ovulaatiosta

Nyt olisi oviksen aika laskuopin mukaan. Alamahassa juilii niin pirusti, ihan kumma olo. Paha olo jo toisena aamuna sekä selkäjomotusta ja turvotusta sekä sitä "kananmunavalkuaislimaa" Eikös nää ollut niitä oviksen oireita :confused: Mutta koskas sen pirun viivan pitäis tohon ovistikkuun ilmestyä? Voiko selvät oireet tulla ilman ovista?

Kuukautiskiertoni on aina ollut aivan sekaisin, jos edes voi sanoa kierroiksi, kun vuotoja tulee joskus vuodenkin välein. Noh, mutta nyt clomifenilla mennään ekaa kiertoa ja näin selvät oireet...

Kokemuksia =)
 
No niin mäkin vähän ajattelin, mutta ei ainakaan eilen tullut taaskaan tikkuun ylimääräisiä viivoja. Kuinkas usein noi tikut ei näytä ovista? Oon vähän pihalla niistä, kun ekaa kertaa käytän.

Noh, mutta toivotaan parasta ja odotetaan huonointa.
 
Pakko tulla nyt tänne kertomaan, että ovistestiin ilmestyi tänään kaksi viivaa, joten ovis varmaankin huomenna kp20!! Voiko vielä sillä raskautua, vai onko mahdotonta myöhäisen ajankohdan takia?
 
hei! Todennäköisesti sinulle tulee vähän pidempi kierto jos ovisplussa tuli tänään. Voi raskautua,ei ole niin suurta väliä tuleeko ovisplussa kp15 vai kp20 yleensä tosiaan kierto sitten vähän pitenee. Nyt vaan peitot heilumaan;)
 
Varmuudeksi on jo heiluteltukkin ;) Kierto voi taas pikkasen pidentyä, kun tosiaan sitä normikiertoa ei ole koskaan ollutkaan :)

Entä kuinkas kauan pitää niitä menkkoja odotella, että voi testiä tehdä? Ekasta raskaudesta tein jo heti kp29 ja oli selvä plussa, mutta luulen silloin oviksen olleen kyllä ihan ajallaan...
 
Tänään testi näytti taas vaan yhden viivan. Kuuluko mennäkki niin, että vain yhtenä päivänä on se viiva? Tyhmiä kyselen, kun ihan uutta minulle :)

Tänään on ollut myös todella paha olo koko päivän, kuuluuko ovulaatioon? Ei ennen ole ollut.
 
Kuuluu mennäkkin niin että viiva on vahva vain yhden päivän,mutta joillakin voi näyttää 2-3päivääkin plussaa. Mutta se plussa lasketaan siitä ensimmäisestä päivästä. Voi olla ovis oireena pahoinvointi,yksilöllistä tuokin.
 
Onko kukaan muu kokeillut kohdunnipukan tarkastelua? Perhesuunnittelun sivulla lukee tästä aiheesta seuraavasti:

Ovulaatiohetken havaitsemisen kannalta on hyödyllistä tietää, että:

* Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömillä naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.
* Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.

Itse kokeilin tuota kun mielestäni ovulaatio oireita on parina päivänä ollut mutta ajatukset ovat olleet ristiriitaisia koska vasta lopetin pillerit ja mietin voinko ovuloida heti niiden lopettamisen jälkeen mutta ei kai se mikään mahdottomuus ole kun kierrot ovat olleet välillä tosi sekaisin. Niin siis ihan hämmästyin kun tuota kohdunnipukkaa kokeilin, tunsin selvästi siinä nipukan keskellä melko suuren "kuopan", eli luultavasti kohdunsuun.. Ja parina päivänä ollut alavatsassa munasarjojen kohdalla molemmin puolin välillä vihlovaa "kipua".. ja ehkä vähän sellainenkin olo että lämmöt saattaa olla normaalia korkeammat. Huh, kyllä tämä vauvakuumeilu on jännää aikaa kun miettii kaikki asiat tuhanteen kertaan ja toivoo kovasti että saisi pian kivoja uutisia :)
 
^Olen tarkastellut. Oletetun oviksen aikaan oli tosiaan kuin huulet ja emätin liukas. Nyt oviksesta 2 päivää ja kohdunsuu muuttunut kovaksi ja kiinteäksi. Tiedä sitten merkkaako jotain ja voiko tarkoittaa edes mitään noin pienen ajan päästä oviksesta.

