olen bongannut Fertestillä ja Clearblue Digitalilla oviksen ja samaan aikaan kun nämä kaksi testiä ovat näyttäneet selkeää plussaa, Mammaksin testi on näyttänyt noin puolikasta vaaditusta plusvahvuudesta tai vain haamua.

Sori tämä vuodatus, mutta halusin vain, että jos joku tuskailee saman asian kanssa, niin saa asiaan uuden näkökulman. Ja edelleenkin monella Mammaksin testit varmasti toimii ja niissä on kai sama herkkyyskin kuin esim. Fertesteissä mutta silti voi olla tällainen tilanne. Ja sattumasta ei ole kyse, kun jo kahdessa kierrossa on käynyt näin. Eli jos tuntuu, ettei ovisplussaa tule, niin testi vaihtoon!

Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?

mä en muista oliko se fertest se mitä mä kokeilin. se näytti mulla haamua useita päiviä, sitten vahvistu ja sitten.. en tiiä ku testit loppu :D mutta melko selvästi näky että lähenee...lähenee...lähenee..no nyt!

mut en muista tosiaan oliko se ton niminen... apteekista ostin ja jotain luumun värisiä yksittäispakkauksia.

Semmosta tarkennusta kysyisin tästä digitestistä eli käytitkö heti herättyäsi ensimmäisellä vessa reissulla? =)

Ite käytin yön yli muhineelle pisulle ja sain heti eka tikkuun plussan...ja siksi olin ihmeissäni, tosin kyllähän oli jo kp 18 eli minulle ihan normaali plussa aika...

Mut silti hämmästyin ku eka kerran käytin moista laitetta ja heti eka tikkuun plussa :heart:

Mietein vaan että oliskohan pitäny vielä koittaa myöhemmin uudelleen...mut säästin tikkuja ja en koittanut...

Minä petyin kans mammaksin testeihin jotka eivät ovista näyttäneet!! Gyne haukkui myös nettitestit ja kehoitti ostamaan vain apteekin ovistestejä.
Mä tikutin tässä kierrossa fertesteillä ja clearbluella rinnakkain ja molemmat toimi hyvin ja näytti myös oviksen! Nämä testit olen tehnyt aamupissasta joka mielestäni onkin kaikista helpointa!

Tarkennan sen verran edellä käytyyn keskusteluun liittyen, että Clearbluen digitaalisella tein aamulla negan ja samana päivänä suunnilleen klo 16-17 plussan. Seuraava aamu toi taas negan digitaalisella. Eli Clearbluen digitaalinen näyttää aika tarkasti sen LH-huipun..Kun taas Fertest oli kahtena päivänä peräkkäin plussa.

Että luulenpa omalla kohdallani asian olevan niin, että LH-huippu on todella nopea ja Mammaksin halpistesteillä pitäisi osua aivan nappiin, jotta saisi yhtä tumman viivan kuin kontrolliviiva. Tavallaan olen ajatellut Fertestin olevan parhain testi, koska Clearbluellakaan en olisi saanut plussaa ellen olisi tuhlaillen käyttänyt kahta testiä saman päivän aikana.

Nyt sitten jännäilläänkin, onko tämän kierron oviksen bongauksesta jotain mieluisaa yllätystä tulossa.. Päivät vaan matelee ja vielä on ihan liikaa aikaa ennenkuin saa vastauksen.. :whistle:

Mistä noita Fertestin ovistestejä saa?

Mulla on kyllä aika hyvä varasto mammaksi.fi-sivuston liuskatestejä vielä, ja oon myös saanut parilta kaverilta ylijääneitä Clearbluen puikkotestejä. Sit kun on tosi kyseessä, aattelin siirtyä Clearbluen digitesteihin, eli käytän noita liuska- ja puikkotestejä vaan tässä kierronkartoituksessa.

Mulla myös sellasia kokemuksia, et aluksi testailin noilla FindOutin, eli fertesteillä, ja löysin oviksen. Sehän aamupissasta otetaan eikä tarvi jäähdytellä.
Nyt olen käyttänyt puol vuotta kotitestin testejä eikä ovista löydy! Lisäks ihan tyhmiä testejä kun ei käy aamupissa ja pitää vielä antaa vartti jäähtyä pissan ennen testausta.
En vaan tiedä mistä noita FindOut-testejä saa tilattua/ostettua. Aikoinaan ne oli tarjouksessa ihan S-marketissa, mut siitä on useampi vuosi aikaa.

Minulla ihan samat kokemukset samoista testeistä kuin ap:lla. Mammaksin testiin ei koskaan yhtä vahvaa tai vahvempaa viivaa, mutta Clearbluen digitestillä ja Fertestillä plussat.
Minulla tuo Fertestin testiviiva täytyy olla vahvempi kuin kontrolli ollakseen plussa. Fertest näyttää monta päivää ennen jo aika vahvaa viivaa, mutta se ei ole plussa ennen kuin on vahvempi kuin kontrolli. Yleensäkin Fertestissä viivojen erot ovat pieniä.

Olen ap:n kanssa täysin samoilla linjoilla.

Itse kokeilin RFSU:n ja mammaksin testejä, ihan susia molemmat. En saanut plussia, kaiken lisäksi ne on vaikeakäyttöisiä. RFSU:n testissä lukee, että pissaamatta 4 tuntia. Siis 4 tuntia??!? Millä ilveellä se onnistuu? Ja juomatta kaksi tuntia? Rasittavaa, joutuu miettiin sitä oviksen tikutusta tyyliin koko päivän.

Fertest on ihan paras. Aamupissa kelpaa, eikä tarvii koko päivää stressata millon siihen tikkuun pissaa. Sain itse asiassa heti ekaan käyttämääni tikkuun plussan. Tein pari kiertoa silleen, että käytin halppistestejä kunnes viiva oli niin vahva että ajattelin oviksen olevan lähellä. Sitten siirryin Fertestiin.

Tosin plussauskierrossa lopetin koko oviksen testauksen kesken, kun olin niin epätoivoinen... Ja nyt kuitenkin on mulla joku pieni kyydissä. :heart:

ite oon käyttäny jo 8 kiertoo mammaksi ovistestejä,ja aina plussan bongannu MUTTA,kokeilin myös viime kierrossa aconin o-testejä. Se olikin aika mielenkiintoinen kierto,kun sain siis mammaksi testillä plussan kp17, ja seuraavana 4 päivänä peräkkäin sain vielä aconin testillä plussan :eek: ja oikee ovis oli limojen,kohdunnapukan ja kipujen perusteella sillon kp17. Eli en oikeen tiiä miten noi aconitkaa toimii.. :/ taijan luottaa paljolti omaan tuntemukseen =)

Yhteistyössä