ovulaatiosta noin viikko, outo vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo iskee...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivo iskee...

Vieras
Hei

Kävin gynekologilla kp 16, katsottiin ultralla ja gyne sanoi, että ovulaatio on lähellä. Testasin clearbluen ovulaatiotesteillä ja positiivinen tulos tuli kp 20 (viime viikon lauantai). Tänä viikonloppuna heräsin la-aamuna menkkamaisiin oireisiin ja oli tosi epämukava olo. Lauantai-iltana tuli vähän verta ja rusehtavaa vuotoa. Tänään sunnuntaina ruskea vuoto on ollut runsaampaa, pakko pitää ihan sidettä. Enteileeköhän tämä nyt alkavia kuukautisia, jotka pitäisi siis kaiken järjen mukaan alkaa vasta noin viikon päästä. Lasta on yritetty vähän yli vuosi ja pettymys näyttää tulevan joka kuukausi...

Alkio kiinnittyy kohdunseinämään 5-8 vuorokautta hedelmöittymisen jälkeen ja silloin saattaa esiintyä vuotoa. Ehkä raskautuminen onkin tällä kertaa onnistunut?

Mulla ainakin oli juuri viikko ovulaatiosta nk. kiinnittymisvuotoa, joka mun kohdalla oli sellaista vaaleanpunertavaa. Muistelisin että vuotoon liittyi pistävää kipua sillä puolen mahaa johon sikiö olikin sitten kiinnittynyt. Eli pidetään peukut ja varpaat pystyssä että kyse olisi sunkin kohdalla samasta asiasta!!!

Kiitos vastauksistanne. Luulenpa, että tässä on nyt kyse muusta kuin kiinnittymisvuodosta, koska vuoto jatkuu edelleen... Nipistelyä on vatsassa, mutta en siltikään oikein jaksa uskoa. Olen ymmärtänyt, että kiinnittymisvuoto olisi hyvin vähäistä ja kestäisi vähän aikaa.

Hei, mulla oli kans (ensimmäinen yrityskierto) ihan vastaavaa, noin viikko ovulaatiosta alkoi rusehtava tuhru, jota kesti noin viikon ja sitten alkoivat kuukautiset ihan normaalisti. Omalla kohdallani luulen, että se oli vain "tilanteen" mukanaan tuoman alitajuisen jännäämisen syytä.

Tosin itselläni ei ole niinkään harvinaista nämä tiputtelut montakin päivää ennen varsinaisia kuukautisia. Olen myös huomannut, että stressi yms. tekijät vaikuttaa, niinkuin varmaan monella muullakin. Samoitenkuin itselläni ainakin aina viikkoa ennen kuukautisia kramppaa vatsa joskus tosi pahastikin (omegat auttavat tosi paljon kipuihin).

Toivottavasti pettymyksesi vaihtuu vielä iloksi.

Sain labrakokeeni tuloksen ja sen mukaan keltarauhashormonitasoni on alhainen. Gynen mukaan se on luultavasti aiheuttanut ainakin minulla nämä oudot vuodot... Sain reseptin ja ensi kierrossa aloitan lugesteronin.

Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta lääkkeestä. Voisiko syy lapsettomuuteen olla tosiaan vain tuo alhainen hormonitaso? Kuinkahan kauan kestää, että tuo tuloksia? Sain lähetteen myös naistenklinikalle, toivottavasti tulevissa tutkimuksissa ei löydy mitään muuta.

Yhteistyössä