Ovulaation tunnistamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tapahtuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tapahtuu

Vieras
Miten te tunnistatte ovuloimattoman kierron?

Mulla on ollut viimeiset 2 kiertoa sellaisia, että ovisoireita on yli viikonkin (limat, kivut) mutta kuukautiset tulleet tosi niukkoina ja lyhyinä normaaliin verrattuna. Viimeiset oli viikon myöhässäkin.
Nyt on taas oviksen aika ja limat kesti vain vajaa 2 päivää, ei kovin runsaina, kipuja yhden päivän. Kuiva kausi alkoi sitten heti tämän jälkeen mikä on ihan epänormaalia mulla. Saa nähdä millaiset menkat sitten tulee olemaan.
Yleensä siis ovisoireet kestää mulla pitkään ja limoista saa "nauttia" useita päiviä ja sen jälkeen on monta päivää pistävän polttavaa kipua, minkä olen ajatellut johtuvan keltarauhasesta.

Mietin lähinnä, onko ne pitkäoireiset kierrot olleet ovuloimattomia eli munasolu on yrittänyt pitkään irrota, muttei ole irronnut vai olisiko tämä ovuloimaton kierto, kun oli niin vähäoireinen? Vai vaihteleeko tuo oireilu vain eri kuukausina.

Ovistikkuihin ei oikein ole voinut luottaa, koska pco.

pco aiheuttaa varmastikin sellaista hormoonihäikkää, että oireet vaihtelevat kierrosta toiseen. vaihtelee ne normaalistikin. itselläni on n. 6 kosteaa päivää ja heti oviksen mentyä tulee kuiva kausi, sitten taas kohti kuukautisia kostuu.

pitkä kierto on usein ovuloimaton tai siis jos kierto yli 32 päivää...

jos haluat tietää mitä elimistössäsi tapahtuu, varaa aika munasarjojen ultraan juuri ennen oletettua ovulaatiota. näkyy lähipäivinä puhkeava munarakkula jos sellaista on.