Ovulaatiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Eli milloin ylensä se ovulaatio on(luin netistä,e ttä 12-14 päivää ennen menkkojen alkua)? Itse kun olen tässä koittanut laskeskella/katsoa netistä tietoa, niin ovulaation pitäisi olla minulla jossain siinä 24-26pv:nä tienoilla. Mutta mietiskelin sellaista, että voiko ovulaatio olla aikaisemmin?

Nettilaskurit ovat suuntaa-antavia, ne päivät voi vaihdella eri kierroissa ja voi siis olla aikaisemminkin. Jos on pitkä tai epäsäännöllinen kierto, kannattaa ostaa ovulaatiotestejä, se helpottaa kummasti. Ovulaatio voi ehkä olla aikaisemminkin, mutta jos ovis on noilla kiertopäivillä, mitä laitoit, sulla vaikuttaa olevan aika pitkä kierto.

Siispä kerron oman kokemukseni aiheesta: mulla oli ennen lapsia aika pitkä (keskimäärin 36-43 pv, mutta vaihteli hyvin paljon) ja epäsäännöllinen kierto, en tullut yrityksestä huolimatta raskaaksi ja ostin ovistestejä. Niistä ei koskaan - merkistä riippumatta - näkynyt ovulaatiota (siis plussatulosta) ja lääkärissä lopulta selvisi, etten ovuloi. Kierrot lyhenivät ja säännöllistyivät ensimmäisen lapsen jälkeen (esikoinen saatu hoidoilla) ja toinen lapsi sai sitten alkunsa helposti eli kroppa alkoi ilmeisesti "toimimaan" raskauden jälkeen.

Sori meinasi tolla 24-26 että siis päivämäärä jolloin laskuri mukaan ovulaatio pitäisi tapahtua. Kierto on 28-30pv, mutta koska sain keskemenon 12.1 rv7 ja menkat alko sitte 10.2 vai 3.2, apua ku menee iha sekasi kaikes nyt(jos alko 3.2 sit ovulaatio osu oikeesee aikaa laskuri mukaa). Ja tosiaa km jälkee elin aika pitkää täydes sumussa tajuamatta mistään mitään. Mutta siis pe18.2, mittasin lämpötilan, ku yöllä oli ollut "kuumeinen" olo mittari näytti 37,3, mutta päiväl olo taas parani ja oli ku ei kuumet ois ollenkaan.

Mulla ainakin on niin selvät "oireet" ovuloidessa ettei voi erehtyä. Ja pystyn sanomaan kummalta puolelta munasarjoista ovuloin. Jos joskus ajattelisi perheen perustamista niin mukava tietää näin ennakkoon tärppi päivät ilman testejä. Kuuntele kehoasi, mielihaluja ja nipisteleekö kierron puolivälissä munasarjoissa. Kaikkillahan ei ole niin selkeät ovulaatioit, mutta muista että sinäkin olet eläin ja käyttäydyt hormonien ohjaamana. Eli jos tiettyinä aikoina tekee mieli normaalia enemmän, niin mistähän johtuisi:) Korvat ja aistit vaan vireille!

Yhteistyössä