Huomasin myös tarkastelun yhteydessä, että valkovuoto oli hyvin "tahmeaa ja rasvaista", mitäköhän tämä sitten merkkaa?
 
Nyt sitten oviksesta 15 päivää. Eilen piti jo aamulla testata, mutta tulikin sitten pyyhkiessä veristä limaa, joten ajattelin, että nyt se täti tuli luomusti kylään. (ja siis luomusti yleensä ei tule) Noh, jätin testin tekemättä laitoin siteen. Mutta siihempä ne melkein jäi, pyyhkiessä tuli vielä hieman, mutta muuttui jo iltapäivästä vaaleanpunaiseksi valkovuodoksi. ???? Eipä näitä varmaan voi menkoiksi laskea. Teen testin to aamulla jollei muutosta. Sitten varmaankin soittelen taas lääkäriin, kun eihän noita Clomeja voi taas alotella ilman menkkoja....

Kiva kun pääsee jonnekkin purkautumaan :)
 
Joo,uutena täällä lueskelen ja haaveilen,mulla pco ja tosi epäsäännöllinen kierto,kunnon yritystä ei koskaan ole ollut mutta luomuna tuulimuna 11/08,jonka jälkeen en pitkään aikaan uskaltanut edes yrittää...Ikää 29v. joten olis jo aika jos joku päivä edes sen yhden käärön saisi... *haaveilee*
Mulla terolutit ollu mut en oikein tykännyt,clomit tahtoisin,luulen et niillä vois tärpätäkin...Entä ovis-testit,näyttääkö jälkikäteen MITÄÄN?Kun eilen paljon vahvempi viiva kun tänään,vai sattumaako vain?Vähän hukassa mistä aloittaisi kun kierto epäsäännöllinen,pitkätkin välit,oviksen toisinaan tunnistan,mutta sekin silloin kun haluaa,huoh.Kertokaa kanssatoverit mitä tehdä ja mistä aloittaa,että olisi mahdollisimman tehokasta :)
 
Itse aikoinaan otin suoraan yhteyttä gynelle, kun tiesin ongelmistani. Siellä todella mukava lääkäri sanoi heti, että clomit käyttöön ja sitten KUN plussaan varaan ajan ultraan :)

Ensimmäisen lapsi sai alkunsa toisesta clomi-kierrosta 2tbl/pv. Sitä ennen turhanpäiväistä yritystä melkein vuosi ilman kuukautisia tai kierrolla 100pv!!!

Joten ota reippaasti yhteyttä lääkäriin :)
 
kasvisateria > Miksi et tykännyt Teroluteista? Nehän juuri säännöllistävät kiertoa ja sen myötä helpottavat raskautumista. Clomit auttavat käsittääkseni sitten enemmän ovikseen. Jos kierroilla on tapana venyä, niin Terolut-kierroissa ovis saattaa jäädä tulematta. Mielestäni on kuitenkin parempi ottaa vastaan muutama ovuloimaton kierto ja saada kierto säännöllistymään. Kierron pituuden asettuminen kun saattaa tarkoittaa hormonitoiminnan normalisoitumista myös muilta osin.

Itselläni päättyi juuri eka Terolut-kierto enkä ole ollenkaan varma ovuloinko. Jos ovuloin, tapahtui se poikkeuksellisen aikasin. Aloitin Terot kp16 ja yleensä ovuloin kp17. Kierron pituudeksi jäi 30 päivää, mikä on minulle suuri muutos. Kiertoni pituus on vaihdellut välillä 19-47 ja ns normaalipituiseksi jäädessään ollut 32-34 päivää. En kuitenkaan ole voinut yhtään ennakoida menkkojen alkua, mikäli en ole varmasti bongannut ovista. Tässä kierrossa meinaan kokeilla ovistestejä vaikka ne eivät pco:sta kärsivällä aina toimikaan.

Suosittelen sinulle pco-naisten pinoa, mikäli et sitä ole vielä löytänyt. Tässä linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1552665-keskustelua-pco-sta-ent-pconaiset-ja-vauvakuume/ Tuolla on paljon kohtalotovereita, tietoa ja vertaistukea. :)
 

Yhteistyössä