Ovulaatiokipu vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei kaikille.

Kirjoittelen ensimmäistä kertaa foorumille. Olen 26- vuotias ja lopetin e-pillerit n.3kk sitten. Minulle on pillereiden lopetuksen jälkeen tullut 2x menkat. Viimeisimmät menkat alkoivat 1.2.2016.

2 viimeisenä kertana ovulaatiokivut ovat kestäneet jomotuksena reilun viikon. Nyt kun odottelen ovulaatiota, niin tunsin ensin toisella puolella munasarjaa pientä jomotusta, sitten toisella puolella ja tästä pari tuntia niin toisella puolella tuntui repäisevä pisto parin sekunnin ajan ja sitten kipu lakkasi seinään. Omituisen tuosta teki vielä se, että n. 30s ennen pistoa minua alkoi pyörryttämään ja oksettamaan. Tätä jatkui vielä parin minuutin jälkeenkin. Ja tuo pisto oli niin kova, että huusin ääneen.

Nyt mietin olisiko se ollut munasolun irtoamisesta johtuva vai kenties jopa kiinnittyminen? Voiko kiinnittymistä tuntea? Meillä on vauvakuume kova ja siksi nyt mietin, että voisiko tästä kuusta tärpätä :-)
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ovulaatiosta tai kiinnittymisestä? Tuollaista parin sekunnin kestävää vihlasevaa kipua ja sitten ei mitään?

Voi johtua munasarjakystan puhkeamisestakin. Kystia munasarjoissa tulee ja menee. Välillä se voi tuntua ikävältä. Toki voi johtua hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestäkin. Jos toispuoleinen kipu jatkuu, alat vuotaa verta ja raskaustesti näyttää plussaa, se voi olla kohdunulkoinen raskaus. Sitten heti lääkärin tutkimukseen. Mun eka raskaus meni näin.

Hei,

Minulla ei tuo kipu jatkunut. Ehkä aivan pienen pientä jomotusta vain sitten myöhemmin, mitä tuskin olisin tuntenut ellen olisi tarkkaillut asiaa. Verta ei tullut myöskään. Täytyy varmaan parin viikon kuluttua katsoa alkavatko menkat vai näyttääkö testi plussaa. :) Kiitos tuosta vinkistä kohdun ulkoisen raskauden kannalta, pahoittelut että sinulla kävi noin. On tämä raskautuminen sitten hankalaa meillä haluaville.