Ovulaatiosta tyhmiä kysymyksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinkkimieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pinkkimieli

Jäsen
09.10.2008
934
0
16
tampere
Onko mahdollista, et ovulaatio kestää 2 päivää? Vai voiko kyseessä olla useamman munasolun irtoaminen perättäisinä päivinä?
Ovulaatiotesti näyttänyt jo kolmena päivänä haamuviivaa, päivä päivältä hieman kirkkaampaa, muttei kuitenkaan mitään kunnon selkeää viivaa.
Ihmetyttää suuresti, mitä kropassa tapahtuu?

Mulle käy myös noin, että päivä päivältä on kirkkaampi, kunnes sitten jonain päivänä sieltä pamahtaa tumma viiva. Eli ovulaatiota ei vielä ole tapahtunut, vaan sitten kun saat kirkkaat viivat, siitä 24-36h (?) irtoaa vasta munasolu. Joten ei vielä hätiä mitiä!

kiitos infosta!
toivottavasti asia on noin, eikä niinku mä pelkään (,eli useampi munasolu irtoaisi samaan aikaan). Esikoisesta tässä haaveillaan, mut tuplat/triplat vois olla kerralla liikaa, mut kaikki tietenkin vastaan otetaan ilolla, minkä luoja suo.

Vielä tyhmiä kyselen.
Eli voiko ovulaatiotestitkin tosiaan haamuilla?
Olen ymmärtänyt niin että LH-arvo nousee joo ovulaatiota ennen, mutta en ole kuullut että se kestäisi useita päiviä. Yleensähän sen viivan pitäisi siis kai näkyä vain sinä päivänä kun ovulaatio tapahtuu 24-36 tunnin kuluessa testin tekemisestä.
Ja sitten vielä mieltäni askarruttaa mitenkäs se LH-arvo sitten laskee? Eli voiko selvästä viivasta seuraavana päivänä näkyä vielä haamu, vai onko kahtena päivänä mahdollista olla selvä viiva, vai pitäisikö näkyä enää mitään?

Ovistestissä voi näkyä haamu melkein milloin vain. Mutta ovulaatiota eli LH-piikkiä se osoittaa vasta sitten, kun testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Lue käyttöohje tarkasti!

Eikös tuota LH-ta ole aina jonkin verran elimistössä?! Itselläni ainakin ovistesti näyttää aina 2 viivaa ja testaillut olen kauan! Tosin viiva on yleensä alkukierrosta aina kovin heikko ja vahvistuu sitten ovista kohti. Ovispäivänä viiva on aina yhtävahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva ja tulee nopeasti näkyviin. Liuskatestit on saattanut näyttää plussaa 2 perättäisenä päivänä mutta digitesti vain yhtenä...mulla käytössä molemmat ;)

Joten älä hätäile, uskon että ovisplussa on vasta tulossa =) Tärppionnea+++++++ :heart:

Yhteistyössä