Ovulaatioapuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salamanteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salamanteri

Vieras
Moi!

Osaako kukaan neuvoa (suhtpikaisestikin vielä...)?

Olen testaillut ovista tikuilla lauantaista. Lauantaina oli hailu viiva, sunnuntaina tummempi, mutta ei kuitenkaan yhtä tumma tai tummempi kuin testiviiva. Ajattelin, että selvästi nousussa, ja maanantaina varmaan tulos positiivinen. Mutta tänään ei niin minkäänlaista viivaa..?

Väestöliitosta käskivät jatkaa testaamista.

Mutta voiko se tulos sahata niin, että ensin lähtee nousuun, sitten ei mitään, ja sitten yhtäkkiä olisikin vielä positiivinen? Kierron päivien puolesta ei olisi mikään ihme, mutta tuntuisi oudolta, että ensin nousee, sitten katoaa, ja sitten vasta olisikin LH-piikki.

Vai meneeköhän tämä kierto nyt kuitenkin ohi... harmi harmi harmi.........

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 09:51 Tummajatulinen kirjoitti:
Mulle kanssa tikut ovat antaneet vain hailakkaa viivaa, vaikka selvästi on tullut myös ovulaatiotuntemuksia. Ilmeisesti hormooneissa ON jotain vikaa.

Täytyisköhän testata uudestaan vielä tänään... jos tein sen jotenkin väärin tms. Ultrassa kyllä todettiin hyvänkokoinen munarakkula, tosin kaksiosainen. Ehkä sillä on jokin vaikutus tähän. Mitenköhän pian sitä siirrytään hormoneilla tuettuun PASsiin, mulle on tähän mennessä tehty vain luonnollisilla kierroilla. Pettynyt olo on.....

Miulla on käyny samalla tavalla ja sitten kun labrat on otettu myöhemmin niin ei siellä mitään ovista ole tapahtunu :/ Viivan pitää olla yhtä tumma kun testiviivan, että hormonia on tarpeeksi munasolun irtoamiseen.

Itse alotan clomit ens kierrossa juuri tuon alhasen hormonitason vuoksi, että saataisiin ovis aikaiseksi. Ja syksyllä IVF:ään KYS:iin :heart:

Testasin vielä uudestaan tänään ja sama tulos, ei mitään viivaan viittaavaakaan... Voihan pettymys, ei varmasti päästä siirtoon tässä kuussa. En usko, että se siitä huomenna enää uudestaan nousee, jos kerran jo kertaalleen viikonloppuna nousi ja laski. Testaan kuitenkin vielä huomenissa.

No, mulla se ei olisi ihme, että välillä saattaa olla ei-ovulatorisiakin kiertoja, kun ikääkin alkaa olla jo lähes neljäkymmentä. Tässä iässä varmaan aika iso kierroista on jo ei-ovulatorisia. Täytyy jutella lääkärin kanssa.

Minulla tähän asti ollut vain haljua viivaa tai sitten ei viivaa ollenkaan. Edellisissä tutkimuksissa nähtiin munarakkula ja lääkärin arvio oli ovulointiajankohdalle lauantai. Olin saletti, ettei näy mitään.. niin kuin ennenkin. Olin todella yllättynyt, että jo keskiviikkona näytti viivaa - oletin ovuloivani. Torstaina halju, perjantaina halju, lauantaina reilusti vahvempi kuin kontrolli. Sunnuntaina taas halju. Ja en ole aloittanut edes clomeja..

Tämä ehkä allekirjoittaisi lääkärin kommentin siitä, että ovuloin joskus ja joskus en.

