Ovulaation ja kuukautisten pitkä väli

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko kellään kokemusta siitä, että ovulaation ja kuukautisten väli olisi tosi pitkä, mutta kyse ei olisi raskaudesta eikä keskenmenosta?

Meillä on lapsettomuushoidot meneillään, (letrozol + ins) ja ovulaatiotesti oli positiivinen jo 22 päivää sitten. Kuukautisia ei kuulu, clearbluen herkkä raskaustesti näyttää negatiivista.

Yritin kysyä hoitavasta sairaalasta, mutta sh:n mielestä tässä ei ole mitään epätavallista eikä mitään syytä ottaa verikokeita.

En tajua miten ei ole epätavallista : eikö oviksen ja kuukautisten välin kuuluisi olla aika vakio, noin 12-15 päivää? Ainakin näin lukee joka paikassa ja mulla on ollut aina.

Mitä tekisitte tässä?
 
Minulla on lyhyt luteaalivaihe, mutta lääkkeellä saatu hieman pidennettyä hoidoissa. Oliko sinulla luteaalivaiheeseen lääkitystä vai pelkästään letrot kierron alussa? Harmi, että kierto venyy :( olisiko jollain muulla tietoa asiasta?
 
Ap.
Minulla on lyhyt luteaalivaihe, mutta lääkkeellä saatu hieman pidennettyä hoidoissa. Oliko sinulla luteaalivaiheeseen lääkitystä vai pelkästään letrot kierron alussa? Harmi, että kierto venyy olisiko jollain muulla tietoa asiasta?
Ei ole muuta kuin letrot. Eikä tässä vaiheessa ole ikinä ollut ongelmia, vaan sekä lääkkeillä että ilman on aina ollut noin 2 vko.
 
Kiitos Kyllähän tämä tietysti jossain vaiheessa ratkeaa. Mutta tuntuu hölmöltä että sairaalasta tulee vaan vastaus että ihan normaalia on, vaikka itsekin kertovat sivuillaan, että normaali on 12-14vrk
Niinpä, erikoiselta tuntuu, että yhtäkkiä olis niin pitkä kierto ilman syytä :( että mikä ihme sekoittaa nyt. Pääsisitkö käymään jossain gynellä, jos ei vuoto pian ala?
 

Yhteistyössä