Jätin pillerit pois viime joulukuussa ja nyt alkanut tekemään ovistestejä, kun mitään ei ole kuulunut. Viime viikolla tuli hailakka viiva, muttei tosiaankaan yhtä voimakasta kuin kontrolliviiva. ELI voiko tosiaan olla niin etten ovuloi "tarpeeksi"? Kuukautiset on ollu säännöllisiä pillereiden jättämisen jälkeen. Mistä sellainen johtuu, ettei ovuloi...tai ovuloi epäsäännöllisesti? Kannattaisiko tässä jo hakea jotain hormonia ovulaatioon?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 08:14 Perhonen kirjoitti:
Jätin pillerit pois viime joulukuussa ja nyt alkanut tekemään ovistestejä, kun mitään ei ole kuulunut. Viime viikolla tuli hailakka viiva, muttei tosiaankaan yhtä voimakasta kuin kontrolliviiva. ELI voiko tosiaan olla niin etten ovuloi "tarpeeksi"? Kuukautiset on ollu säännöllisiä pillereiden jättämisen jälkeen. Mistä sellainen johtuu, ettei ovuloi...tai ovuloi epäsäännöllisesti? Kannattaisiko tässä jo hakea jotain hormonia ovulaatioon?

Kiitos kaikille vastanneille! Edelleenkään ei kenelläkään kokemuksia, että ensin näkyisi viivaa, sitten katoaisi, ja sitten tulisi LH-piikki..? En usko kyllä itsekään. Tänään ei ainakaan näkynyt mitään, ehkä huomisen vielä testaan, halpa hinta varmuudesta.

Luulisin, että on ihan mahdollista, että välillä ovuloi ja välillä ei. Jostain luin, että minunkin iässäni vain oliko se about 60 tai 70 % kierroista on ovulatorisia.

No minäkin olen käyttänyt clomeja kun olen tikutellut ovulaatiota. Ultrassa näkyi selvästi munarakkula ja ovulaatio TAPAHTUI, vaikka testit eivät niin näyttäneet. \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 09:52 Tummajatulinen kirjoitti:
No minäkin olen käyttänyt clomeja kun olen tikutellut ovulaatiota. Ultrassa näkyi selvästi munarakkula ja ovulaatio TAPAHTUI, vaikka testit eivät niin näyttäneet. \|O

Nii-in, on tämä mystistä hommaa!!!!! Ihmeellistä, miten toiset vaan tulla tupsahtavat raskaaksi täysin yrittämättä, toisilla tämä käy työstä.

Eli onko niin, että ovulaatio voi tapahtua ihan normaalisti vaikkei ovistikku sitä näyttäisikään eikä olis millään tehohormoonikuurilla ;=)? Eli nekään ei siis näytä 100% varmuudella.

Samaa oon itsekkin miettiny, että ennen niitä lapsia vaan tuli....nyt niitä tehdään purnukoiden ja tikkujen ja tablettien kera!!
Mies sanoi eilen, kun olin taas tikun kera vessassa ja näytti ihan elotonta, että anna olla ne tikut...että menee ihan hohto kaikesta.

Vuosi yrittämisestä, kun tulee täyteen vasta joulukuussa, niin ehkä tosiaan parempi kun keskittyy muuhun ja rakastelee silloin kun huvittaa ja jättää tikut vähäksi aikaa sivuun.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 11:59 Perhonen kirjoitti:
Eli onko niin, että ovulaatio voi tapahtua ihan normaalisti vaikkei ovistikku sitä näyttäisikään eikä olis millään tehohormoonikuurilla ;=)? Eli nekään ei siis näytä 100% varmuudella.

Samaa oon itsekkin miettiny, että ennen niitä lapsia vaan tuli....nyt niitä tehdään purnukoiden ja tikkujen ja tablettien kera!!
Mies sanoi eilen, kun olin taas tikun kera vessassa ja näytti ihan elotonta, että anna olla ne tikut...että menee ihan hohto kaikesta.

Vuosi yrittämisestä, kun tulee täyteen vasta joulukuussa, niin ehkä tosiaan parempi kun keskittyy muuhun ja rakastelee silloin kun huvittaa ja jättää tikut vähäksi aikaa sivuun.

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli kymmenen vuotta ja säännöllisestä "avioelämästä" huolimatta en ole tullut luonnonmenetelmällä ikinä raskaaksi. Siitä huolimatta mies on sitä mieltä, että voitaisiin vaan ihan luonnonmenetelmällä yrittää tätä kolmosta, että kun vaan riittävän usein harrastetaan seksiä!! Ja ikää alkaa olla kohta neljäkymmentä...

Yhteistyössä